Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، ‌در حالی که ‌لیست‌امیدی‌های شورای شهر اراک ‌مدام بر استیضاح شهردار اراک تاکید می‌کردند به یک باره و پس از دستور سیاسی که از خارج شورا صادر شد، اعضای شورا از این موضوع عقب‌نشینی کرده و به بحث استیضاح پایان دادند.

عجیب آنجا بود که یکی در فضای مجازی و صفحات شخصی خود ابعاد دلیل این استیضاح را تشریح می‌کرد و از تداوم استیضاح تا پایان خط می‌گفت، دیگری با رسانه متبوع خود در حال گفت‌و‌گو و تشریح مواضع برای استیضاح بود اما به یک باره با بیانیه صادر شده از بیرون شورا، تمام حرف‌هایشان باد هوا شد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استیضاح شهردار با 8 امضا کلید خورد

در هفته‌های اخیر با توجه به مشکلات مدیریت شهری در اراک و حواشی ایجاد شده، طرح استیضاح "محمدکریم شفیعی" شهردار اراک با 8 رای تقدیم هیئت رئیسه شورای شهر شد.

در این نامه که 3 عضو اصولگرا و 5 عضو اصلاح‌طلب شورای شهر آن را امضا کرده‌اند و طبق اخبار منتشر شده در فضای مجازی و کانال‌های خبری استان، گویا سورانه، فلک افلاکی و نادری از امضای آن خودداری کرده‌اند و خواستار رسیدگی و استیضاح شفیعی شدند. 

اما در روز دوشنبه شورای شهر با رای خود، امروز پنجشنبه 9 بهمن ماه را به عنوان زمان برگزاری نشست فوق‌العاده صحن رسمی شورا برای استیضاح شهردار کلانشهر اراک مصوب کرد و از ساعت 18 این نشست برگزار شد.

پس از قرائت سئوالات و همچنین نامه استیضاح شهردار، شفیعی به سئوالات پاسخ‌هایی ارائه کرد، هرچند سورانه، فلک افلاکی و نادری به عنوان حامیان شهردار نهایت وقت‌کشی را برای به تعویق افتادن استیضاح کردند ولی در نهایت ‌رای‌گیری در صحن علنی شورای شهر برگزار شد و براساس رای اعضای شورای شهر، 8 نفر از اعضای شورای شهر به شهردار رای اعتماد ندادند تا شفیعی از شهرداری اراک برکنار شود.

منبع: الف

کلیدواژه: استیضاح شهردار شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حقوق قشر کارگر توجه شود

امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: معلم در کلاس درس باید الگو بوده و نسبت به شهدا، امام و رهبری باید جزء وفادارترین افراد باشند و توجه به مقدسات را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توجه و حساسیت معلمان نسبت به عفاف و حجاب باید ده‌ها برابر بیش از سایرین باشد و لازم است در این زمینه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند.
او افزود: با اشاره به هفته کار و کارگر نیز گفت: اسلام عرق کارگر را همانند خون شهید می‌داند و باید به قشر کارگر و دستمزد آنها توجه بیشتری شود.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: انتظار می‌رود شورا‌ها و شهرداری برای اقدامات بزرگ برنامه ریزی کنند تا از هزینه‌های جانبی برای مردم کم شود و تلاش صادقانه و کیفی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک در خصوص وظایف و اهمیت شورا‌ها و شهرداری افزود: شهر یک موجود زنده و فعال است و شهرداری و شورا باید در خصوص آن و توسعه شهری و ترافیک برنامه ریزی کند و نظارت‌ها را دقیق انجام  دهند و بر اعتماد سازی توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق وعده صادق و شکست هیمنه پوشالین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی هم گفت: امروز نباید از گرگ‌های ظالم ترسید، جوانان و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها باید همواره در میدان مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • حذف قرمز پوشان در شب نفس‌گیر اراک
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد