Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – امیر مهدی زاده؛ صندوق پارند پایدار سپهر (پارند) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۲۳میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) را از حقوقی‌ها خریدند (۲۶درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق «دارا یکم» را به ارزش ۲۰میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۱۳درصد معاملات).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام آسمان آرمانی سهام (آسام) رشد ۰.۶درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق واسطه‌گری مالی یکم با زیان ۳.۹درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۵.۵درصد) در رابطه با صندوق سرمایه‌گذاری مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی (مدیر) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۱۸.۱درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین ۱۹میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۹۲۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۴۱میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۶هزار و ۳۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی هزار میلیارد تومان بوده است.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید

پربیننده ترین شفاف‌سازی بانک دی درباره وضعیت نماد و افزایش سرمایه شرط بازگشت سه بانک ملت، تجارت و صادرات به تابلو معاملات سهامداران «برکت» توجه کنند/ دوپینگ «برکت» با اخبار تزریق واکسن کرونا پایان تلخ معاملات شستا/ شستا سقف زیان را از آن خود کرد نمای پایانی بورس امروز/ سایه ترس به معاملات سهامداران بازگشت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امیر مهدی زاده پالایش دارا یکم پالایش مدیر آسام صندوق ETF دارا یکم امیر مهدی زاده بورس امروز کمند پارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در هفته کاری که گذشت صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود نقدینگی ۸۵۳ میلیارد تومانی بودند در حالی که بازار سهام شاهد ورود هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان پول افراد حقیقی بود و ارزش معاملات خرد حدود ۲۱ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومانی برای بازار ثبت شد.

او افزود: در این هفته کاری صندوق‌های با درآمد ثابت چهار روز یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۴۱۳، ۶۲۰، ۳۷۱ و ۵۱۶ میلیارد تومان ورود نقدینگی را شاهد بودند و در یک روز کاری یعنی شنبه هزار و ۶۷ میلیارد تومان نقدینگی از این صندوق‌ها خارج شد.

گفتنی است، طبق مصوبات سازمان بورس، صندوق‌های درآمد ثابت موظف هستند که حداقل ۷۵ درصد از دارایی خود را به اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی اختصاص دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • شش الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کنند
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • محرک جدید بورس
  • ۶ الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کند