Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی در سفر ۲ روز خود به استان سمنان از طرح‌هایی بازدید کرد که تسریع در تکمیل این طرح‌ها آرزوی دیرینه مردم دیار دارالمرحمه بود و توجه و پاسخ به این مطالبه‌های به حق مردمی تجلی خدمت ماندگار در دولت تدبیر و امید است.
وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان سمنان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از روند اجرای محور ارتباطی در حال تکمیل سمنان- فیروزکوه، سمنان- سرخه، دامغان- معلمان، بیمارستان در دست ساخت مهدیشهر، روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن، پل روگذر در دست ساخت شهرک صنعتی سمنان، بازدید و بخشی از محور شاهرود و آزادشهر را افتتاح کرد که بازدید از هر یک از طرح‌ها و دستور وی بر تسریع تکمیل طرح‌ها خدمتی ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از جمله طرح‌های که خدمتی بزرگ محسوب می‌شود می‌توان به دستور وزیر راه و شهرسازی در تسریع محور سمنان- فیروزکوه اشاره کرد.
محور سمنان- فیروزکوه محوری که راه ارتباطی استان سمنان به استان های تهران و مازندران محسوب می شود از دیگر طرح‌هایی بود که روند تکمیلش طولانی بود و اکنون با حضور وزیر راه و شهرسازی می‌توان در تسریع این طرح ملی چشم داشت و منتظر بود بخشی از این محور در آینده‌ای نزدیک با نصب نیوجرسی، گاردریل، اجرای لایه توپکا و خط‌کشی و نصب تابلو علائم راه امیدوار به افتتاح آن بود.


مطالبه مردم برای تکمیل محور سمنان- فیروزکوه برحق است
وزیر راه و شهرسازی محور سمنان- فیروزکوه را از محورهای مهم کشور برای این وزارتخانه عنوان کرد که در اولویت قراردارد و گفت: این محور طرحی است که اجرای آن با تاخیر مواجه شده و مطالبات مردم درباره تکمیل آن به حق است.
وی بیان کرد: از تکمیل محور سمنان- فیروزکوه ۶۵ کیلومتر باقی مانده که حدود ۲۰ کیلومتر آن افتتاح می شود یعنی ۱۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان سمنان و ۱۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان تهران و مطالعات بقیه طرح تکمیل شده و اسناد مناقصه آن درحال آماده سازی است.
وی خاطرنشان کرد: به زودی برای مناقصه این بخش باقی مانده فراخوان داده می شود تا پیمانکار مناسبی برای آن انتخاب و در دوره سه ساله تکمیل شود.
اسلامی گفت: از سازمان راهداری نیز خواسته شد بهسازی و ایمن سازی مسیر با توجه به ترافیک فعلی این محور انجام شود تا تردد مردم با ایمنی همراه باشد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: اعتبار بخش باقی مانده از محور سمنان- فیروزکوه با نرخ برآوردشده برای ۴۴ کیومتر ۳۰۰ میلیارد تومان بود و به طور طبیعی قیمت تمام شده آن بالاتر خواهد شد.
وی ادامه داد: نکته مهم اکنون تامین اعتبار برای تکمیل محور سمنان- فیروکوه از محل ردیف بودجه و با استفاده از منابع تسهیلاتی از بانکها است تا طرح با بازدهی مناسب اجرایی شود.
اسلامی گفت: مصوب شد ۲۷ کیلومتر باقی مانده از محور فیروزکوه سمنان با تعیین پیمانکار تا حداکثر ۳۰ ماه بعد از عقد قرارداد کامل شود.
 

از دیگر طرح‌هایی که برق امید را در چشمان مردم استان سمنان روشن کرد، قول وزیر راه و شهرسازی در تسریع تکمیل بیمارستان مهدیشهر بود.
بیمارستان مهدیشهر به وسیله اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان در حال انجام است و دانشگاه علوم پزشکی استان پس از تحویل ساختمان از این اداره کل موظف به تجهیز بیمارستان است.
ساخت بیمارستان مهدیشهر در سه هکتار زمین و هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا، به دلایل مختلف در حدود ۱۴ سال است که در حال ساخت است و تاکنون ۶۷ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و دارای پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد است و اکنون وزیر راه و شهرسازی این نوید را به مردم داد تا در آینده نزدیک تا مایان امسال تکمیل و تحویل علوم‌پزشکی شود.



بیمارستان مهدیشهر تا پایان امسال تکمیل می‌شود
وزیر راه و شهرسازی  بیان کرد: تکمیل بیمارستان مهدیشهر منطبق با آخرین خواسته‌ها کمی زمان‌بر است اما پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بیمارستان تکمیل و برای تجهیز در اختیار دانشگاه علوم ‌پزشکی استان سمنان قرار بگیرد.
اسلامی ابراز داشت: طرح ساخت بیمارستان مهدیشهر به دلایل گوناگون به مدت ۱۴ سال متوقف بود و در یک سال گذشته این تاخیر جبران شد، اقدامات برای تجهیز و بهره‌برداری از این طرح در حال انجام است.
وی با انتقاد از جانمایی بیمارستان مهدیشهر، افزود: جانمایی بیمارستان شتاب زده انجام شده است و در زمینه دسترسی مردم دارای اشکالاتی است، باید دسترسی ایمن و روان باشد چرا که رفت و آمد به بیمارستان پرشتاب است و باید تمهیدات ترافیکی اندیشیده شود تا رفت و آمد با سهولت و ایمنی لازم میسر شود و نشست و برخاست بالگرد نیز بدون مشکل باشد.
وی بیان کرد: خواسته‌های وزارت بهداشت و درمان متاثر از کرونا تغییر می‌کند به طور مثال برای بیمارستان افزایش تخت و توسعه و یا شرایط ایزوله درنظر گرفته می‌شود و برای ساخت بیمارستان فرصت بیشتری لازم است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه زیرساخت کشور برای رفاه مردم است و امید است این طرح درمانی در مهدیشهر با سرعت تکمیل شود.
محور شاهرود، آزادشهر از دیگر طرح‌هایی بود که تکمیلش طولانی شده بود و مطالبه مردم تسریع در تکمیل این طرح بود اکنون با حضور وزیر راه و شهرسازی بخشی از این محور افتتاح و تسریع در تکمیل طرح قول داده شد.
چهاربانده ساختن محور شاهرود - آزادشهر از چند سال پیش آغاز شده و اکنون ادارات کل راه وشهرسازی شاهرود و استان گلستان در حال اجرای این محور هستند.
 


افتتاح بخشی از محور شاهرود، آزادشهر
وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح گام دوم از قطعه سوم محور شاهرود - آزادشهر به طول هشت کیلومتر گفت: اجرای این طرح که از ترافیک بالایی نیز برخوردار است ، یکی از خواسته های مردم این منطقه بوده است .
وی افزود :  ۳۶ کیلومتر این محور که در حوزه شهرستان شاهرود قرار دارد ، چهاربانده شده و بخش دیگری از آن هم تا اردیبهشت سال آینده اجرا خواهد شد.
اسلامی گفت : ۱۰ کیلومتر دیگر از این مسیر در شهرستان شاهرود باقی مانده که با تکمیل آن سهم استان سمنان تمام می شود ، با تلاشی که از سوی استان گلستان انجام می شود ، چهاربانده ساختن این مسیر تا۲ سال آینده تکمیل خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی در باره محور سبزوار - میامی هم گفت: ۱۸ کیلومتر از این مسیر هم که یکی از نقاط پرحادثه بود تکمیل شده است.
وی گفت : تلاش می شود با فراهم ساختن زیرساخت های لازم در شرق استان سمنان ، راه های این منطقه از وضعیت مناسبتری برخوردار شود.
وزیر راه و شهرسازی در طی سفر ۲ روزه خود به استان سمنان از روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن بازدید کرد و امید را در دل متقاضیان مسکن تقویت کرد.

 

زمین برای ۵۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن تامین شد
وزیر راه و شهرسازی گفت: زمین ساخت خانه در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای ۵۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط کشور تامین شد.
اسلامی در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر سمنان اظهار داشت: برآیند داده‌ها نشان می‌دهد کل متقاضیان واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن از  ۵۰۰ هزار نفر بیشتر نیست.
وی ادامه داد: این طرح موجب شد تا متقاضیان واقعی شناسایی شوند و وزارت راه و شهرسازی نیز با واگذاری زمین در ساخت واحد مسکونی در رفع نیاز متقاضیان اقدام می‌کند.
وی با اشاره به اجرای سه مرحله ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن در کشور، بیان کرد: تا امروز پیش‌بینی می‌شود ۱۴۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده باشند.
اسلامی افزود: پیشرفت اجرای طرح اقدام ملی مسکن به مردم و پرداخت سهم اولیه از سوی متقاضیان مرتبط است، وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن  بیشتر نقش ساماندهی، مدیریت، تهیه نقشه و تامین زمین را دارد.
وی بیان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن در برخی مناطق با توجه به شرایط و درخواست‌ها زمین واگذار می‌شود تا متقاضیان خودشان کار ساخت و ساز را انجام دهند و یا با پرداخت آورده اولیه و کمک‌های تسهیلاتی، خانه برای متقاضیان ساخته شود.
وی یادآور شد: مردم سالانه ۳۰۰ هزار واحد خانه ساخته‌اند و رفع کمبود  ۴۰۰ هزار واحد مسکونی هدفگذاری شد، ثبت نام حدود ۵۰۰ هزار نفر در کشور در طرح اقدام ملی مسکن نشان می‌دهد که پیش بینی‌ها درست بوده و متناسب با کسری خانه ، متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن شرکت کردند.
اسلامی خاطرنشان کرد: طرح اقدام ملی مسکن در واقع  نقش ریل گذاری و هدایت جریان پایدار تولید مسکن را دارد و پیش‌بینی می‌شود با ساخت این تعداد خانه نیاز جوانان به مسکن نیز برطرف شود.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ساخت مسکن برای دهک‌های یک و ۲ برنامه جداگانه نیاز دارد و در قالب طرح‌های مختلف از این دهک‌ها حمایت می‌ شود.
وی اضافه کرد: طرح اقدام ملی مسکن مربوط به دهک‌های سه تا پنج است و برای تخصیص زمین وجه گرفته نمی‌شود  و در این طرح ۴۰ درصد قیمت تمام شده ساخت خانه تسهیلات است و ۶۰ درصد قیمت تمام شده خانه طی ساخت باید به وسیله متقاضی پرداخت شود.
وی اظهار داشت: افزایش سقف تسهیلات به ۱۵۰ میلیون تومان نیز در دست بررسی است، اما ملاحظه این است افرادی که تسهیلات دریافت می‌کنند توان پرداخت اقساط داشته باشند.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تقاضای افزایش وام با  بازپرداخت ۱۲ ساله پیش‌بینی شده است.
وی افزود: مهلت ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن ممکن است تمدید نشود و فقط در مناطقی که در روند اداری دچار مشکل هستند امکان تمدید وجود دارد.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: طرح اقدام ملی مسکن در سمنان با وقفه در آغاز عملیات اجرایی به دلیل وقفه در ساخت، اکنون با گذشت سه ماه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر سرعت ساخت به همین روند پیش رود متقاضیان می‌توانند سال آینده خانه‌های خود را تحویل بگیرند.

بازدید از محور سمنان- سرخه

وزیر راه و شهرسازی هم چنین عصر چهارشنبه از روند پیشرفت طرح راه‌سازی محور سمنان - سرخه که تا کنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی با همراهی منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، نادر فخری فرماندار سمنان، علی مویدی زاده فرماندار سرخه و برخی از مدیران استانی،  از طرح تکمیل راه محور سمنان - سرخه بازدید کرد. اجرای این طرح از تیر ۹۸ آغاز شد و تاریخ اتمام قرارداد آن تیرماه ۱۴۰۰ تعیین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان درباره این طرح به ایرنا گفت: طول این محور ۱۱.۵ کیلومتر و مبلغ قرارداد آن ۳۱۰ میلیارد ریال است.

حسین دهقان افزود: تا کنون ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار بابت این طرح هزینه شده و ۴۵۰ میلیارد ریال دیگر برای اتمام این طرح نیاز است.

بازدید از محور دامغان- معلمان

وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه هم چنین از روند پیشرفت طرح راه‌سازی محور دامغان به معلمان در استان سمنان، با حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، بازدید کرد.

محمد اسلامی امروز در قالب برنامه های سفر ۲ روزه به استان سمنان، با همراهی علیرضا آشناگر استاندار سمنان، علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، منوچهر فخری معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار  و برخی از مدیران استانی، از طرح تکمیل راه محور دامغان -معلمان بازدید کرد.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان دامغان درباره این طرح در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در حال حاضر، سه طرح راهداری در این حوزه فعالیت دارد که شامل احدات جاده دامغان_یزدان آباد به طول ۵۵ کیلومتر، جاده یزدان آباد_رشم به طول ۴۹ کیلومتر و احدات جاده رشم به معلمان به طول ۱۳ کیلومتر است، که توسط سه پیمانکار مجزا در حال انجام است. 

مهدی هراتی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث مسیر اول دامغان- یزدان آباد، از سال ۹۶ با مبلغ قرارداد ۶۷۰ میلیارد ریال آغاز شد و با وجود تعیین زمان تحویل در سال ۱۴۰۰، تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

وی اضافه کرد: عملیات ساخت بخش دوم محور به طول ۵۵ کیلومتر از یزدان آباد تا رشم با مبلغ قرارداد یکهزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در حال انجام است که در سال ۹۸ کار خود را آغاز کرد و تاکنون ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

هراتی تصریح کرد: طبق اعلام پلیس راه استان سمنان، محور دامغان به جندق، درصد بالایی از میزان فوتی‌ تصادف‌های استان را دارد و امید است با همکاری پیمانکاران و تخصیص اعتبار لازم بتوان هر چه زودتر از باند دوم این محور بهره‌برداری کرد. 

رییس اداره راه و شهرسازی دامغان گفت: مسیر دامغان به معلمان یکی از طرح‌های مهم حوزه راه و شهرسازی کشور است که با اجرای آن راه ارتباطی شمال- جنوب تکمیل و کوتاه و موجب افزایش ایمنی بیشتر رانندگان و مسافران می شود.

بازدید از محور میامی - کلاته خیج

وزیر راه و شهرسازی عصر پنجشنبه از روند پیشرفت طرح راه‌سازی در محور میامی - کلاته خیج با پیشرفت فیزیکی ۴۱ درصد بازدید کرد.

محمد اسلامی از طرح تکمیل راه محور میامی - جیلان به کلاته خیج بازدید کرد، این راه ارتباطی استان سمنان به استان گلستان محسوب می شود. 

امیرعمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در خصوص این طرح به ایرنا، گفت: محور میامی - کلاته خیج به طول ۵۳ کیلومتر با عرض ۱۱ متر با اعتبارات استانی در حال احداث و بازسازی است.

عمیدی گفت : این طرح از سال ۹۸ آغاز و به منظور تکمیل آن ۶۴۸ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال نیاز است.

محور میامی به جیلان از جمله راه های مواصلاتی است که مسیر ارتباطی به استان گلستان را نزدیکتر می کند، در این راستا به طول  ۱۴ کیلومتر با پیمانکار قرارداد بسته شده است .

حدود هفت کیلومتر این محور زیرسازی و روکش آسفالت شده است .

هفت کیلومتر بعد از ایستگاه راه آهن به سمت روستای جیلان نیز در صورت تامین اعتبار زیرسازی و روکش آسفالت خواهد شد .


برچسب‌ها سرخه سمنان توسعه ایران شاهرود محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی میامی مهدی شهر دامغان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرخه سمنان توسعه ایران سرخه سمنان توسعه ایران شاهرود محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی میامی مهدی شهر دامغان اخبار کنکور اجرای طرح اقدام ملی مسکن طرح اقدام ملی مسکن وزیر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن درصد پیشرفت فیزیکی بیمارستان مهدیشهر حال انجام استان سمنان استان سمنان استان گلستان میلیارد ریال محور دامغان محمد اسلامی محور شاهرود باقی مانده یزدان آباد روند اجرای محور سمنان محور میامی کلاته خیج طرح تکمیل روند پیش پیش بینی خواهد شد ۵۰۰ هزار طرح هایی کل راه طرح راه ثبت نام طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ واژگونی کامیون در کیلومتر ۵۵ محور دامغان - سمنان یک مصدوم، واژگونی کامیون در کیلومتر ۱ محور گرمسار به آرادان یک مصدوم، تصادف پژو ۲۰۷ با پژو RD در کیلومتر ۷۴ محور دامغان - سمنان ۴ مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۵۰ محور فولادمحله - دامغان  یک مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۶۹ محور سرخه - آرادان یک مصدوم، واژگونی موتورسیکلت در میدام امام علی ایوانکی  ۲ مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۶۰ محور دامغان - سمنان  ۲ مصدوم، واژگونی پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۱۵ محور میامی به شاهرود  ۴ مصدوم، واژگونی سمند در کیلومتر ۶۳ محور میامی به سبزوار یک مصدوم، انحراف از جاده سمند و برخورد با تپه در کیلومتر ۱۶ محور آرادان به سرخه۳ مصدوم، واژگونی پراید در کیلومتر ۴ محور ایوانکی - آبسرد ۳ مصدوم، واژگونی موتور سیکلت در کیلومتر ۸ محور فولاد محله به دامغان ۲ مصدوم  و واژگونی پراید در محور گرمسار به ایوانکی؛ کیلومتر ۱۱ فرعی بنکوه ۲ مصدوم بر جای گذاشت .

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود