Web Analytics Made Easy - Statcounter

پری میرزایی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات اداره کل بهزیستی استان قزوین در زمینه اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان افزود: بهزیستی این استاندر راستای تبیین و تشریح قانون حمایت از اطفال و نوجوانان چهار جلسه کلاس آموزشی برای بیش از ۱۵۰ نفر کارشناسان شاغل در دفاتر امور آسیب دیدگان اجتماعی و مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس این قانون اعمالی مانند جلوگیری از تحصیل کودکان، تشویق به ترک تحصیل و فرار از مدرسه، آزار عاطفی و سهل انگاری در نگهداری از کودک، برقراری ارتباط با کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به منظور اذیت و آزار آنها، فروش دخانیات به کودکان و بهره‌کشی از کودکان به‌عنوان جُرم شناخته می‌شوند و برای آنها احکامی با جزئیات در نظر گرفته شده‌است.

این مسوول گفت: این قانون دستگاه و نهاد را در راستای تحقق اهداف مکلف به وظایفی کرده که دستگاه های مربوطه شامل سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، سازمان زندان ها، وزارت کشور، وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، وزارت آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی می شود.

میرزایی با اشاره به نقش سازمان بهزیستی در این قانوان اضافه کرد: بهزیستی در این قانون موظف است از مددکاران اجتماعی در قالب فوریت های خدمات اجتماعی با همکاری شهرداری، دهیاری و نیروی انتظامی نسبت به شناسایی، پذیرش، حمایت، نگهداری و توانمند سازی اطفال و نوجوانان موضوع این قانون و اعلام موضوعات به مراجع صالح اقدام کند.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی همچنین نسبت به اخذ و جمع آوری اطلاعات مربوط به وضعیت های مخاطره آمیز برای اطفال و نوجوانان و انجام اقدامات لازم برای افزایش آگاهی های مردم در این زمینه اقدام کند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: در این قانون به نقش مددکار و اهمیت نظر آنها نسبت به خروج طفل از محیط خطر آفرین و انتقال به مکان های مطمئن و امن بهزیستی و یا سپردن به شخص مورد اطمینان را خاطر نشان ساخته و حضور مددکار اجتماعی در جلسات دادرسی را محق دانسته و هرگونه بازنگری وضعیت طفل یا نوجوان، والدین و سرپرستان وی، نظر مددکار اجتماعی را مد نظر قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا مددکاری اجتماعی استان قزوین کودکان بی سرپرست سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا مددکاری اجتماعی استان قزوین اختصاصی ایرنا مددکاری اجتماعی استان قزوین کودکان بی سرپرست سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور اطفال و نوجوانان سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند

 احمد نادری عضو هیات رئیسه و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و پیگیری تسریع در پرداخت ۱۳۰ همت به سازمان تامین اجتماعی، از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت خواهد کرد.

او افزود: بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه کشور، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند