Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان گفت: نشستی پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده فی‌ما‌بین بنیاد کرامت آستان قدس رضوی و پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین جلسه ویدیو کنفرانس مدیرکل صادرات وزارت میراث‌فرهنگی و معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی با مدیران‌کل و معاونین صنایع‌دستی استان‌ها و دبیران کانون‌های خدمت رضوی استان‌های سطح کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: هدف این نشست ایجاد اشتغال جدید و پایداری اشتغال موجود، افزایش تولید محصولات صنایع‌دستی و تقویت این حوزه، تقویت گردشگری و افزایش سطح درآمد هنرمندان و صنعتگران محروم بود.

تجری گفت: استان گلستان یکی از هشت استان کشور است که به‌عنوان پایلوت برای برخورداری از حمایت‌های آستان قدس رضوی انتخاب شده است.

او با اشاره به نتایج مذاکرات صورت‌گرفته در نشست با بنیاد کرامت آستان قدس رضوی افزود: طبق این تفاهم‌نامه ۳۳ هنرمند منتخب صنایع‌دستی استان گلستان از حمایت تسهیلات ارزان‌قیمت با نرخ سود ۴ درصد بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: علاوه‌بر این با توجه به آسیب‌های وارده به حوزه صنایع‌دستی در دو سال اخیر با بروز سیل و همچنین شیوع کرونا ویروس، هنرمندان گلستانی از تسهیلات حمایتی بیشتری نسبت به سهم تعیین‌شده از سوی بنیاد کرامت برای هر استان برخوردار می‌شوند.

او همچنین بیان کرد: در راستای حمایت و رونق فروش هنرمندان استان گلستان، محصولات تولیدی آن‌ها به‌عنوان هدایای غیرنقدی در آستان قدس رضوی استفاده خواهد شد.

تجری با اشاره به این‌که آستان قدس برای حمایت از هنرمندان، نمایشگاه مستقلی از محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی گلستان در حرم رضوی راه‌اندازی می‌کند گفت: حمایت ویژه بنیاد کرامت آستان قدس رضوی شامل صنعت فرش گلستان نیز خواهد شد.

او بیان کرد: در این جلسه مقرر شد طی تفاهم‌نامه‌ای کارکنان آستان قدس رضوی از ظرفیت‌های اقامتی هتل‌ها و بوم‌گردی‌های گلستان استفاده کنند.   انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بوم گردی آستان قدس رضوی هنرمندان صنایع دستی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی استان گلستان میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان