Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@03:05:32 GMT

هنر ارزشمند خوشنویسی میراث معنوی کشور ما است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۳۳۸۸

هنر ارزشمند خوشنویسی میراث معنوی کشور ما است

شهردار مشهد گفت: هنر ارزشمند خوشنویسی میراث معنوی کشور است و به نوعی ایران پایتخت این هنر به شمار می رود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلائی در افتتاحیه اولین نمایشگاه و کنفرانس جهانی خوشنویسی کشورهای جاده ابریشم تحت عنوان «رقص قلم» که با حضور مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، سفیر جمهوری افغانستان، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، رئیس انجمن خوشنویسان مشهد و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۲۸ کشور در این همایش و نمایشگاه شرکت کرده و بخش زیادی از آثار کشورهای منطقه اکو و آیتا، نوید خوبی برای این است که جهش‌های خوبی در زمینه خوشنویسی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود یک‌هزار اثر طی چهار روز در شهر مشهد در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت و اختتامیه مراسم نیز در تاریخ ۹ بهمن ماه در شهر تهران برگزار می‌شود.

کلائی گفت: به جهت حضور خوشنویسان برجسته در صدد آمدیم که این مراسم را با هدف ارتقا هنر خوشنویسی و حمایت از خوشنویسان مشهدی، میزبانی کنیم.

تبدیل شهر مشهد به عنوان پایتخت خوشنویسی

«آیدا مهربان» معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد نیز گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه در شهر مشهد، تکمیل پروژه شهر خلاق و ایجاد یک برندینگ برای تبدیل شهر مشهد به عنوان پایتخت خوشنویسی است زیرا در گذشته خراسان در مسیر راه ابریشم قرار داشته و زادگاه هنر خوشنویسی محسوب می‌شود و از سوی دیگر راه ابریشم نیز صرفاً مسیری برای تجارت نیست، بلکه در این مسیر فرهنگ، هنر و دانش نیز تبادل می‌شود.

وی اظهار کرد: مشهد در سال ۹۷ تفاهم نامه‌ای را با کمیسیون ملی ایران- یونسکو مبنی بر قرار گرفتن در لیست شهرهای خلاق با محوریت پروژه جاده راه ابریشم امضا کرده است که یکی از شاخص‌های آن خط و کتابت است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد افزود: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه در شهر مشهد، تکمیل پروژه شهر خلاق و ایجاد یک برندینگ برای تبدیل شهر مشهد به عنوان پایتخت خوشنویسی است زیرا در گذشته خراسان در مسیر راه ابریشم قرار داشته و راه ابریشم نیز صرفاً مسیری برای تجارت نیست، بلکه در این مسیر فرهنگ، هنر و دانش نیز تبادل می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون ۹۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که از این میان ۲۳۴ اثر برگزیده شده و در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

مهربان با تاکید بر اهمیت دیپلماسی شهری فارغ از مرزها، افزود: میزبانی شهر مشهد و اقدامات شهرداری مشهد در این راستا نشان از اهمیت و تاکید مدیریت شهری بر دیپلماسی شهری و پیشبرد این امر دارد.

کد خبر 469866

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار مشهد کلانشهر مشهد کلانشهر هنر خوشنویسی شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق راه ابریشم شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، به کوشش‌ علاقمندان میراث نیاکان منطقه و پیگیری‌های سازمان مردم نهاد انجمن دوستداران میراث فرهنگی سخت سر شهرستان رامسر  و انجام مراحل اداری توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر، اولین اثر ارزشمند فرهنگی، تاریخی و مذهبی جواهرده در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

"مسجد سکینه آباجی" واقع در ضلع جنوب غربی میدان تاریخی ییلاق جواهرده، در مرداد سال ۱۴۰۲ در فهرست آثار ملی، ثبت نهایی شد و در آذر ماه، از سوی وزیر محترم میراث فرهنگی به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد. و تابلوی ثبتی آن نیز در روز‌های آینده نصب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • برگزاری اولین جشنواره ی خوشنویسی امیرنظام گروسی
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است