Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمد محسن بیگی، مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش، درباره نگرانی والدین جهت برگزاری کلاس‌های حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی اظهار داشت: نگرانی اصلی خانواده‌ها بیشتر در پایه اول و دوم ابتدایی در حوزه آموزش ناپذیری فرزندان در بستر مجازی بوده است. در واقع اغلب نگران بودند که عدم حضور آن‌ها در مدرسه به آموزش فرزندشان لطمه وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به این دغدغه‌ها، این پیشنهادات به ستاد ملی مقابله با کرونا رفته و در ستاد اعلام شد که با شرایط موجود و با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه می‌توانیم به صورت محدود بازگشایی مدارس را انجام دهیم.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: یک مقدار از این نگرانی که کودکان علائم کرونا ندارند و یا شاید در حلقه انتقال کرونا قرار بگیرند می‌تواند درست باشد، اما از آنجا که تعداد دانش‌آموزان محدود شده عملاً مدیریت آن‌ها نسبت به سال گذشته راحت‌تر است.

محسن بیگی افزود: زمانی که قرار باشد دانش آموزان در یک کلاس ۱۰ نفره باشند مدیریت کردن این ۱۰ نفر با آموزش‌های متعددی که در این مدت به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم دیده‌اند، نگرانی را کمتر می‌کند. در عین حال هم خانواده‌ها و هم همکاران ما در مدارس باید مراقبت و حساسیت بیشتری در امور بهداشتی داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آموزش حضوری برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: مشخص نیست، فعلا فقط زمان شروع کلاس‌ها اعلام شده است و برای پایان آموزش حضوری هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست و همه چیز بستگی به وضعیت استان‌ها دارد.

محسن بیگی خاطرنشان کرد: اگر وضعیت استان‌ها نسبت به شیوع کرونا شدت یابد و به سمت نارنجی و قرمز برود خود به خود کلاس‌ها تعطیل می‌شود و مجوز حضور کلاس اول و دوم در مدرسه، فقط برای مناطق زرد و آبی است؛ بنابراین اگر به هر نسبتی شدت بیماری در جامعه افزایش پیدا کند بدون مصوبه کلاس‌ها تعطیل خواهد شد و نیازی به مصوبه جدید وجود ندارد.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش، این ادعا را داشته که آموزش مجازی موجب افت تحصیلی دانش آموزان نشده است، اگر اینطور بوده پس چرا آموزش به شکل مجازی ادامه پیدا نمی‌کند؟ گفت: آموزش و پرورش چنین ادعایی نداشته است. آموزش و پرورش از آموزش مجازی، تلویزیون و بسته‌های مکتوب به عنوان یک ظرفیت استفاده کرده است.
بیشتر بخوانید: خطر پیک چهارم کرونا/ تعجیل در بازگشایی‌ها آرامش فعلی این روز‌ها را برهم میزندوی بیان کرد: این بدان معنی نیست که اثربخشی آموزش مجازی به اندازه آموزش حضوری است و هیچ کارشناسی این را نمی‌گوید اگر هم بگوید اشتباه کرده است. نه فقط برای دانش‌آموزان بلکه در دانشگاه‌ها نیز این امر وجود دارد.

محسن بیگی افزود: این مسئله اجتناب‌ناپذیر است. با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفتیم یا باید آموزش را تعطیل می‌کردیم و یا به حداقل‌ها بسنده می‌کردیم. آموزش‌های مجازی تامین‌کننده ضروریات و حداقل‌ها هستند؛ بنابراین زمانی که شرایط در خصوص حضور دانش‌آموزان یا دانشجویان فراهم باشد قاعدتاً هیچ چیزی جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت. آموزش حضوری فقط برای انتقال مطلب نیست بلکه به شکل گیری شخصیت، فعالیت اجتماعی، ایجاد اعتماد به نفس و…کمک می‌کند.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا امکان تجدیدنظر برای‌عدم بازگشایی مدرسه وجود دارد یا خیر؟ گفت: بستگی به وضعیت بهداشتی دارد، در این یک هفته تغییری اتفاق نخواهد افتاد، اما اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد بر اساس شرایط بهداشتی است. منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آموزش و پرورش بازگشایی مدارس ویروس کرونا در ایران دانش آموزان آموزش حضوری محسن بیگی اول و دوم کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در برنامه هفته معلم از ۶۰۰ معلم نمونه قدردانی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم با قدردانی از  معلمان و فرهنگیان مازندران اظهار داشت: هفته معلم  یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری است و در این هفته از معلمان فرهیخته تجلیل می‌شود.

وی با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید فرهیخته تصریح کرد: قدردانی از زحمات تربیتی، علنی، آموزشی جامعه فرهنگیان ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت و مرورش نسل معنوی و تاثیر تربیت متعالی در آینده دانش آموزان گفت: آینده یک مملکت و یک جامعه در گرو آموزش و پرورش است. ضرورت دارد در جهاد تبیین از نظر افرادی که با نسل جدید آشنا هستند استفاده کنیم.

آیت الله لائینی با تاکید بر اینکه باید در مدارس تربیت پرورشی را جدی بگیریم اظهار کرد: قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده و در واقع پرورش مهمتر از تعلیم است. مدارس هیئت امنایی از قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست و باید در این مدارس همه چیز حساب شده باشد. در عین اینکه اینگونه مدارس امنایی دولتی هست باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای برای دانش آموزان داشته باشد.

وی گفت: شاهد همکاری مسئولین شهری هستیم و در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیئت امنایی داشته باشیم.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع  هفته معلم در استان افزود: در هفته معلم به مدارس توصیه شده برنامه با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان برگزار کنند. 

کمالی تصریح کرد: در آیین تجلیل معلم نیز از 600 معلم قدردانی می‌شود. 98 معلم منتخب شهرستانی و 9 معلم کشوری معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است