Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌‌که در جلسات مشترک با وزارت بهداشت خواستار اجرای قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری از سال ۱۴۰۰ بوده‌‌ایم، گفت: به نظر می‌‌رسد که اجرای این قانون نیازمند چندهزار میلیارد بودجه باشد. - اخبار اجتماعی -

حسینعلی شهریاری در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا، با بیان این‌‌که قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده جزو قوانین مصوب مجلس است، اظهار کرد: این قانون باید به تصویب شورای عالی بیمه برسد و هیئت دولت نیز آن را تصویب کند؛ منابع اجرای این قانون نیز توسط سازمان برنامه و بودجه پیش‌‌بینی می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نقش مجلس در پیگیری اجرای قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری گفت: ما درباره اجرای این قانون جلساتی با نمایندگانی از وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان نظام پرستاری داشتیم و از آن‌‌ها درخواست کردیم قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری از ابتدای سال 1400 اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: برخی معتقد بودند اجرای این قانون، نیازی به منابع مالی ندارد اما ما معتقدیم این قانون قطعاً نیازمند منابع مالی است.

شهریاری در پاسخ به این سؤال که اجرای این قانون نیازمند چه مقدار منابع مالی و بودجه است، تصریح کرد: هنوز برای این‌‌که هزینه‌‌های بسته خدمات پرستاری را به طور دقیق برآورد کنیم زود است و برآورد دقیقی نداریم زیرا تخت‌‌های جدید اضافه و پرستاران جدید استخدام می‌‌شوند اما به نظر می‌‌رسد اجرای این قانون نیازمند چند هزار میلیارد بودجه باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نقش مجلس در پیگیری مطالبات پرستاران بیان داشت: ما در مجلس پیگیر اجرای قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری از سال آینده هستیم اما این قانون در سال 86 به توصیب مجلس رسیده و مسئولیت اجرای آن با دولت است و باید منابع و اعتبارات لازم پیش‌‌بینی و سیاستگذاری‌‌های لازم انجام شود.

وزارت بهداشت: مصمم به اجرای قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری هستیمعلت اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تعارض منافع استکمبود شدید پرستار در ایران؛ هر تخت بیمارستان کمتر از یک پرستار!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پرستار کمیسیون بهداشت و درمان بهداشت و درمان وزارت بهداشت حسینعلی شهریاری پرستار کمیسیون بهداشت و درمان بهداشت و درمان وزارت بهداشت حسینعلی شهریاری گذاری خدمات پرستاری اجرای قانون تعرفه اجرای این قانون بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۷ و نیم میلیون تعرفه چاپ شده است.

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی در گفت‌وگویی از چاپ ۷ و نیم میلیون تعرفه برای این دور از انتخابات خبر داد و گفت: برای حوزه‌های انتخابیه‌ای هم که انتخابات تمام الکترونیکی دارند، تعرفه فرستاده می‌شود.

مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود. این انتخابات برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده از مجلس دوازدهم است که در دور اول، نامزدهای آنها حدنصاب قانونی تعداد رأی را کسب نکرده بودند.

انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه و در ۱۵ استان برگزار می شود که در ۸ حوزه، تمام مراحل انتخابات الکترونیکی است.

در انتخابات تمام الکترونیکی، علاوه بر احراز هویت رأی دهندگان، ثبت رأی و شمارش آن هم الکترونیکی است. در این روش، به رأی‌دهندگان به جای تعرفه کاغذی، «کارت تعرفه» داده می‌شود. کارت‌های تعرفه روی محلی مشخص از صندوق‌های الکترونیکی گذاشته می‌شود و رأی دهندگان شماره (کد) نامزدها را ثبت می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با اجرای قانون «ساماندهی بازار زمین» التهابات در بخش مسکن کاهش می‌یابد
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد