Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@00:10:39 GMT

نقش آلودگی هوا در انتقال کرونا

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۰۵۳۸

نقش آلودگی هوا در انتقال کرونا

یک متخصص بیماری‌‎های عفونی گفت: آلودگی هوا در عملکرد طبیعی سیستم تنفسی تاثیر مستقیم و منفی دارد و طبیعتا می‌تواند روند بهبودی بیماران کرونایی را مختل کند.

به گزارش جماران، دکتر سعیده آذری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نقش آلودگی هوا در انتقال ویروس کرونا، اظهار کرد: مطالعات اساسی در این مورد انجام نگرفته است، ولی افزایش ذرات معلق ناشی از آلودگی در هوا می‌تواند باعث افزایش احتمال انتقال ویروس‌های تنفسی و از جمله کرونا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که آلودگی هوا می‌تواند باعث تشدید علایم تنفسی در بیماری‌های مزمن ریوی شود، گفت: از جمله این علایم سرفه و تنگی نفس می‌باشد که با تشخیص کرونا تداخل دارد؛ از این رو توصیه می‌شود این افراد تا حد امکان  از منزل خارج نشوند و مراجعه به مراکز پزشکی در صورت تشدید علایم جهت تشخیص صحیح ضروری است.

وی ادامه داد: مطالعات علمی در مورد افزایش شدت انتقال ویروس کرونا با افزایش آلودگی هوا وجود ندارد، ولی با استناد به شواهد علمی گذشته می‌توان گفت در حضور آلودگی هوا نقش عفونت‌های تنفسی ناشی از ویروس‌ها پررنگتر می‌شود.

 آذری متذکر شد: آلودگی هوا با تاثیر مستقیم روی سیستم تنفسی و اختلال در عملکرد طبیعی و دفاعی این سیستم، فرد را در مقابل عفونت‌های تنفسی از جمله کرونا مستعد ابتلا می‌کند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 آلودگی هوا کیفیت هوا کرونا در ایران انتقال ویروس کرونا انتقال ویروس کرونا از طریق هوا کرونا و آلودگی هوا آلودگی هوا و کرونا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان

هوای سه شهر خوزستان روز دوشنبه طبق آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور در وضعیت خطرناک تنفسی قرار گرفت و پیرو این آلودگی، مدارس چهار شهرستان استان غیرحضوری شد.

دریافت 15 MB

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!