Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: استفاده از پساب دو تصفیه‌خانه در دست احداث شمال با ظرفیت ۱۴۰ لیتر در ثانیه و تصفیه‌خانه جنوب با ظرفیت ۲۴۰ لیتر در ثانیه اجرایی خواهد شد و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کلانشهر اصفهان دارای حدود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز اکولوژیک بوده که از این مساحت، حدود سه هزار و ۹۰۰ هکتار در اختیار شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به نیاز جمعیت دو میلیونی شهر اصفهان و حضور صنایع مختلف در نزدیکی این کلانشهر، مهاجرپذیری شهر و آلایندگی‌های حمل و نقل نه تنها باید بر حفظ فضای سبز باید تاکید کرد بلکه برای افزایش آن نیز گام برداشت.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه پارک‌ها و فضای سبز بخش جدانشدنی شهرسازی و نیازهای اولیه زندگی شهری محسوب می‌شوند، تصریح کرد: در همین راستا مدیریت منابع و مصارف آب دارای اهمیت ویژه است به گونه‌ای که در کنار اقداماتی نظیر تغییر الگوی کاشت، مدیریت توزیع و مصرف آب فضای سبز، بازچرخانی آب و تصفیه فاضلاب‌های شهری به منظور استفاده در آبیاری فضای سبز به عنوان منابع آب پایدار از سیاست‌های اصلی معاونت خدمات شهری شهرداری در راستای توسعه پایدار به شمار می‌آید.

وی ادامه می‌دهد: این مهم شهرداری اصفهان را بر آن داشت تا به منظور استفاده از منابع آب پایدار مانند پساب فاضلاب جهت آبیاری برخی از عرصه‌های فضای سبز، همزمان با اجرای تمهیدات مدیریت بهینه مصرف آب، اجرای پروژه‌های زیرساختی نظیر تصفیه‌خانه‌های تکمیلی پساب، ذخیره‌سازی، پمپاژ و احداث کلکتور خطوط انتقال را در اولویت اقدامات خود قرار دهد.

امیری با بیان اینکه در این راستا استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر اصفهان نظیر پساب تصفیه‌خانه سپاهان شهر در جنوب شهر اصفهان به ظرفیت هفتاد لیتر در ثانیه و پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شاهین شهر در شمال شهر اصفهان به ظرفیت ۱۰۰ لیتر در ثانیه در دستور کار قرار گرفت، گفت: اکنون با اجرای پروژه‌های مرتبط از جمله احداث دو تصفیه‌خانه تکمیلی، مخازن ذخیره، ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط انتقال، قابلیت استفاده از این ظرفیت در عرصه‌های فضای سبز شهر اصفهان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در احداث تصفیه‌خانه تکمیلی پساب شاهین‌شهر برای نخستین بار در کشور از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تکنولوژی بومی شده شرکت‌های دانش بنیان در شهرداری‌های کشور استفاده شده و شهرداری آب تصفیه شده را به صورت تضمینی از سرمایه‌گذار خریداری می‌کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه استفاده از پساب دو تصفیه‌خانه در دست احداث شمال با ظرفیت ۱۴۰ لیتر در ثانیه و تصفیه خانه جنوب با ظرفیت ۲۴۰ لیتر در ثانیه اجرایی و بزودی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: شهرداری به منظور تأمین آب عرصه‌های فضای سبز غرب اصفهان و عرصه‌های جنگلی ناژوان، برداشت و تصفیه فاضلاب از شبکه جمع‌آوری فاضلاب را پیگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: مناسب‌سازی و تصفیه تکمیلی پساب خروجی از این تصفیه‌خانه‌ها به منظور رساندن کیفیت آنها به استانداردهای بهداشتی و زیست‌محیطی همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت آب و فاضلاب امری مهم و جدا نشدنی است.

امیری گفت: با اجرای پروژه‌های اجرا شده و در دست اجرا در سال‌های اخیر از جمله احداث چهار تصفیه‌خانه تکمیلی به ظرفیت ۷۶۰ لیتر در ثانیه، مخازن ذخیره با حجم ۱۰ هزار و ۲۵۰ متر مکعب، ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط انتقال به طول ۴۵ هزار و ۹۵ متر طول، قابلیت استفاده از این پساب در عرصه‌های فضای سبز شهر اصفهان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در خصوص استفاده از آبیاری تحت فشار، مدیریت مصرف آب در دستور کار همه مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان قرار گرفته است، تصریح کرد: علاوه بر ترمیم سیستم‌های آبیاری تحت فشار در مناطق آسیب دیده، سیستم‌های جدید به منظور کاهش مصرف آب احداث و توسعه پیدا کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته از سه هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز شهر که امکان تحت پوشش قرار گرفتن آبیاری قطره‌ای را دارد، حدود ۲۱ میلیون متر مربع آن تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته و مابقی آن در دست اجرا است.

کد خبر 466777

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون خدمات شهری شهردار اصفهان کلانشهر شهر شهرداری اصفهان پساب تصفیه خانه فاضلاب شهری مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون خدمات شهری شهردار اصفهان عرصه های فضای سبز لیتر در ثانیه دو تصفیه خانه تصفیه خانه شهر اصفهان مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر گرگان از تکمیل ظرفیت آرامستان گرگان خبرداد و گفت: از سال آینده آرامستان جدید برای شهروندان قابل استفاده خواهد بود.

حجت مقسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آرامستان جدید در زمینی به مساحت ۹ هکتار در شمال محدوده شهری گرگان واقع در ابتدای جاده آق قلا در حال احداث است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: در زمان بیماری کرونا و با اتمام ظرفیت قبرستان فعلی، احداث آرامستان جدید در سال ۹۹ به شکل فوریتی در دستور کار قرار گرفت و در حدود ۷۰۰ قبر را به‌صورت چند طبقه آماده کردند که اگر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا شدت گرفت از آن استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در طرح تهیه شده ۹ هکتار شامل ۴۷ درصد مساحت مختص عموم، ۲۰ درصد فضای خدماتی و ۳۳ درصد شامل معابر می‌شوند که فاز اول در بخش دوهکتاری معابر مشخص شده است.

مقسم ادامه داد: حدود شش هزار قبر در حال احداث است که ۲۰۰ قبر دو طبقه اجرا و برای یک هزار و ۴۰۰ قبر سه‌طبقه، قرارداد منعقد شده و در دست اقدام است.

به گفته وی، اقدامات زیربنایی برق، آب، گاز، تلفن و تأسیسات در حال انجام است و در فاز بعدی سردخانه و غسالخانه نیز احداث خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: در فاز اول طرح احداث قبور، سردرب، معابر مختلف سواره‌رو و پیاده‌رو، قطعه‌بندی، شماره‌گذاری، فضای سبز، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آبخوری، پارکینگ و دیواره‌های پیرامونی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: غیر از خرید زمین تاکنون برای آرامستان جدید افزون بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده که بیشتر بحث تسطیح و حفر قبرها انجام شده است.

مقسم با بیان اینکه شورای ششم کار خود را ابتدا با بحث آرامستان شروع کرد، گفت: در ابتدا زمین آرامستان با مشکل حقوقی و املاکی بین ورثه و واسطه‌ای که زمین خریداری شده بود، اختلاف مالی وجود داشت که انتقال کامل سند را با مشکل مواجه کرد و موضوع از طریق شکایت در دادگستری مطرح و طرفین وکلا فراخوانده شدند و در نهایت حکم به نفع شهرداری صادر شد.

وی از انعقاد قرارداد آرامستان با پیمانکار خبر داد و افزود: در ماه آینده آرامستان جدید به مرحله اجرا خواهد رفت.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر گرگان افزود: از سال آینده آرامستان جدید برای شهروندان قابل استفاده خواهد بود.

مقسم در توضیح اراضی آرامستان امامزاده عبدالله گرگان، گفت: زمین آرامستان فعلی در مالکیت سه طیف اوقاف و وامورخیریه، شهرداری وبنیادشهید است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت خود آرامستان و پارکینگ اطراف آن پرشده است و اوقاف هزینه‌های فرهنگی و خدماتی خود را برای آرامستان از فروش قبر با قیمت بالا و پایین تأمین می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: آن بخش از زمین‌هایی که مربوط به شهرداری است هزینه‌ای از شهروندان دریافت نمی‌شود و شهرداری تنها برای هزینه کفن، دفن، قبرکردن و شستشو مبلغی را دریافت می‌کند.

وی افزود: نظافت، رفت و روب و بخشی از زیباسازی کل فضای آرامستان فعلی به عهده شهرداری گرگان است.

مقسم با اشاره به مشکل شهرداری با اوقاف وامورخیریه استان بیان کرد: در جنب امامزاده عبدالله از سمت خیابان راه‌آهن (میدان ترمینال) زمین دو هزار متری که مالکیت آن با اداره اوقاف وامورخیریه است و اوقاف بدون هماهنگی باتوجه به اینکه کاربری زمین پارکینگ بوده است، قصد در تغییر آن به قبر داشت که فعلاً در حال مذاکره با اداره اوقاف هستیم.

گفتنی است؛ با توجه به اینکه شهروندان عادت دارند در جوار یک‌امامزاده‌ای دفن شوند، بهتر آن است که شهرداری گرگان قطعه‌ای را برای دفن شهدای گمنام در نظر بگیرد تا به معنویت فضا اضافه کنند.‌

کد خبر 748443

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران