Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر مرادی حقیقی گفت: ۷ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی استان سمنان که به شکل غیرقانونی به تصرف متجاوزان و سودجویان درآمده بود، به بیت‌المال بازگردانده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر مرادی حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به بازگشت ۳۰۰ هکتار اراضی ملی استان به بیت المال گفت: با تلاش و پیگیری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پشتیبانی و حمایت شورای حفاظت ازاراضی ملی و منابع طبیعی، سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان سمنان، بازرسی کل استان سمنان و با صدور رأی قطعی از مراجع قضایی، سیصد هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به بیت المال بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه این اراضی در مناطق نزدیک به محدوده قانونی و اطراف شهرهای شهمیرزاد، مهدیشهر، درجزین و دامغان قراردارد، افزود: این اراضی از ارزش اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: اراضی یادشده با پیگیری کارشناسان این اداره کل و نیز حمایت و پشتیبانی شورای حفاظت از اراضی ملی و همکاری و اقدامات به موقع ادارات کل اطلاعات و بازرسی استان سمنان و دفاع مؤثر کارشناسان حقوقی در مراجع قضایی با صدور آراء قطعی در سه فقره پرونده قضایی جداگانه به بیت المال بازگردانده شد.

مرادی حقیقی خاطرنشان کرد: مطابق فتوای مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید، جنگل‌ها و مراتع به عنوان انفال و ثروت‌های عمومی در اختیار دولت قرار دارند و لذا قابلیت وقف را نداشته و موقوفه تلقی نمی‌شوند و چنانچه در گذشته اینگونه اراضی به عنوان وقف به ثبت رسیده باشد، باید به منابع ملی اعاده شده و همچنین قوانین موضوعه که تمامی عرصه‌های جنگلی و مرتعی جزء انفال و در اختیار حکومت است، مورد پیگیری قرار گرفته است.  

وی افزود: این پرونده به لحاظ وسعت و ارزش اقتصادی اراضی مربوط به آن، مهمترین پرونده قضایی مطروحه در رابطه با اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان سمنان است.

مرادی حقیقی ضمن تشکر از دست اندرکاران شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، مجموعۀ دادگستری استان سمنان و مراجع نظارتی اظهار کرد: این اداره کل تمام تلاش و همت خود را برای حفظ حقوق بیت المال و حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی استان و جلوگیری از سوء استفاده زمین‌خواران و افراد سودجو به کار خواهد گرفت و در این راه دست یاری به سوی مردم و دوستداران طبیعت دراز می‌کند.

وی افزود: مردم در حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی نقش بسزایی ایفاء می‌کنند و گزارش‌های مردمی در برخورد قانونی با تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی می تواند بسیار راهگشا و مؤثر باشد.

مدیرکل منابع طبیعی همچنین از مردم خواست تا در صورت مشاهدۀ هرگونه تخریب و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و یا آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مراتب را به شماره تلفن‌های  ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ گزارش کنند تا خادمان طبیعت در اسرع وقت اقدام قانونی لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیت المال بازگردانده شد اراضی ملی و منابع طبیعی کل منابع طبیعی مرادی حقیقی استان سمنان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی صیانت و حفاظت از منابع آبی، در سال گذشته گروه‌های گشت و بازرسی امور آب مشهد در محدوده تحت پوشش پس از طی مراحل قانونی و با همکاری نیروی انتظامی  ۹۱ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها را بازگشایی و رفع تصرف کرد.

محمد برزویی افزود: در همین مدت ۶۹ هزار و ۳۸۸ متر بستر رودخانه‌ها هم لایروبی شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه