Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمان گفت: این برنامه ها به تناسب ظرفیت و وضع موجود و محدودیت های برآمده از کرونا ویروس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام مصطفی گرجی شنبه (11 بهمن) همزمان در نشست خبری با موضوع «تشریح ویژه برنامه های کارگروه مساجد ستاد دهه فجر استان» ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: برنامه ها همراه با عقلانیت اثر خوب و مؤثری دارد و در فرآیند شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی با رویدادهای متفاوتی روبرو هستیم که در گذر زمان قطعاً هم تلنگر و هم انگیزه ایجاد می کنند و اثر دیگر این رویدادها ترجمه فرهنگی زمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمان با افزودن این مطلب که در هر عصری ترجمه ای از رویداد های گذشته را می توان داشت؛ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را ترجمه ای از انقلاب اسلامی در قالب زمان و عصر جدید دانست و گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با نگاه نافذ مقام معظم رهبری همراه با یادآوری گذشته، نگاه جدیدی برای حرکت رو به رشد برای آینده انقلاب اسلامی وجود دارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سه رکن اساسی شامل عدالت اجتماعی، استقلال و آزادی و معنویت اسلامی دارد، بیان کرد: بقا و تداوم انقلاب اسلامی باید بر مبنای این سه رکن مورد دقت و توجه متولیان و مردم جامعه ایران اسلامی باشد که شروع حرکت انقلابی ما بر مبنای همین رکن ها بوده که عدالت اجتماعی را می خواستیم، استقلال و آزادی را می طلبیدیم و معنویت اسلامی را اصرار داشتیم چرا که رژیم مبتنی بر اشرافیت بر خلاف اصول اصیل اسلام است.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمان تأکید کرد: توده های مردمی به ویژه ستم دیدگان و محرومین جامعه باید طعم عدالت اجتماعی را بچشند و امروز که ما 42 سالگرد انقلاب اسلامی را داریم و در این فرآیند 42 ساله قطعاً باید حرکت و رشد و پویایی ما بر سه رکن عدالت اجتماعی، استقلال و آزادی و معنویت اسلامی باشد.

 

 

وی اظهار کرد: گام دوم انقلاب اسلامی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری نسخه ای درمانی برای فهم دقیق جریان انقلاب اسلامی و جامعه اسلامی است که بر مبنای آن علاوه بر مرور گذشته می توانیم آینده ای روشن براساس ارکان سه گانه انقلاب اسلامی دنبال کنیم.

 

 

حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در 654 کانون فرهنگی و هنری براساس رسالت و مأموریت خود، برنامه های فرهنگی و هنری را در قالب طرح ملی «ایران قوی» دنبال می کند؛ افزود: امسال در قالب طرح ملی «ایران قوی» و جریان «فهما» و بر اساس سه شبستان و 12 رواق فعالیت فرهنگی و هنری در حوزه مسجد دنبال می شود.

 

 

وی سپس به ویژه برنامه های کارگروه مساجد ستاد دهه فجر استان اشاره و بیان کرد: این برنامه ها به تناسب ظرفیت و وضع موجود و محدودیت های برآمده از کرونا ویروس برگزار می شود که یکی از ویژه برنامه های دهه فجر در کانون های فرهنگی و هنری مساجد جشنواره ملی سرود سردار آسمانی و جشنواره قرآنی مدهامتان است.

 

 

 

حجت الاسلام گرجی با اشاره به اینکه در تدارک همایش ملی پیامبر اعظم هستیم؛ از برگزاری سه شنبه های تکریم با رنگ و بوی دهه فجر و تکریم از خانواده شهدای انقلاب اسلامی و طرح شنبه های با کتاب با رویکرد انقلاب اسلامی، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، ارائه طرح تشکیل ستادهای مردمی مسجدمحله، ویژه برنامه های فجر فاطمی در 10 مسجد پایلوت شهر کرمان، پخش سوره فجر رأس ساعت 9 و نیم روز 12 بهمن از ماذنه های مساجد، برگزاری محافل قرآنی، اکران فیلم های انقلاب در مساجد و... خبر داد.

 

 

وی ادامه داد: قرائت سوره فجر و تفسیر این سوره توسط امام جماعت مساجد، برگزاری ختم قرآن و اهدا ثواب آن به روح بنیانگذار انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی، برگزاری نشست های بصیرتی، برگزاری نمایشگاه های مختلف انقلاب، جنگ نرم و حجاب و عفاف؛ برگزاری شب خاطره با استفاده از ظرفیت فعالین انقلاب اسلامی در فضای مجازی و حضوری، راه اندازی ایستگاه ها و موکب های فرهنگی و جشن های خیابانی و ... از برنامه های ستاد هماهنگی مساجد استان و کارگروه مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمان است.

 

 

حجت الاسلام گرجی اظهار کرد: شخصیت سردار سلیمانی باید به عنوان الگوی فکری و فرهنگی جامعه اسلامی قلمداد شود و بتوانیم با خواندن و شناخت شخصیت سردار سلیمانی به عنوان الگویی راهگشا و انگیزه برای حرکتی رو به رشد در جریان فرآیند انقلاب اسلامی داشته باشیم.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمان در پایان با اشاره به ادامه طرح ملی راهکار در قالب کمک های مؤمنانه در قالب سبد کالا و مواد بهداشتی گفت: به مناسبت دهه فجر دو تُن گوشت گرم در استان کرمان با همکاری برنامه سمت خدا و مؤسسه خیریه حضرت خدیجه(س) توزیع شده است.

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام گرجی کانون فرهنگی و هنری مساجد نشست خبری کارگروه مساجد ستاد دهه فجر ویژه برنامه عدالت اجتماعی انقلاب اسلامی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۵۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر افزود: اولین برنامه حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» در سال 1403 در قالب برگزاری اردو برای معلمان و با هدف تکریم جایگاه معلمان به مناسبت هفته معلم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روال همیشگی بر این بوده است که معلمان با هدف نشاط دانش آموزان اردو ترتیب ببینند ولی در برنامه «یه اردوی خاص» این روال تغییر کرده و معلمان میهمان دانش‌آموزان می‌شوند و حلقه بچه‌های فرهنگسرا از طراحی تا اجرای اردو را خودشان برعهده دارند.

خونویی ایجاد فضای با نشاط و تکریم جایگاه معلمان را از جمله اهداف این برنامه دانست و افزود: در این برنامه، نوجوانان پس از تشکیل تیم اجرایی و تعیین نقش برای اعضا، ضمن هماهنگی با فرهنگسرا، نسبت به دعوت از معلمان مدرسه خـود یا مربیان آموزش فرهنگسرا برای شرکت در اردو اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص چگونگی برگزاری این اردوها توضیح داد: این اردوها به صورت نیم‌روزه برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوع اردویی نظیر بازی‌های گروهی و ...است و مکان برگزاری آنها بنا بر امکانات هر منطقه در فرهنگسراها و در بعضی دیگر از مناطق در خارج از محیط فرهنگسرا برگزار می‌شود.

وی در پایان ضمن دعوت از نوجوانان برای عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» گفت: نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه و عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» می‌توانند به فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان