Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشنهاد استفاده از ظرفیت خیرین در تامین و ارائه خدمات همگانی و عام المنفعه با اولویت محلات کمتر توسعه یافته، اقشار محروم و آسیب دیدگان اجتماعی که از سوی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ارائه شده بود به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی در دویست و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با ارائه این پیشنهاد گفت: طی ﻧــﯿﻢ ﻗــﺮن اﺧﯿــﺮ، ﺷﻬﺮﻧﺸــﯿﻨﯽ ﻣﻘﺪﻣــﻪ رﺷــﺪ و ﺗﻮﺳــﻌﻪ ﮔﺴــﺘﺮده ﺷــﻬﺮی را ﻓــﺮاﻫﻢ آورده اﺳــﺖ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ‌ ای ﮐﻪ ﻃﺒﻖ ﮔﺰارشﻫﺎی ﻣﺮﮐـﺰ ﺳـﮑﻮﻧﺘﮕﺎهﻫـﺎی اﻧﺴـﺎﻧﯽ ﻣﻠـﻞ ﻣﺘﺤـﺪ در ۳۰ﺳﺎل آﯾﻨﺪه، ﺷﻬﺮﻫﺎ ﻣﻬـﻢﺗـﺮﯾﻦ ﻣﺮاﮐـﺰ و ﮐـﺎﻧﻮن‌ﻫـﺎی رﺷـﺪ ﺟﻤﻌﯿـﺖ ﺟﻬـﺎن ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اﯾﻦ رﺷﺪ ﺷﺘﺎﺑﺎن ﺷﻬﺮﻧﺸﯿﻨﯽ و ﻇﻬﻮر ﺷﻬﺮﻫﺎ، ﭘﯿﺎﻣﺪﻫﺎی ﻣﺘﻔﺎوﺗﯽ را ﺑﻪ دﻧﺒﺎل داﺷﺘﻪ و ﺑـﺎ آﺳـﯿﺐ ﻫﺎی ﻣﺘﻌﺪدی ﻫﻤﺮاه ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺑـﻪ ﻃـﻮری ﮐـﻪ ﺑﯿﺸـﺘﺮ ﺷـﻬﺮﻫﺎی ﮐﺸـﻮرﻫﺎی درﺣﺎل ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎ وظیفه ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻧﺮخ ﺑﯽﺳﺎﺑﻘﻪ رﺷﺪ ﺟﻤﻌﯿﺖ، ﻣﻬﺎﺟﺮتﻫـﺎی ﻣﺮﮐﺰﮔـﺮا، ﺟـﺪاﯾﯽ ﮔﺰﯾﻨـﯽ ﻫـﺎی ﻣﺴﮑﻮﻧﯽ و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﺗﻮزﯾﻊ ﻧﺎﻣﺘﻌﺎدل ﺧﺪﻣﺎت و اﻣﮑﺎﻧﺎت ﻣﻮاﺟﻪ ﺷﺪه و ﺗﺎﮐﻨﻮن ﻧﯿﺰ ﻗﺎدر ﺑﻪ ﭘﯽرﯾﺰی ﺑﺮﻧﺎﻣـﻪ ﻫﺎی ﻣوﺛﺮ و ﮐﻨﺘﺮل ﻣﺸﮑﻼت ﻣﻮﺟﻮد ﻧﺒﻮده و در واﻗﻊ، ﺑﺎ ﻧﻮﻋﯽ ﻣﺤﺮوﻣﯿﺖ و ﻧﺮخ ﺑﺎﻻی ﻓﻘﺮ ﻣﻮاﺟﻪ ﺷـﺪه اﻧـﺪ. اﯾﻦ ﭘﺪﯾﺪه (ﻓﻘﺮ) و ﻧﺮخ رﺷﺪ ﺑﺎﻻی آن ﮐﻪ زﻣﺎﻧﯽ ﻣﺸﺨﺼﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ روﺳﺘﺎﯾﯽ ﺑﻮد، اﻣـﺮوزه ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺷﻬﺮی ﺷﺪه اﺳﺖ.

وی افزود: در واﻗﻊ، فقر ﭘﺪﯾﺪه‌ ای اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، اﻗﺘﺼـﺎدی و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ از ﻧﺒﻮد ﺣﺪاﻗﻞﻫﺎی ﻧﯿﺎز اﻧﺴﺎﻧﯽ ﯾـﺎ ﻧـﺎﺗﻮاﻧﯽ در ﺗـاﻣﯿﻦ آن ﻧﺎﺷـﯽ ﻣـﯽ ﺷـﻮد و در ﺣﻘﯿﻘﺖ، ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﺎﺑﺮاﺑﺮی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و اﻗﺘﺼﺎدی است که ﺳﺎﺧﺘﺎر ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻧﻮاﺣﯽ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺷﻬﺮ را دارای ﺗﻀﺎدﻫﺎی ﺑﺎرز و آﺷﮑﺎری می‌کند؛ اﯾﻦ ﺗﻀﺎدﻫﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﮑﻞﮔﯿﺮی ﻧﺎﺑﺮاﺑﺮی در ﺗﻮزﯾﻊ ﻓﻀﺎﯾﯽ اﻣﮑﺎﻧﺎت در ﺳﻄﺢ ﺷﻬﺮ ﺷﺪه و ﺑﻪ ﻧﺎﺑﺮاﺑﺮی ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻣـﯽ‌اﻧﺠﺎﻣﺪ.

وی ادامه داد: ﻓﻀﺎﻫﺎی ﻧﺎﺑﺮاﺑﺮ ﺷﻬﺮی ﻧﯿﺰ ﻣﻮﺟﺐ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﺗﺎ ﻓﺮﺻﺖﻫﺎی ﻧﺎﺑﺮاﺑﺮ در اﺧﺘﯿﺎر ﺳﺎﮐﻨﺎن ﻧﻮاﺣﯽ ﻣﺨﺘﻠـﻒ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد و اﯾﻦ ﺑﻪ ﺗﻮزﯾﻊ ﻧﺎﺑﺮاﺑﺮ ﺧﺪﻣﺎت رﻓﺎﻫﯽ، ﺷﮑﻞﮔﯿﺮی ﻧﻮاﺣﯽ ﻓﺮﺳـﻮده و ﻓﻘﯿﺮﻧﺸـﯿﻦ و ﻣﺤﺮوﻣﯿـﺖ در ﻧﻮاﺣﯽ ﺷﻬﺮی ﻣﻨﺘﻬﯽ ﻣﯽﺷﻮد. در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ اﯾﻦ ﺗﻮاﻓﻖ وﺟﻮد دارد ﮐﻪ ﻓﻘـﺮ ﻣﺘﻤﺮﮐـﺰ در ﺷـﻬﺮﻫﺎ از مهم‌ترین ﻣﺴـﺎﺋﻞ در ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻮده و ﭼﺎﻟﺸﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰان و ﻣﺪﯾﺮان ﺷﻬﺮی ﺑﺎ آن ﻣﻮاﺟﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: اﻫﻤﯿﺖ اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﺗﺎ ﺣﺪی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﺮان ﮐﺸﻮرﻫﺎ ﻃﯽ دﻫﻪﻫﺎی ﮔﺬﺷﺘﻪ، ﻧﮕﺮاﻧﯽﻫـﺎ و دﻏﺪﻏﻪﻫﺎی ﺧﻮد را ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع در ﻧﺸﺴﺖﻫﺎی ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ ﻣﺘﻌﺪد ﻧﻤﺎﯾـﺎن کرده‌اﻧـﺪ. اﯾﻦ اﻣﺮ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ آن اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻓﻘـﺮ، رﺷـﺪ و ﺗﻮزﯾـﻊ ﻓﻀـﺎﯾﯽ آن در ﺟﻮاﻣﻊ ﺷﻬﺮی اﻫﻤﯿﺖ ﻓﺮاواﻧﯽ دارد؛ اﻣﺮی ﮐﻪ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ اﺗﺨﺎذ روشﻫﺎی ﻋﻠﻤـﯽ ﺑـﻪ وﯾـﮋه در ﺗﻌﯿـﯿﻦ ﺟﻐﺮاﻓﯿـﺎﯾﯽ ﭘﻬﻨﻪﻫﺎی ﻓﻘﯿﺮﻧﺸﯿﻦ ﺷﻬﺮی از ﻃﺮﯾﻖ ﮐﺎرﺑﺮد روشﻫﺎی آﻣﺎری و ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﺎﺧﺺﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳـﺐ برای ﺗﻌﯿـﯿﻦ اﺑﻌﺎد ﻣﺘﻔﺎوت آن اﺳﺖ.

فراهانی ادامه داد: ﭘﻬﻨﻪﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎزﻧﻤﻮد ﻓﻀﺎﯾﯽ ـ ﻣﮑﺎﻧﯽ ﻓﻘﺮ ﻫﺴـﺘﻨﺪ و در ﻗﺎﻟـﺐ ﺷـﮑﻞ ﮔﯿـﺮی و ﺑﺴـﻂ ﮔﺴﺘﺮهﻫﺎی ﻓﻘﺮ، ﺑﺎﻓﺖﻫﺎی ﻓﺮﺳﻮده، ﺑﺎﻓﺖﻫﺎی ﻧﺎﮐﺎرآﻣﺪ، اﺳﮑﺎن ﻏﯿﺮرﺳﻤﯽ و ﺣﺎﺷﯿﻪﻧﺸﯿﻨﯽ ﺗﺒﻠﻮر ﻓﻀﺎﯾﯽ ﭘﯿـﺪا ﮐﺮده‌اﻧﺪ. ﺑﯿﮑﺎری، اﺷﺘﻐﺎل ﮐﺎذب، ﺧﺸﻮﻧﺖ، ﻧﺎاﻣﻨﯽ و ﻣﻮاردی از اﯾﻦ ﻗﺒﯿﻞ ﻫﻤﮕﯽ دال ﺑﺮ ﺷـﺮاﯾﻂ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳـﺐ ﻣﺤـﻼت و ﭘﻬﻨﻪ‌ﻫﺎی ﻓﻘﯿﺮﻧﺸﯿﻦ ﺷﻬﺮﻫﺎ و وﺟﻮد ﺷـﺮاﯾﻂ ﻧـﺎﻣﻄﻠﻮب در اﺑﻌـﺎد ﻣﺨﺘﻠـﻒ اﺟﺘﻤـﺎﻋﯽ، اﻗﺘﺼـﺎدی، ﮐﺎﻟﺒـﺪی و ﻣﺤﯿﻄﯽ اﺳﺖ. ﺑﻬﺒﻮد اوﺿﺎع اﯾﻦ ﻣﺤﻼت ﺟﺰ ﺑﺎ ﺷﻨﺎﺧﺖ دﻗﯿﻖ و ﻣﻨﻄﻘﯽ ﺷﺮاﯾﻂ ﺣﺎﮐﻢ ﺑﺮ اﯾﻦ ﻣﺤـﻼت و ﻧـﻮع ﻗﺮارﮔﯿﺮی آﻧﻬﺎ در ﺳﻄﻮح ﺷﻬﺮ ﻣﻤﮑﻦ ﻧﯿﺴﺖ، اﻣﺮی ﮐﻪ اوﻟﯿﻦ ﺷﺮط ﺣﺎﮐﻢ ﺑﺮ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺑﻬﺒﻮد وﺿﻌﯿﺘﯽ آﻧﻬﺎﺳـﺖ.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ﮔﺴﺘﺮهﻫﺎی ﻓﻘﺮ ﺑﺨﺶ ﺟﺪاﯾﯽ‌ﻧﺎﭘﺬﯾﺮی از ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺷﻬﺮی را ﺗﺸﮑﯿﻞ داده‌اﻧـﺪ، تاکید کرد:  ﺑـﻪ دﻟﯿـﻞ ﺗﺒﻌـﺎت و ﭘﯿﺎﻣـﺪﻫﺎی ﻣﻨﻔﯽ اﯾﻦ ﭘﺪﯾﺪه و ﮔﺴﺘﺮش آن ﻫﻤـﻮاره ﻣـﻮرد ﺗﻮﺟـﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣـﻪ‌رﯾـﺰان ﻗـﺮار ﮔﺮﻓﺘـﻪ‌اﻧـﺪ؛ ﻣﺴـﺎﻟﻪ ﻣﻬـﻢ در ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی از ﮔﺴﺘﺮش ﭘﺪﯾﺪه ﻓﻘﺮ، ﺷﻨﺎﺧﺖ دﻗﯿﻖ ﭘﻬﻨـﻪ ﻫـﺎی ﻓﻘـﺮ و ﺗﺒﻠـﻮر ﻓﻀـﺎﯾﯽ آن در ﺷﻬﺮﻫﺎﺳـﺖ زﯾـﺮا وﺿﻌﯿﺖ ﻓﻘﺮ و ﮔﺴﺘﺮش آن در ﺷﻬﺮﻫﺎی اﯾﺮان، اﻟﮕﻮﻫﺎی ﻣﺘﻔﺎوﺗﯽ دارد. ﺑﺮ ﻫﻤﯿﻦ اﺳﺎس ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑـﻪ اﻫﻤﯿـﺖ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺗﻮزﯾﻊ ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻓﻘﺮ در ﺟﻮاﻣﻊ ﺷﻬﺮی و ﺑﺎ ﻟﺤﺎظ اﯾﻨﮑﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ اﯾﻦ ﭘﺪﯾﺪه، زﻣﯿﻨﻪ ﺗﺼﻤﯿﻢ‌ﮔﯿﺮی و ﺑﺮﻧﺎﻣـﻪ‌رﯾﺰی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﮐﺎﻫﺶ ﻣﺸﮑﻼت ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﻓﻘﺮ را ﺑﺮای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌رﯾـﺰان و ﻣـﺪﯾﺮان در ﻣﺤـﻼت ﺷـﻬﺮی ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، موارد زیر را می‌توان در کاهش فقر شهری موثر دانست.

فراهانی ادامه داد: تاﺳﯿﺲ و ﺗﺸﮑﯿﻞ اﻧﺠﻤﻦﻫﺎی خیرین شهر  و ارﺗﺒـﺎط ﻣﺴـﺘﻤﺮ اﯾـﻦ اﻧﺠﻤـﻦ‌ﻫـﺎ ﺑـﺎ ﻣـﺪﯾﺮﯾﺖ ﺷـﻬﺮی و ﻣﺴﻮوﻻن ﺷﻬﺮ ﺑﺮای ﻓﺮاﻫﻢ کردن زﻣﯿﻨﻪ رﻓﻊ ﻣﺴﺎﺋﻞ و ﻣﺸﮑﻼت ﺷﻬﺮوﻧﺪان،  ﺗﻼش ﺑﺮای ﻧﻮﻋﯽ ﻓﺮﻫﻨﮓﺳﺎزی در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﻓﻘﺮ و ﻓﻘﯿﺮ در ﺑﯿﻦ ﺷﻬﺮوﻧﺪان و ﻣﺴﻮوﻟﯿﻦ،  ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﯾﮑﭙﺎرﭼﻪ ﺷﻬﺮی اﻋﻢ از ﻧﻬﺎدﻫﺎی دﺧﯿﻞ در اﻣﻮر ﺷﻬﺮی و... ﺗﻐﯿﯿﺮ و اﺻﻼح روﯾﮑﺮد ﻣﺴﻮوﻻن از ﻧﮕﺎه ﺗﮏ ﺑﻌﺪی ﺑﻪ ﻣساﻟﻪ ﻓﻘﺮ و اﯾﺠﺎد دﯾﺪی ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﮕﺎه واﻗﻊ‌ﺑﯿﻨﺎﻧﻪ ﺑـﺎ تاﮐﯿﺪ ﺑﺮ ﺗﻤﺎم ﻣﻮﻟﻔﻪﻫﺎی ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬار در ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻓﻘﺮ ﺷﻬﺮی اﻋﻢ از اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، اﻗﺘﺼﺎدی، ﮐﺎﻟﺒﺪی و... ﺗﺨﺼﯿﺺ ﻣﻨﺎﺑﻌﯽ از ﻗﺒﯿﻞ آﻣﻮزش، ﺑﻬﺪاﺷﺖ، ﺧﺪﻣﺎت زﯾﺮﺑﻨﺎﯾﯽ و... در ﻣﺤﻼت ﻓﻘﯿﺮﻧﺸـﯿﻦ ﺑـﺮای ﺑﻬـﺮه‌ﻣﻨـﺪی ﺳﺎﮐﻨﺎن اﯾﻦ ﻣﺤﻼت از اﯾﻦ اﻣﮑﺎﻧﺎت و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ارﺗﻘﺎی ﻣﻨﺰﻟﺖ و ﺷﺄن اﯾﻦ ﻣﺤﻼت از این جمله است.

به گفته وی، باید ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪی از دﯾﺪﮔﺎهﻫﺎی ﻣﺮدم و ﺑﻪ وﯾﮋه ﺻﺎﺣﺐﻧﻈﺮان و ﻧﺨﺒﮕﺎن ﻣﺤﻠﯽ ﺟﻬـﺖ درﯾﺎﻓـﺖ راﻫﮑﺎرﻫـﺎی ﻣـﺆﺛﺮ صورت بگیرد. همچنین باید از ﺗﻮان ﻣﺮدم ﻣﺤﻠﯽ در اﯾﺠﺎد اﺷﺘﻐﺎل ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺸﺎرﮐﺖ آﻧﺎن در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎ و ﻃﺮحﻫﺎی ﻣـﺮﺗﺒﻂ ﺑـﺎ اﻣﺮ ﻓﻘﺮزداﯾﯽ در ﻣﺤﻼت ﻓﻘﯿﺮﻧﺸﯿﻦ، ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﻣﺤﻼت ﻓﻘﯿﺮﻧﺸﯿﻦ و ﺑﻬﺒﻮد اوﺿﺎع ﮐﺎﻟﺒﺪی آﻧﻬﺎ، ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی ﭘﺮاﮐﻨـﺪه و اﺷـﺘﻐﺎل ﮐـﺎذب در ﻣﺤـﻼت ﻓﻘﯿﺮﻧﺸـﯿﻦ ﺑـﺮای ﺑﻬﺒـﻮد وﺿـﻌﯿﺖ ﮐﺎﻟﺒـﺪی، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، اﻣﻨﯿﺘﯽ و اﻗﺘﺼﺎدی اﯾﻦ ﻣﺤﻼت بهره ببریم.

وی تصریح کرد: بر همین اساس و به منظور استفاده از ظرفیت خیرین در تامین و ارائه خدمات همگانی و عام المنفعه با اولویت محلات کمتر توسعه یافته ، اقشار محروم و آسیب دیدگان اجتماعی طرحی به منظور سامان بخشی استفاده از ظرفیت مشارکت خیرین در شهر ارائه شده است. ۳۸ درصد عدم تحقق بودجه داریم و تا انتهای آذر ماه تنها ۶۲ درصد محقق شده و کثیری از فعالیت های شهری به خصوص در عرصه توسعه پروژه ها و فعالیت های خیرخواهانه همگی قطع شده است.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد:  مسئله فعال کردن سرمایه گذاری در چنین شرایطی و جلب مسئولیت اجتماعی و مشارکت خیرین شهر تهران به خصوص برای محلات کمتر توسعه یافته و اقشار محروم بسیار مهم است به همین دلیل طرحی پیشنهاد شده که با تصویب آن کمک می شود در کمیسیون های ذیربط اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش ایسنا، پیشنهاد استفاده از ظرفیت خیرین در تامین و  ارائه خدمات همگانی و عام المنفعه با اولویت محلات کمتر توسعه یافته ، اقشار محروم و آسیب دیدگان اجتماعی، به منظور سامان بخشی استفاده از ظرفیت مشارکت خیرین در شهر با ۱۶ رای موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران خیرین شهرداري تهران محلات کمتر توسعه یافته اقشار محروم و آسیب استفاده از ظرفیت شورای شهر تهران مشارکت خیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ بهروز ناصری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در جلسه‌ای با حضور فعالان صنفی و اقتصادی استان ایلام که در این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه در خدمت بخش تولید، سرمایه‌گذاری و صنعت قرار خواهد گرفت، اظهار کرد:‌ با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه و تأکید همیشگی دکتر طهرانچی مبنی بر حل مسئله در استان‌ها ظرفیت‌های دانشگاه در همه زمینه‌ها در خدمت توسعه استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری با مشارکت و حضور دانشگاه بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود. درب‌های دانشگاه همیشه برای توسعه ایلام باز بوده و به‌عنوان وظیفه ظرفیت دانشگاه در خدمت استان است. ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه در شهرستان مهران شامل مجتمع رفاهی و اقامتی و زمین مناسب و پارکینگ ۱۰ هکتاری با مشارکت فعالان اقتصادی و صنعتی استان در راستای ایجاد پایانه صادراتی با محور محصولاتی تولیدی استان شکل می‌گیرد.

اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان ایلام

یکی از تجار موفق و دبیر اتاق تعاون استان ایلام نیز گفت: اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان است. مهم‌ترین اولویت استان باید رفع موانع اداری برای حضور سرمایه‌گذاران در استان باشد.

فرزاد فیض‌الهی بیان کرد: ورود دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه استان امیدبخش و مهم‌ترین اولویت فعلی استان ایجاد پایانه صادرات و برندسازی تولیدات استان است که این مهم با همکاری و محور دانشگاه آزاد اسلامی شکل خواهد گرفت.

به گزارش آنا،‌ در این جلسه فعالان اقتصادی و صنفی ایلام به بیان مشکلات و سنگ‌اندازی‌های پیش روی صنعت استان و سرمایه‌گذاری اشاره و خواستار ورود دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به این مباحث شدند و رحیم لطفی عضو اتاق صنعت و معدن و از فعالان و کارآفرینان نمونه استان در حوزه تولید و صنعت آرد استان، یار حسین دینی پژو از کارآفرینان و عضو اتاق اصناف استان و کاظم اسماعیلی از فعالان اقتصادی و کارآفرین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید