Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@03:19:59 GMT

بهانه عجیب قهرمان شطرنج جهان پس از شکست!

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۸۷۶۱

صراط: مگنوس کارلسن نروژی نفر اول شطرنج جهان که در مسابقات حضوری تاتا استیل شرکت کرده است، در دور هشتم این رقابت‌ها مقابل استادبزرگ روسی تن به شکست داد. این شکست درحالی برای ستاره شطرنج جهان رخ داد که او در دور نخست این مسابقات مقابل علیرضا فیروزجا به پیروزی رسید. کارلسن از دور دوم تا هفتم، به شش تساوی پیاپی دست یافت که این تساوی‌های پشت سر هم باعث شد کارشناسان از عملکرد او انتقاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی او پذیرفته بود که در برخی از بازی‌ها عملکرد خوبی نداشته است.

به گزارش ایسنا، دور هشتم مسابقات تاتا استیل درحالی آغاز شد که انتظار می‌رفت مگنوس کارلسن بتواند استاد بزرگ ۱۸ ساله روسی را شکست دهد. او که در این رقابت‌ها با ریتینگ ۲۸۶۲ شرکت کرده است مقابل شطرنج بازی روسی با ریتینگ ۲۶۷۷ شکست خورد. شکست کارلسن باعث شد که او حدود ۱۸ واحد ریتینگ از دست بدهد.

کارلسن پس از این شکست جنجالی گفت: امروز در سالن مسابقات تجربه بسیار ناخوشایند و ناگواری داشتم. احساس می‌کردم چیزی شبیه گوش پاک کن با زور وارد سوراخ بینی ام شده و تمام آن، تا انتهای مغزم نفوذ می‌کند که باعث می‌شود من درد زیادی را احساس کنم!

او با طعنه به مسئولان برگزار کننده این مسابقات گفت: تست کووید ۱۹ بعد از بازی چندان بد به نظر نمی‌رسد.

کارلسن با این شکست همچنان چهار امتیازی باقی مانده و با پوئن شکنی در رده هشتم این رقابت‌ها ایستاده است. علیرضا فیروزجا تنها صدر نشین این رقابت‌ها با ۵.۵ امتیاز است.   با توجه به شیوع کرونا، بیشتر رقابت‌های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد که در این دوران شطرنج‌بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت‌های آنلاین شرکت کردند. البته در بعضی از کشور‌ها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابت‌های شطرنج به‌صورت حضوری پیگیری شد.

در جدیدترین مسابقات ۱۴ شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمنت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این مسابقات به صورت حضوری در شهر ویک‌آن‌زی هلند کار خود را آغاز کرده است.

در این مسابقات چهره‌های برتر شطرنج جهان دست به مهره شدند. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا و آرین طاری و علیرضا فیروزجا، دو نابغه جوان ایرانی شطرنج حضور دارند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ورزش شطرنج قهرمان شطرنج جهان مگنوس کارلسن کرونا صراط رقابت ها شطرنج جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار بزرگ نوشاد عالمیان در عربستان؛ شکست نفر چهارم رنکینگ جهان

 به گزارش قدس آنلاین، در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات تنیس روی میز عربستان، ملی پوش تنیس روی میز ایران رقابت نزدیک و جذابی را مقابل نفر چهارم رنکینگ جهان داشت و در پایان توانست پیروز شود.

نوشاد عالمیان  در رقابت با لیانگ از چین که نفر چهارم رنکینگ جهان است با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد و به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات صعود کرد.

عالمیان در گیم اول رقابت نزدیکی با بازیکن چین داشت و با نتجیه ۱۴ بر ۱۲ شکست خورد. او گیم دوم را توانست  با نتیجه ۱۰ بر ۶ به نفع خود به پایان برساند. گیم سوم را واگذار کرد اما در گیم چهارم توانست حریف خود را شکست دهد. در گیم پایانی هم با نتیجه ۱۱ بر ۵ پیروز شد.

نوشاد پیش از این در جدول مقدماتی بازیکنانی از اتریش، بلژیک و مصر را شکست داده بود. در جدول اصلی هم بازیکن چین تایپه که نفر ۲۹ رنکینگ جهان است را مغلوب کرد.

عالمیان به دنبال ارتقای جایگاه خود در رنکینگ جهانی است.

نتیجه بازی به شرح زیر است:

نوشاد عالمیان از ایران (رنکینگ ۶۸ جهان) ۳ - لیانگ از چین (رنکینگ ۴ جهان) ۲

امتیاز: ۱۲ - ۱۴، ۱۱ - ۶، ۸ - ۱۱، ۱۱ - ۹، ۱۱ - ۵

دیگر خبرها

  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • کار بزرگ نوشاد عالمیان در عربستان؛ شکست نفر چهارم رنکینگ جهان
  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • رسمی؛ آیندهوون قهرمان اردیویسیه در فصل ۲۰۲۳/۲۴ شد
  • تیم نوجوانان والیبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد
  • تیم دو نفره تنیس پسران ایران قهرمان مسابقات سطح یک آسیا شد
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • غول دوم در راه رویای غیرممکن ایران: قهرمان جهان!