Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «ساکن خیابان بهشت» نوشته مریم رجبی به‌تازگی توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب دربرگیرنده یک‌داستان اجتماعی و روانشناختی درباره زنان و مشکلات زندگی‌شان در جهان امروز است. شخصیت‌های این‌قصه، راویت‌گر رنجی هستند که در وجودشان ریشه کرده است. هرکدام از آن‌ها هم قهرمان زندگی و داستان خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشق و به‌طور همزمان فقدانش ازجمله موضوعاتی است که در این‌کتاب به آن‌ها پرداخته شده است. راوی داستان، زنی سی‌وچندساله است. او یک‌پزشک موفق در اداره پزشکی قانونی است و در کودکی مشکلات و سختی‌هایی داشته که بر سال‌های بزرگسالی‌اش تاثیر می‌گذارند. او در شرایط اکنون و زمان حال، به‌خاطر شغلی که در پزشکی قانونی دارد با آدم‌های مختلفی روبروست و مشکلات متنوعی را به چشم می‌بیند اما از دست گذشته خود هم رهایی ندارد...

«ساکن خیابان بهشت» در ۱۶ فصل نوشته شده است.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

سعید از پا درآمده بود، شده بود شبیه شبی که لیلا خودکشی کرده بود. آشفته و سردرگم. موهای جوگندمی‌اش سفیدتر شده بود. این دومین پاکت سیگارش بود از سر شب تا حالا، حالا که پنج صبح بود و من و سعید نشسته بودیم در اتاق معاینات اورژانس بیمارستان. دکتر کشیک از من نپرسید چه کسی کوبیده توی بینی‌ام و صورتم را کبود کرده. چه اهمیتی داشت برای او که بداند شوهرم دستش را مشت کرده و کوبیده توی صورتم. از نظر او بینی‌ام شکسته بود و نیاز به گچ‌گرفتن داشت. دکتر کشیک بینی‌ام را تامپون کرد تا خونریزی‌اش بند بیاید، بعد گرافی را گذاشت در نگاتوسکوپ و با نوک خودکار اشاره کرد به خط ظریفی روی استخوان بینی و گفت: «شکسته، باید گچ بگیرمش، ولی صبر کن ورمش بخوابه بعد.»

سعید مشت کوبید به دیوار و از اتاق معاینه رفت بیرون. سرم گیج می‌رفت، احساس می‌کردم بینی‌ام شده اندازه توپ فوتبال و سنگینی‌اش روی صورتم فشار می‌آورد. رفتم بیرون. سعید نشسته بود روی صندلی در سالن انتظار اورژانس. نشستم کنارش. گرافی را گذاشتم روی زانویم و مدتی بی‌حرف ماندیم. حواسم رفت پی مرد جوانی که زن باردارش را کمک می‌کرد تا روی ویلچر بنشیند. تامپون بینی‌ام دیگر جا برای جذب آن‌همه خون نداشت. خون از لابه‌لای تامپون نشت کرد بیرون و قطره‌ای از آن چکید روی گرافی که در دامنم بود. صدا کرد چیک‌چیک. صدایش به چکیدن قطره بی‌مقدار آبی از شیر کهنه‌ای می‌مانست. سعید خون را با سرانگشتانش برداشت و انگشتش را گرفت بالا به سمت نور مهتابی‌های سقف. انگشت را چرخاند و زل زد به سرخی خون. «من زدمت الهه. نگا این خون دماغته.»

این‌کتاب با ۱۸۹ صفحه، شمارگان ۴۹۵ نسخه و قیمت ۲۸ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5130127 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات ققنوس رمان ایرانی زنان کتاب نمایشگاه مجازی کتاب تازه های نشر معرفی کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کتاب ترجمه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قاسم سلیمانی صنعت نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی ادبیات داستانی بینی ام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بهشت زهرا (س) یک نقطه اشتراک بین همه شهروندان تهرانی است و به هر حال هم احترام اهل قبور و هم احترام خانواده های داغ دیده باید حفظ شود و به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت گردد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته بسیار برای ما اهمیت داشت بهشت زهرا (س) بود. خوشبختانه با همکاری صددرصد و همه جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا (س) پایگاه هایی را در این مکان ایجاد کردیم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری شاهد این اتفاق مهم نبودیم. همچنین قصد داریم تعداد مددسراهای نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا (س) به خدمات نیاز دارند خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی افزود: باید در این زمینه بین مردم هم فرهنگسازی شود. مردم باید بدانند برخی ها سودجو هستند و اجازه بدهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم و کسانی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و خسارت ایجاد کنند وضعیت آنها را در طرح ساماندهی آنها را مشخص کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بهشت زهرا (س) باید شبیه اسم خودش یک بهشت آرامش باشد تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا (س) برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است و ان‌شاءالله قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت هایی چون مددسراها، مراکز یاورشهر، مراکز پویاشهر، همراه سراها و… را چندین برابر افزایش دهیم.

کد خبر 6093144

دیگر خبرها

  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند