Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@20:27:35 GMT

استرات بار خودرو چیست و چه مزایایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۰۷۶۰

استرات بار خودرو چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از قسمت‌هایی از خودرو که در حین پیچیدن با تنش فراوانی روبه رو می‌شود شاسی خودرو است بنابراین اگر از تنش‌های اضافی در شاسی خودرو جلوگیری کنیم در هندلینگ خودرو تغییر ایجاد خواهیم کرد و باعث افزایش آن خواهیم شد.

بیشترین تنشی که ممکن است در خودرو‌ها به ویژه با تعلیق مک فرسون ایجاد شود در قسمت بالایی کمک فنر‌ها (اتاقک کمک فنرها) قرار دارد بنابراین اگر قسمت بالای کمک فنر‌ها را به هم متصل کنیم از ایجاد تنش اضافی جلوگیری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استرات بار نام وسیله‌ای است که دو اتاقک کمک فنر‌ها را در چپ و راست خودرو به هم متصل می‌کند و در انواع مختلفی نیز به صورت تنظیم شونده یا ثابت به قروش می‌رسد.

در برخی منابع ذکر شده است که نصب استرات بار ممکن است باعث افزایش خسارت به خودرو در هنگام تصادف یا ضربه‌های شدید شود، اما باید گفت که اگر استرات بار به صورت اصولی و صحیح ساخته شود در هنگام ضربه فقط خود استرات بار خم یا شکسته می‌شود و ضربه بیشتری را به کمک فنر‌ها انتقال نمی‌دهد.

در نتیجه می‌توان گفت نصب استرات بار که امروزه از جنس‌های مختلف آلومینیوم یا استیل ساخته می‌شود می‌تواند باعث افزایش هندلینگ شده چنانچه که در برخی از خودرو‌ها شاهد نصب این قطعه به صورت فابریک توسط کارخانه هستیم.

اما ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا اگر استرات بار قطعه‌ای مفید است به صورت فابریک توسط تمامی کارخانه‌ها بر روی خودرو‌ها نصب نمی‌شود؟ در این مورد باید گفت که خودرو‌های عادی که عموما در شهر‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود فاقد این قطعه هستند چرا که سازنده تصور اعمال فشار زیاد توسط راننده در سر پیچ‌ها و یا استفاده از خودرو در شرایط سخت را ندارد.

استفاده از استرات بار مزایای دیگری نیز دارد و از جمله آن‌ها می‌توان به توزیع یکنواخت ضربه به چرخ ها، تقویت سر کمک ها، تکمیل ضلع چهارم جلو اتاق و عدم تغییر زاویه چرخ‌ها به مرور زمان اشاره کرد. باید اشاره کرد که استرات بار مخصوص خودرو‌های مونوکوک است و برای خودرو‌هایی که شاسی و اتاق جدا از هم دارند از این وسیله استفاده نمی‌شود.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شاسی خودرو دانستنی های خودرو شاسی خودرو سبک زندگی پارسی خبر کمک فنر ها خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه شانس سیتی: دو گل صد در صد از دست رفت!‏

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال بعد از پیروزی در دربی شمال لندن ‏حالا به استادیوم خانگی ناتینگهام فارست چشم دوخته و امیدوار ‏است فارست بتواند در خانه از تیم پپ گواردیولا امتیاز بگیرد. ‏

منچسترسیتی در دقیقه 32 روی یک ضربه کرنر توسط یوشکو ‏گواردیول به گل رسید تا نشان بدهد برای پیروزی وارد زمین شده ‏است. همانطور که آرسنال امروز دو بار از روی کرنر به گل رسیده بود ‏ارسال دی‌بروینه باعث شد اولین گل این بازی هم با یک ضربه ‏ایستگاهی زده شود. ‏

شش دقیقه از گل منچسترسیتی گذشته بود که فارست می‌توانست ‏شوک بزرگی به تیم پپ وارد کند. اما تک‌مهاجم این تیم به شکلی ‏عجیب و با دستپاچگی کامل نتوانست دروازه خالی را باز کند تا آه از ‏نهاد رقبای سیتی در کورس قهرمانی بلند شود. ‏

گونسالو مونتیل آرژانتینی که سه دقیقه قبل به اجبار به جای نکو ‏ویلیامز مصدوم وارد زمین شده بود در این موقعیت نقش مهمی ‏داشت. اولا آینا از سمت چپ ارسالی عالی به سمت دیگر داشت و ‏مونتیل با پاس به عقبی دقیق توپ را جلوی پای کریس وود، مهاجم ‏فارست، انداخت. وود که ساده‌ترین کار را برای گلزنی داشت بدترین ‏ضربه ممکن را به توپ زد تا توپ از دست برود. ‏

درحالیکه وقت قانونی نیمه اول تمام شده بود یک بار دیگر فرصتی ‏صد در صدی برای فارست از دست رفت. در دقیقه 45+2 آکانجی روی ‏پای آینا تکل رفت تا فارست صاحب کرنر بشود. هادسون اودوی کرنر ‏را به سمت تیر اول فرستاد و ادرسون نتوانست توپ را جمع کند. ‏موریو که راحت‌ترین کار را برای گلزنی داشت توپ را از دهانه دروازه به ‏بیرون فرستاد تا آه از نهاد ناتینگهام بلند شود. ‏

دیگر خبرها

  • نیمه شانس سیتی: دو گل صد در صد از دست رفت!‏
  • عجیب‌ترین پنالتی هفته چیپ بود!
  • تاتنهام نمی‌خواهد جام را از آرسنال بگیرد! (عکس)‏
  • ببینید | وستهم ۲-۲ لیورپول؛ پایان یک رویا
  • توضیح گلر جوان پرسپولیس درباره شوت عبدالکریم!
  • شکستن هردو دست گلر پرسپولیس با شوت حسن!
  • ملاثانی 1 - سپاهان 2 : این جام را سفت بچسب
  • گل اول سپاهان به استقلال ملاثانی + فیلم
  • آلومینیوم اراک ۰ - ۲ پرسپولیس
  • گوهری و نقشه برای دومین ضربه به پرسپولیس