Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون، 2938 نفر در سامانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سطح استان ثبت‌نام کرده‌اند.

دکتر جعفر محسنی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص طرح ملی توسعه مشاغلی خانگی که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان جهاددانشگاهی استان اجرا می‌شود، یادآور شد: زنان خانه‌دار، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، جوانان و سایر فعالان استان از جمله گروه‌های هدف این طرح هستند؛ برای ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نیاز به مهارت خاصی نبوده و آموزش‌های کاربردی، افراد را در جهت کسب مهارت‌ها و رساندن محصولاتشان به بازار، هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کلیه هم استانی‌های واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اقدام کنند، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.inhb.ir نسبت به ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ثبت نام کرده و شغل مورد نیازشان را انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان پس از کسب آموزش‌ها با اتصال به پیشران‌ها و ایجاد بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها به سمت خود اشتغالی حرکت می‌کنند، اگر متقاضی ثبت نام در این طرح بیش از ۳۰۰۰ نفر باشد، می‌توان از ظرفیت سایر استان‌ها نیز استفاده کرد.

محسنی با اشاره به اینکه متقاضیان پس از کسب توانمندی لازم، رها نخواهند شد، اظهار کرد: این افراد تا زمان به فروش رسیدن محصول، حمایت می‌شوند، محصولات تولید شده در سامانه‌های خرید و فروش اینترنتی که به روز هستند، تبلیغ شده و قابل فروش حتی به مشتریان خارجی نیز هستند، از این رو نگران ورود تولیدکنندگان به بازار و به مشکل برخوردنشان در فروش محصولات نیستیم.

وی متذکر شد: حمایت‌ها تا توانمندسازی و اشتغال پایدار ادامه خواهد داشت، سپس می‌توان از تسهیلات هشت میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای توسعه‌ی مشاغل خانگی، بهره‌مند شد.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، اظهار کرد: در فاز دوم توانمندسازی متقاضیان بیش از 1000 نفر ارزیابی و استعداد سنجی به‌صورت تلفنی انجام شده و همزمان، شناسایی پیشران‌ها و کارآفرینان در سطح استان انجام شده است.

محسنی افزود: جلسات در شهرستان‌های مرند، مراغه، اهر، بستان آباد و سراب در فرمانداری‌ها با حضور پیشران‌ها و دستگاه های اجرایی برگزار شده و در شهرستان بناب و مرند نیز اقدامات جهت اشتغال متقاضیان در حوزه‌های خیاطی و فرش انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ارائه فرم‌های ارزیابی و استعدادسنجی توسط همکاران این سازمان برای ۲۰۰۰ نفر بعدی هم در حال انجام است، ادامه داد: مطابق با برنامه ریزی تا ۱۵ بهمن با تمام متقاضیان تماس تلفنی اولیه برقرار و ارزیابی و توجیه طرح انجام شده و گزارش تماس‌ها هم در سامانه و در بانک اطلاعاتی ثبت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آذربايجان شرقي جهاد دانشگاهی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی آذربایجان شرقی ثبت نام انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه و شهرسازی هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

گفتنی است با حضور بذرپاش عملیات ساخت پروژه ۴۶۸ واحدی نصر در شهر جدید سهند آغاز شد.

 

دیگر خبرها

  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز