Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه اکنون در ادامه راه جهاد دانشگاهی، میراث‌دار یک ساختار شریف چهل ساله هستم، گفت: جهاد دانشگاهی در مسیر تبدیل به یک سازمان حرفه‌ای با رویکرد تسهیلگری است.

مهدی ژیان پور امروز (سه شنبه -۱۶ دی ماه) در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید جهاد دانشگاهی واحد اصفهان که در تالار رویش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، با گرامی داشت نام و یاد بزرگانی که در یک سال گذشته از دنیا رفته‌اند، یاد مرحوم داریوش اسماعیلی- معاون فرهنگی فقید جهاد دانشگاهی اصفهان را گرامی داشت و اظهار کرد: در طول یک سال گذشته بسیاری از سرمایه های انسانی و اجتماعی کشور را از دست دادیم که فقدان آنها بیش از پیش احساس می شود و در میان آنها نام و خاطره دوست و همکار جهادگر، مرحوم اسماعیلی که همچون برادری بزرگ مبدع اتفاقات ناب فرهنگی بوده‌ است را بزرگ می دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکنون در ادامه راه جهاد دانشگاهی میراث‌دار یک ساختار شریف چهل ساله هستم، ابراز امیدواری کرد مسیری که تا این لحظه با موفقیت به سمت رشد و پیشرفت در حرکت بوده با رشدی مضاعف به سرمنزل مقصود برسد.

رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین افتخارات این مجموعه به عنوان یک نهاد عمومی، خودگردانی مالی است، تصریح کرد: در اوضاع و احوال این روزها که پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا شدت گرفته، ساختارهایی مانند جهاد دانشگاهی که کمتر باری بر دوش دولت بوده‌اند بیشتر در معرض خطر هستند و نیازمند توجه بیشتر در ابعاد گوناگون از سوی دولت و دفتر مرکزی هستند. 

وی افزود: به نظر می رسد جهاد دانشگاهی در اصفهان در یک دهه گذشته و خصوصا ۶ سال اخیر، در مسیر تبدیل شدن به یک سازمان حرفه‌ای قرار گرفته و تلاش خواهد شد این مسیر با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. تلاش ما این است که جایگاه جهاد دانشگاهی را به عنوان یک سازمان حرفه ای با رویکرد تسهیلگری تثبیت کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به حوزه آموزشی اشاره کرد و گفت: در این حوزه مکمل آموزش‌های دانشگاه ها هستیم و اگر دانشگاه را معادل واژه "یونیورسیتی" در نظر بگیریم، فعالیت حوزه آموزشی جهاد دانشگاهی همانند کالج ها در دنیا است که آموزش های کوتاه مدت مهارت محور ارائه می کنند.

ژیان پور خاطرنشان کرد: خوشبختانه در یک سال گذشته به سمت آموزش های الکترونیک در بستر فضای مجازی حرکت کرده ایم و در این مسیر موفقیت های خوبی کسب شده است که امیدوارم این مسیر با سرعت و موفقیت های بیشتر ادامه پیدا کند.

در حوزه‌های مختلف شهری یاور مدیریت شهری خواهیم بود 

وی در خصوص حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: شهر اصفهان قابلیت های فراوانی دارد و متاسفانه از سوی دیگر با مشکلات بسیاری نیز روبرو است که موجب محقق نشدن بسیاری از ظرفیت ها می شود، از این رو در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان بر حوزه مطالعات شهری به عنوان یک حوزه بین رشته‌ای متمرکز شده ایم. از دیدگاه ما شهر یک پیکر زنده و پویا با ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌ محیطی است و حل مشکلات شهرها نیز با تاکید همه‌جانبه بر این ابعاد قابل حل است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به حوزه درمان در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی اصفهان اشاره کرد و گفت: با توجه به سابقه طولانی جهاد دانشگاهی در حوزه درمان، معتقدم بزرگترین اتفاقی که می تواند رخ دهد این است که خدمت با کیفیت با هزینه مناسب ارائه شود. در سال های آینده در حوزه تولید مواد و تجهیزات پزشکی، خبرهای خوبی برای استان و کشور خواهیم داشت.

ژیان پور تصریح کرد: در حوزه فرهنگ، جهاد دانشگاهی اصفهان با تمرکز بر پرورش یک نسل فرهیخته و ماهر در قالب مشارکت در سازمان دانشجویان، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی فعالیت های خود را با قوت بیشتر ادامه خواهد داد که این اتفاقات با توجه به تفاوت نسل ها باید با رویکردهایی جدید، عزم جدی تر و استانداردهای بالاتر ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه بنا به تعریفی، خوشبختی مواجه شدن و همراهی با افراد شایسته است، یکی از خوشبختی‌های خود را همراهی و آشنایی با ریاست قبلی جهاد دانشگاهی اصفهان عنوان کرد و گفت: امیدوارم آقای مراثی در ادامه مسیر زندگی موفق باشند و همواره از همراهی با ایشان بهره مند شویم.

ژیان پور در پایان تصریح کرد: امیدوارم نگرانی ها در خصوص دنیا، ایران، اصفهان و جهاد ما پایان بپذیرد و روزگار، روزگار عزت صاحب نظران باشد.

رییس سابق جهاد دانشگاهی واحد اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: در سال ۹۳ که ریاست جهاد دانشگاهی واحد اصفهان را برعهده گرفتم، حال و احوال این نهاد چندان مساعد نبود.

محمود مراثی با بیان اینکه در این سالها تلاش کردم موقعیت جهاد را به بهترین شکل تثبیت کنم، گفت: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان تا پیش از سال ۹۳ فعالیت چندانی نداشت و از آن سال به بعد با جدیت مشغول به کار شد و اکنون با بیش از ۳۰ پژوهشگر در زمینه های علوم انسانی و پزشکی حرف هایی برای گفتن دارد.

وی به سه گروه پژوهشی علوم انسانی این مرکز اشاره کرد و گفت: راه اندازی مرکز مراقبت در منزل جهاد دانشگاهی نقطه قوتی در ارائه خدمات پزشکی در شهر است. همچنین آزمایشگاه جهاد دانشگاهی با روزانه ۲۰۰ نفر مراجعه کننده، رشد قابل قبولی در سال های اخیر داشته است.

رییس سابق جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان اشاره کرد و افزود: در این ۶ سال، خبرگزاری های ایسنا و ایکنا و مرکز افکار سنجی بارها رتبه های اول تا سوم کشور را کسب کرده و مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی حرف هایی بسیاری برای گفتن داشته است.

مراثی یاد و نام مرحوم داریوش اسماعیلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی را گرامی داشت و اظهار کرد: مرحوم اسماعیلی در جلسات هفتگی آیه های قران را بر اساس زمینه های نجوم، فیزیک و فلسفه که در آن تخصص داشتند، تفسیر می کرد که برای من یادآور خاطراتی شیرین است.

وی در خصوص معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی اصفهان توضیح داد: این معاونت از نظر تعداد فراگیر و  جذب منابع مالی حائز رتبه شده است و امیدوارم در سال های آینده نیز این روند با موفقیت ادامه داشته باشد.

مراثی با آرزوی موفقیت بیشتر برای جهاد دانشگاهی واحد اصفهان ابراز امیدواری کرد که شاهد پیشرفت های روز افزون این نهاد باشیم و روزهای پر رونقی از جهاد دانشگاهی اصفهان ببینیم.

به گزارش ایسنا، در این برنامه نام و یاد مرحوم داریوش اسماعیلی - معاون سابق فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گرامی داشته شد و از محمود مراثی تقدیر و تجلیل شد.

محمود مراثی از سال ۱۳۹۳ ریاست جهاد دانشگاهی واحد اصفهان را بر عهده داشت و مهدی ژیان پور به عنوان رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان جهاد دانشگاهی اصفهان پژوهشی جهاد دانشگاهی یک سازمان حرفه ای جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است.

امین آزادبخت امروز، هشتم اردیبهشت در آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که به همت جهاد دانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به استقبال دانشجویان لرستانی از مسابقه ملی سدید بیان کرد: این مسابقات بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم است.

وی با اشاره به اینکه این رویداد پیش از این در قالب دو مسابقه ملی پایان‌نامه و کتاب سه‌ دقیقه‌ای اجرا می‌شد که در دور جدید، با تجمیع مسابقات قبلی و با عنوان مسابقات ملی سدید در پنج بخش پایان‌نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار شده است، افزود: در لرستان این مسابقه ملی با حضور ۵۳ نفر در مرحله استانی به همت جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه بودیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان به اجرای برنامه‌های مختلف از قبیل مناظرات دانشجویی، مناظرات اساتید و پویش‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی یک نهاد دانشگاهی است که با برخورداری از ظرفیت‌هایی همچون خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی(ایسپا)، سازمان انتشارات، کانون‌های دانشجویی و... می‌تواند ارتباط خوبی با دانشجویان داشته باشد و برنامه‌های متنوعی در عرصه‌های مختلف برگزار کند.

آزادبخت با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب در استان و کشور و اینکه دانشجو نقش‌آفرین و آینده‌ساز است، گفت: دانشجویان باید مروج، مبلغ و معرف کتاب و کتابخوانی باشند و با تشویق هم‌کلاسی‌ها، دوستان، خانواده نقش خود در مروج عرصه مطالعه کتاب را ایفا کنند.

وی در خاتمه از اهدای دو هزار جلد از سوی جهاددانشگاهی واحد لرستان به دانشگاه لرستان جهت تجهیز کتابخانه‌های سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: طرح جمع‌آوری کتاب با عنوان رستا سال گذشته از سوی جهاددانشگاهی لرستان اجرا و بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب جمع‌آوری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • هافبک نیوکاسل در مسیر تبدیل شدن به راننده کامیون / عکس
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات