Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی پیش آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی مرجع عالی قدر عالم تشیع طی تماس تلفنی با آیت‌الله سید محمدباقر حجتی از فعالیت‌های گرانبار قرآنی ایشان تجلیل کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت قرآن و عترت، در پی این اقدام مبارک، عبدالهادی فقهی‌زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: چند روزگذشته خبر تماس آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی مرجع عالی مقام عالم تشیع با دانشمند خدوم وپردان آیت‌الله سیّد محمدباقر حجتی و تجلیل از فعالیت‌های گرانبار قرآنی ایشان در هفت دهه اخیر، فضای رسانه‌ای کشور را عطرآگین کرد؛ این اقدام مبارک هرچند درهیاهوی رسانهای جدید در ایام اخیر انعکاس وسیعی پیدا نکرد، اما به دلایل متعدد نمی‌توان از کنارآن به سادگی گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: قال رسول الله(ص) «اهل القرآن اهل الله وخاصّته». این مرجع عالی مقام تقلید که خود در زمره عالمان بزرگ دینی وصاحب آثار فاخر و گرانقدری درحوزه علوم اصیل اسلامی هستند و در زندگی پرافتخارخود منشا خدمات فراوانی به دین وملت بوده‌اند، در تماس خود، ترویج و نشر معارف نورانی قرآن را از جمله مهمترین اقداماتی برشمردند که در جهت معرفی اسلام و معارف ناب مکتب نورانی اهلبیت عصمت و طهارت(ع) لازم و ضروری است.

فقهی‌زاده تصریح کرد: ایشان، نوشتن و فعالیت قلمی مبتنی بر دانش گسترده و نگرش صحیح در عرصه قرآن و احادیث امامان اهل بیت(ع) را از جمله توفیقات بزرگی به شمار آوردند که تنها نصیب برخی از انسان‌های پاک نهاد ومتعالی می‌شود و باید با سعی وکوشش بیشتر درجهت ترویج این تعالیم حیات‌بخش، قدردان این نعمت بزرگ الهی بود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تآکید کرد: این مرجع تقلید با تجلیل از آثار مکتوب و فعالیت‌های فرهنگی چهره ماندگار علوم قرآن و حدیث آیت‌الله حجّتی، اقدامات ایشان را در معرّفی قرآن کریم و پررنگ کردن برجستگی‌های این کتاب آسمانی بسیار قابل تقدیر دانست.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اقدام شایسته و درس‌آموز این مرجع عالی‌قدر، نکات نهفته در این پیام را برشمرد و افزود: نکته اول اینکه سیّدمحمدباقر حجّتی استاد ممتاز دانشگاه تهران و بنیانگذار رشته تخصصی علوم قرآن وحدیث و پاره‌ای دیگر از رشته‌های وابسته در سطوح عالی دانشگاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که در تاسیس، تثبیت وگسترش آنها، جهد فراوان کرده است و یکی از پژوهشگران، مولفان و مدرسان برجسته این حوزه درعالی‌ترین مراتب دانشگاهی و چهره ماندگار علوم قرآن وحدیث است. او همچنین عضویت در فرهنگستان دمشق را درکارنامه دارد و مولف کتاب‌های فراوان و ارزشمندی درتفسیر، علوم قرآن، علوم حدیث، تعلیم و تربیت، تاریخ اسلام و همچنین فهرست نسخه‌های خطی است که شمار آنان به ده‌ها جلد می‌رسد.

فقهی‌زاده افزود: نکته دوم اینکه، این اقدام به جا و ارزشمند در روزگاری که عده کثیری ازمردم گمان می‌کنند که عرصه فعالیت‌های قرآنی به تلاوت و حفظ و  مسابقات، اختصاص دارد نشان داد که از نگاه تیزبین رهبران اصیل و فرزانه دینی و پیشگامان خدمت خالصانه به آرمان‌های مقدس قرآن و عترت نباید فعالیت‌های قرآنی را به چند هنر آوایی محدود کرد؛ بلکه تدبر در قرآن و عمل به تعالیم نورانی آن را باید در مرتبه‌ای والاتر ملاحظه کرد و سامان‌بخشی به ساحت زندگی مومنانه بر مبنای آموزه‌های قرآن کریم را که آیت‌الله حجّتی یکی از  پیش قراولان سختکوش و مخلص این عرصه در ده‌های اخیر در ایران معاصراست اولویت بخشید.

وی در ادامه تصریح کرد: تماس این‌ مرجع عالیقدر با یک‌ پژوهشگر ژرف‌اندیش ومفسّر برجسته قرآن کریم و تجلیل از خدمات ایشان در عرصه‌های گوناگون علمی و عملی در یکی از پرمخاطره‌ترین مراحل حیات اجتماعی عملا یادآور این نکته است که عصاره فعالیت‌های قرآنی حرکت در عمق معارف قرآن کریم است -هرچند حرکت در سطوح مرتبط با الفاظ آیات الهی نیز اهمیت خود را دارد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنانش گفت: نکته سوم  تجلیل از فعالیت‌های دامن گستر پژوهشی و ورود به عرصه‌های مورد نیاز دینی و تربیتی است که از این اقدام نمادین می‌توان آموخت که دیگر بار حرکت در عمق قرآن ونگرش مقاصدی به آموزه‌های دینی را یادآوری کرد.

وی خاطرنشان کرد: امید است تماس هوشمندانه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی که به مثابه درختی سترگ وتنومند است و شاخساران پربرگ و بار فراوان دارد، منشا تحولات جدیدی در فرهنگ‌سازی قرآنی شود و حیات دوبارهای به فعالیت‌های گوناگون قرآنی ببخشد که در پرتو تعالیم نورانی و حیاتبخش آن، به این بزرگترین الهی‌نامه برکت‌خیز بیش از پیش ببالیم و آن را در نگرش و بینش و رفتار خود بگسترانیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آيت الله العظمي صافي گلپايگاني معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قرآن و عترت قرآن کریم علوم قرآن مرجع عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم فعالان قرآنی فراجا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۵۵۰ نفر از کارکنانِ فراجا، که در طرحِ حفظِ قرآنِ کریم برگزیده شده اند، به سفرِ عتباتِ عالیات می‌روند.

همچنین یک ماه مرخصی تشویقی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

به گفتۀ فرماندۀ یگانهایِ ویژۀ پاسدارانِ فراجا، فرماندهانی که در رُشدِ فرهنگِ قرآنیِ کارکنان، تاثیرگذار بودند نیز، تشویق می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • تکریم فعالان قرآنی فراجا