Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دادگاهی در چین امروز (چهارشنبه) 10 فعال هنگ کنگی را به اتهام عبور غیرقانونی از مرز بین هفت ماه تا سه سال حبس محکوم کرد؛ اقدامی که توجهات بین‌المللی را در پی داشته و نگرانی را درباره نوع رفتار این کشور با مجرمان به وجود آورده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، این گروه 10 نفره از فعالان هنگ کنگی با اتهاماتی بابت اعتراضات ضد دولتی در این دولتشهر روبرو هستند و از 23 اوت سال جاری میلادی که قایقشان پس از ترک هنگ کنگ رهگیری شد، در زندانی در چین و بدون داشتن وسایل ارتباطی حبس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد قصد داشتند به تایوان بروند.
دادگاه شهر شنژن چین که با هنگ کنگ هم مرز است، هشت تن از این افراد را به اتهام عبور غیرقانونی از مرز مجرم شناخته و آنها را به هفت ماه حبس و پرداخت جریمه 1533 دلاری محکوم کرده است.
"تانگ کای-یین"، 31 ساله و "کوین مون" 33 ساله نیز به اتهام سازماندهی این عبور غیرقانونی از مرز مجرم شناخته شده و به ترتیب به سه سال و دو سال حبس و پرداخت 20 هزار و 15 هزار یوآن جریمه نقدی محکوم شده‌اند. دادگاه شنژن نیز اعلام کرد، این دو تن تحت دستور دیگران عمل کرده و احتمال دارد دستگیری‌های بیشتری در این رابطه صورت گیرد.
وکلای این افراد که نتوانسته‌اند با آنها تماس داشته باشند و گروه‌های حقوق بشری این روند قانونی را مورد انتقاد قرار داده و "یمینی میشرا"، مدیر منطقه آسیا-پاسیفیک عفو بین‌الملل در این باره گفت: این حکم‌ها پس از یک روند دادگاهی ناعادلانه صادر شده است. این گروه از شهروندان جوان هنگ کنگی با خطر شکنجه و سایر رفتارهای نادرست در زندان‌های چین روبرو خواهند شد.
دادگاه منطقه‌ای شنژن اعلام کرد، تمامی این 10 نفر به جرایم خود اعتراف کرده‌اند. محکومان همگی برای صدور حکم‌هایشان در دادگاه حضور داشتند و سپس به زندان منتقل شدند.
مقام‌های دولت پکن وکلای تسخیری را برای این افراد در نظر گرفته‌اند اما آنها به اظهارنظر در این باره نپرداختند. یکی از سخنگوهای اداره امنیت عمومی شنژن گفت، این احکام شامل زمانی هم می‌شود که
"چنگ لای-کی"، بازرس کل اداره جرایم تجاری چین نیز گفت: پلیس هنگ کنگ می‌خواهد بر جدی بودن مساله فرار از این دولتشهر تاکید کند. جامعه، مجرمانی را که منتظر جلسه دادگاه هستند اما فرار را انتخاب می‌کنند، تحمل نمی‌کند. این 10 نفر که محکوم شده‌اند ممکن است با جرایم دیگری هم در بازگشت به هنگ کنگ روبرو شوند.
تایوان، مقصد مورد علاقه فعالان حامی دموکراسی هنگ کنگی از زمان وضع قانون جدید امنیت ملی چین در این دولتشهر است.
خانواده‌های این 10 نفر گفته‌اند که به آنها اجازه داده نشده تا به وکلای مستقل دسترسی داشته باشند و درخواست‌های مکرر آنها برای ملاقات با این افراد، رد شده است.
نمایندگان دیپلماتیک از کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، کانادا و استرالیا نیز اجازه ورود به دادگاه را نداشتند چون مقام‌های چینی اعلام کردند که صندلی‌های دادگاه پر است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فعالان فراری هنگ کنگی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دراین مراسم برنقش روانشناسان و مشاوران درتشخیص آسیبها و مشکلات روابط افراد در زندگی خانوادگی و اجتماع تاکید شد.

روانشناسان می گویند سلامت روحی و روانی که در بسیاری از موارد کم اهمیت جلوه داده می شود مانند سلامت جسمی است که باید درکمترین زمان ممکن درمان شود. در غیر این صورت آسیب های جبران ناپذیری به دنبال دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب
  • استقبال رئیس فرمول یک از انتقال همیلتون به فراری
  • درخواست برخی فعالان فراری برای بازگشت به ایران
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • تونل فراری که زندانی ها را مستقیم به مقر پلیس برد! | تصاویر