Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «تیان تائو» چینی که در المپیک ۲۰۱۶ ریو در رقابت با «کیانوش رستمی» مدال نقره را به دست آورده بود اکنون با مصدومیت دست به گریبان و  حضور وی در المپیک توکیو در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو کیانوش رستمی در دسته ۸۵ کیلوگرم طلا گرفت و وزنه‌برداری چینی به مدال نقره رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تیان تائو یک طلا و ۲ مدال نقره پیکارهای جهانی و نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره‌جنوبی را در کارنامه دارد. او در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون در حالی که «کیانوش رستمی» در یک قدمی طلای دسته ۸۵ کیلوگرم بود با انجام حرکتی انتحاری و با افزایش وزنه در حدود ۱۰ کیلوگرم در حرکت دو ضرب و با جابجایی وزنه ۲۱۸ کیلوگرم مدال طلای این دسته را به خود اختصاص داد. این در حالی بود که رستمی در حرکت یک‌ضرب ۱۷۲ کیلوگرم و تیان تائو ۱۶۳ کیلوگرم را ثبت کرده بودند. رستمی در حرکت دوضرب وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی را ثبت کرده بود.

«تیان تائو» پس از المپیک ریو به دسته ۹۶ کیلوگرم آمد تا چالش جدیدی با بزرگان این رشته را تجربه کند. در این دسته «سهراب مرادی» دارنده مدال طلا المپیک ۲۰۱۶ ریو رکورددار جهان و المپیک به شمار می‌رود. با آمدن «تائو تیان»  کیانوش رستمی نیز به این دسته آمد و رقابت سختی را به مرادی و وزنه‌بردار چینی شروع کرده است.  البته در این دسته «فارس ابراهیم الباخ» وزنهبردار مصری الاصل قطری نیز حضور دارد.

به نظر می‌رسد که کوچ رسمی و وزنه‌بردار چینی به این دسته به خاطر حذف دسته ۸۵ کیلوگرم از دسته‌های المپیکی بود.  

«تیان تائو» در نخستین رقابت خود با «سهراب مرادی» در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ مدال نقره را به دست آورد و در سال ۲۰۱۹ نیز در غیاب مرادی به مدال طلا و قهرمانی این دسته رسید. در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری ۲۰۱۹ جهان کیانوش رستمی نماینده ایران بود که با سه بار اوت کردن حذف شد.

احتمال غیبت وزنه‌بردار چینی در المپیک به دلیل مصدومیت در حالی است که «سهراب مرادی» و «کیانوش رستمی» تا کنون نتوانستند سهمیه المپیک را کسب کنند و اگر شرایط به این شکل پیش برود احتمال قهرمانی فارس الباخ قطری در این دسته زیاد است. وزنهبردار چینی شانس نخست کسب سهمیه المپیک در دسته ۹۶ کیلوگرم است.  

رکورد یک ضرب سهراب مرادی ۱۸۶ کیلوگرم است که در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۸ جهان در شهر عشق‌آباد به ثبت رساند. وی در این مسابقات ۲۳۰ کیلوگرم را مهار کرد تا تمامی رکوردهای این دسته را از آن خود کند. البته «تیان تائو»  چینی تیرماه سال ۱۳۹۸ با مهار وزنه ۲۳۱ کیلوگرم، رکورد  دوضرب این دسته را به صورت غیررسمی جابجا کرد.

برچسب‌ها توکیو کیانوش رستمی وزنه برداری سهراب مرادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توکیو کیانوش رستمی وزنه برداری توکیو کیانوش رستمی وزنه برداری سهراب مرادی اخبار کنکور کیانوش رستمی سهراب مرادی تیان تائو مدال نقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین

طرفداری| رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص دوپینگ شناگران چینی صحبت کرد.

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک پس از اینکه 23 شناگر چینی با وجود مثبت بودن تست دوپینگ در المپیک توکیو شرکت کردند، اعلام کرد به آژانس جهانی ضد دوپینگ اعتماد کامل دارد. تست داروی قلبی تری متازیدین (TMZ) شناگران در یک کمپ تمرینی هفت ماه قبل از بازی‌های 2020 مثبت شده بود.

وادا گفت در موقعیتی نیست که ادعای آژانس ضد دوپینگ چین مبنی بر اینکه آنها به طور ناخواسته این ماده را خورد‌ه‌اند، رد کند. وادا بررسی مستقلی را برای رسیدگی به این پرونده آغاز کرده است. باخ گفت که او و IOC به وادا اعتماد کامل دارند و وادا از مقررات آنها پیروی کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • دامنیک میستریو مصدوم شد؛ احتمال غیبت 9 ماهه/ اخبار WWE
  • پرسپولیس حریف گربه سیاه نشد/ حضور یک تیم از لیگ دسته اول
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی
  • غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز
  • طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی