Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:26:36 GMT

آلودگی اخیر در ۱۰ سال گذشته  بی سابقه بود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۸۷۰۶

آلودگی اخیر در ۱۰ سال گذشته  بی سابقه بود

ایسنا/البرز مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد تاثیر فعالیت نیروگاه شهید رجایی قزوین بر آلودگی هوای استان هستیم. این نیروگاه هنوز از مازوت برای سوخت استفاده می‌کند و حاصل این فعالیت باید انتشار آلاینده‌ها در استان می‌شود.

فردین حکیمی در نشست خبری که روز سه‌شنبه یکم بهمن به مناسبت روز هوای پاک در دانشکده محیط زیست البرز برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه اغلب مسئولین توجه چندانی به قانون هوای پاک و هشدارهای محیط زیست در خصوص آلودگی هوا ندارند و نسبت به انجام وظایف خود برای کاهش آلاینده‌های هوا کوتاهی می‌کنند چون بیشتر آنها به این مقوله نگاه بلند مدت ندارند و صرفا حال و اکنون را می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: حفظ پاکی هوا نتیجه یک تعامل همگانی است و هم مردم و هم مسئولین باید در این زمینه نقش خود را ایفا کنند و این موضوع را صرفا جزء وظایف محیط زیست تلقی نکنند.

وی با اشاره به وضعیت کیفی هوا در سال جاری افزود: امسال در مجموع ۳۴ روز هوای پاک، ۲۰۲ روز سالم، ۴۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲۷ روز نیز ناسالم برای تمامی گروه‌ها داشته‌ایم که در مقایسه با ۱۰ سال اخیر تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای تمامی گروه‌ها بی سابقه بوده است.

وی توضیح داد: در مجموع باید گفت تا به امروز ۷۷ درصد از روزهای امسال سالم و ۲۳ درصد آن نیز در شرایط ناسالم قرار داشته است.

این مسئول در پاسخ به اینکه سهم نیروگاه منتظر قائم و سیمان آبیک در آلودگی هوای امسال چقدر بوده، گفت: از چهار سال پیش تا کنون شیر مازوت نیروگاه منتظر قائم بسته شده و صرفا برای سوخت از نفت گاز و گاز استفاده می‌کند.

حکیمی تاکید کرد: فعالیت سیمان آبیک در سال‌های گذشته باعث آلودگی هوای استان می‌شد ولی این آلودگی با ایجاد سیستم پایش آنلاین، ارائه خوداظهاری آلودگی توسط این کارخانه و بازدید و نمونه برداری‌های مستمر به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد تاثیر فعالیت نیروگاه شهید رجایی قزوین بر آلودگی هوای استان هستیم. این نیروگاه هنوز از مازوت برای سوخت استفاده می‌کند و حاصل این فعالیت باید انتشار آلاینده‌ها در استان می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: هم از طریق سازمان محیط زیست و هم از طریق استانداری در حال پیگیری بحث تاثیر نیروگاه شهید رجایی بر آلودگی هوای البرز هستیم.

وی در خصوص استانداردهای سوخت خودروهای استان نیز گفت: خوشبختانه در هسته مرکزی استان شاهد توزیع بنزین یورو چهار با استانداردهای مشخص شده هستیم ولی نفت گازهایی که در جایگاه‌های پخش توزیع می‌شود هنوز با استانداردهای مشخص شده فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال کاهش تعداد خودروهای فاقد معاینه فنی و آلاینده در استان هستیم، گفت: با همکاری پلیس و شهرداری ۶۸ دوربین در معابر استان نصب شده که پنج مورد از آنها وظیفه اعمال جریمه برای خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند را به عهده دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست البرز آلودگی هوای آلودگی هوا محیط زیست گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون هوای پایتخت با شاخص ۹۵ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

در ۲۴ گذشته هم میانگین شاخص کیفیت هوا بر عدد ۸۱ قرار داشته و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول بوده است.

وضعیت کیفیت هوای مناطق مختلف شهر تهران:

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.
از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول به ثبت رسیده است.

وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران:

کد خبر 847199 منبع: فارس برچسب‌ها آلودگی هوا خبر مهم تهران

دیگر خبرها

  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه