Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ لیلا غفاری روز پنجشنبه در نشست با نمایندگان بخش تولید و فرآوری کشمش در شهرستان ملایر اظهار داشت: ۱۳ هزار تن کشمش روی دست کشاورزان مانده است که با اختصاص این میزان تسهیلات بخشی از کشمش توسط کارخانه‌های فرآوری و صادرکنندگان کشمش خریداری خواهد شد.

وی اختصاص این رقم تسهیلات را در راستای حمایت از باغداران دانست و افزود: از کارخانه‌داران و صادرکنندگان کشمش در ملایر انتظار داریم در این زمینه همراهی و مشارکت لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر ابراز امیدواری کرد: با خرید و جذب این رقم تسهیلات حمایتی برای خرید کشمش، در مراحل بعد نیز بتوانیم تسهیلات بیشتری در این رابطه جذب و ساماندهی لازم را در بازار این محصول اقتصادی داشته باشیم.

غفاری ادامه داد: نیاز است صادرکنندگان و کارخانه‌های فرآوری و بسته‌بندی کشمش به سرعت جلسه خود را برای توجیه افراد در زمینه اخذ تسهیلات خرید حمایتی کشمش برگزار کنند تا ضمن اعلام و بررسی موانع و مشکلات، اسامی متقاضیان را به کارگروه استان اعلام و هر چه زودتر به نتیجه نهایی برسیم.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت امسال، بخش تولید این شهرستان در حوزه انگور و کشمش خوب عمل کرد، در عین حال حمایت از بخش تولید در راستای تداوم حیات اقتصادی بخش فرآوری و صادرات این محصول را ضروری خواند.

غفاری یادآور شد: این تسهیلات خرید حمایتی متناسب با میزان خرید هر واحد فرآوری، به آن دسته از کارخانه‌دارانی اختصاص پیدا می‌کند که حاضر به خرید حمایتی کشمش با نرخ تضمینی و مصوب از باغداران باشند.

حدود ۱۱ هزار هکتار از باغ‌های ملایر زیر کشت انگور است که سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن انگور در این شهرستان تولید می‌شود.

حدود ۷۵ درصد از انگور تولید شده در این شهرستان به ۴۵ هزار تُن انواع کشمش تیزابی، آفتابی و گوگردی تبدیل و به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود.

آذر ماه سال گذشته انگور ملایر به عنوان میراث مهم کشاورزی جهان در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو) به ثبت رسید.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی همدان جهش تولید ملایر استانداری همدان اعتبارات خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی همدان جهش تولید تسهیلات بانکی همدان جهش تولید ملایر استانداری همدان اعتبارات خرید تضمینی اخبار کنکور خرید حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان

 سرپرست جدید اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت:امسال ۷۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس استان در نظر گرفته شده است.
یونس بهاروند با بیان اینکه مسؤولیت در نظام جمهوری اسلامی فقط فرصتی برای خدمت است و این موضوع بر من تکلیف شده است، افزود: تا وقتی در این مسؤولیت هستم، با تمام توان خدمتگزار فرهنگیان و دانش‌آموزان خواهم بود و در انجام آن کوتاهی نخواهم کرد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت:در دو سال گذشته، در لرستان ۲۱۶ مدرسه با اولویت مناطق محروم ساخته شده که در مقایسه با هشت سال دولت گذشته که ۲۰۳ مدرسه بود، درخور تحسین است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات در لرستان هزینه شد، گفت: با مساعدت وزیر ۷۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس از جمله تجهیزات آزمایشگاهی، ورزشی، کارگاهی در نظر گرفته شده است.
بهاروند دانش‌آموزان را امانت مردم در مدارس دانست و افزود: باید همه با هم تلاش کنیم تا کار‌های مثبت گذشته ادامه پیدا کند و به دور از حاشیه و سیاست‌زدگی، دستگاه تعلیم و تربیت را به کارکرد اصلی خود برسانیم.
وی خط قرمز خود را حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و کشور عنوان کرد و گفت:همه باید از نیرو‌های نظامی و امنیتی، به‌ویژه اقدام غرورآفرین سپاه پاسداران در عملیات تنبیهی «وعده صادق» قدردانی کنیم.
بهاروند با اشاره به هفته معلم افزود:دستگاه تعلیم و تربیت استان به دور از حاشیه‌ها فقط به‌دنبال اعتلای نظام تعلیم وتربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود