Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ سید اکبر قاسمی، فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدا و سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: امسال برنامه های دهه فجر متفاوت تر از سال های قبل اجرا می شود.

او  با اشاره به آغاز دهه فجر با شعار "انقلاب اسلامی بالنده و مقتدر چون کوه استوار" افزود: حسن بزرگ امام خمینی (ره) این بود که خود را به عنوان یک شخص مطرح نکرد و به عنوان یک انسان در اسلام حل شد و در نهایت یک انسان دلداده به معارف الهی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه امام خمینی(ره) حاکمیت خدا را قبول کرده بود و بر اساس همان مقابل رژیم ستمشاهی با حضور در صحنه ملت عزیز ایران توانست موفق شود ، گفت حاکمیت خدا را در زندگی شخصی ایشان نیز می‌توانیم ببینیم؛ در واقع عبد و مطیع خدا بود.

سرهنگ قاسمی افزود: امام خمینی(ره) یک رهبر الهی بود لذا فریادی که سر داد فریاد اسلام و انقلاب بود و به برکت نام او و فضای ایجاد شده توانست دلها را جمع کند و مردم نیز با وحدت کلمه رمز پیروزی ملت را به ارمغان آوردند.

او،  دهه فجر و ۲۲ بهمن را سرآغاز طلوع اسلام دانست و گفت: دهه فجر خواستگاه ارزش های اسلامی و مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ما است و می‌توان گفت در این دهه اسلام ناب ما تولدی دوباره یافت.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی در ایران نظام اسلامی وجود نداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه سلطان و رعیت بود، افزود: امام خمینی (ره) این فضا را تغییر داد و ما این تغییرات را در طول دوران رهبری ایشان دیدیم؛ انقلاب اسلامی تحولات عمده ای در کشور به وجود آورد.

سرهنگ قاسمی،  یکی از این تحولات را تبدیل شدن سلطنت به حکومت مردم سالاری دینی دانست و تصریح کرد: انقلاب وابستگی را به استقلال و تحقیر شدگی را به اعتماد به نفس و احساس عزت تبدیل کرد و این پیروزی انقلاب به برکت صفا، خلوص مردم و اخلاص کار برای خدا بود، ما را زنده کرد، شخصیت داد و احساس هویت را در جامعه بیدار کرد.

او  مردم سالاری دینی را یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: اسلام و انقلاب به ما جرأت و قدرت تحرک و جوشش علمی بخشید و امروز تحولاتی را که در دنیا شاهد هستیم برگرفته از انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت تأکید بر اینکه امروزه اسلام با سرعت در حال پیشروی است و درهای دنیا هر روز به روی اسلام باز می‌شود، گفت: قبل از انقلاب خفقان نفس گیری حاکم بود و وابستگی کشور ما به کشورهای دیگر وجود داشت اما با پیروزی انقلاب اسلامی آزادی، عزت ملی، استقلال همه جانبه و اعتماد به نفس، به ملت ما هدیه داده شد.

سرهنگ سید اکبر قاسمی افزود : قبل از انقلاب در هیچ زمینه ای مردم نمی‌توانستند اظهار نظر و حتی فکر کنند اما بعد از پیروزی انقلاب این اعتماد به نفس ملی زنده شد و امروز در همه میدان‌ها می‌توانیم به دنبال توانستن ها حرکت کنیم.

او  با تاکید بر اینکه غلبه بر چالش ها یکی از نقاط قوت ما بود ، گفت:  از روز اول قدرت های جهانی با ما کار داشته و بنا را بر اذیت و آزار ملت ما گذاشتند و امروز هم همچنان به دنبال ‌ملتهب کردن فضا هستند و تا به امروز ما توانستیم بر این ها غلبه کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به نیاز ایجاد امید در دلهای مردم، افزود: گسترش خدمات ما قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب نیست، پیشرفت های علمی در عرصه های مختلف، ایجاد زیر ساخت ها، ساخت کشور و نظام، ارتقای مراکز علمی یکی از نقاط قوت ما است.

سرهنگ قاسمی ،  با اشاره به دستاوردهای متعدد انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در دستاورد های سیاسی می‌توان به تجدید حیات اسلام، جایگزینی اسلام ناب به جای اسلام آمریکایی، بیداری و انسجام مسلمانان، ایجاد ملت نمونه از صدر اسلام تاکنون، تحول رژیم ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی به نظام اسلامی، قطع ایادی و چپاولگران، قطع دخالت بیگانگان، قطع نظام دوقطبی، حمایت از حقوق مستضعفان و پابرهنگان، وحدت شیعه و سنی، ثبات کشور در برابر توطئه، تشکیل نظام جمهوری اسلامی، مردمی شدن نظام، احیای حاکمیت ولایت فقیه  اشاره کرد.

او گفت: سازندگی کشور با اولویت مناطق محروم، ساخت زیربناهای عظیم کشور، اهتمام به مناطق محروم، توسعه زیرساخت های شهری، حمایت از تولیدات داخلی، گسترش شبکه مخابراتی، احیای کشاورزی، سدسازی و آبرسانی به مناطق کم توسعه یافته و توسعه صنعت برق از دستاوردهای مهم اقتصادی است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت در رابطه با دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی تاکید کرد: شکست انحصار علمی، خودباوری صنعتی، دست یابی به سریع ترین رشد علمی در جهان نهضت سوادآموزی، تولید نسل های جدید انرژی هسته ای صلح آمیز برای تولید برق، صدور خدمات فنی و صنعتی، نانو فناوری و توسعه شرکت های دانش بنیان و تولید در این زمینه بخشی از دستاوردهای انقلاب در موضوع علم است.

سرهنگ قاسمی،  با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بعد فرهنگی، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهایی را در طول ۴۲ سال به ارمغان آورده اما ضعف هایی نیز نظیر گرایش به دنیا طلبی بعضی از افراد و‌مسئولین وجود دارد که باید رفع شود زیرا در مواردی سرعت حرکت انقلاب اسلامی را کند می‌کند.

او  با بیان اینکه دنیا طلبی شدید باعث شده برخی به سوی تجمل گرایی، تشریفات و اشرافی بروند و مسیر را به سمت دیگری هدایت کنند، افزود: به موازات علم و پیشرفت های علمی باید پیشرفت های اخلاقی را نیز در نظر بگیریم؛ در موضوع ارتقای عدالت اجتماعی و اقتصاد مقاومتی هنوز به نقطه هدف نرسیدیم.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه امروز دشمن به‌دنبال دسیسه ها است و هدف شایعه پراکنی و ایجاد جنگ روانی در جامعه اسلامی و انقلاب را دنبال می‌کند، گفت: دشمن قصد دارد با ایجاد روحیه یأس و ناامیدی، تلاش برای ایجاد شک و تردید پیرامون ولایت فقیه، القای تزلزل و بی ثباتی نظام و ایجاد اختلاف بین مسئولان و جامعه مردم را نسبت به اصل ارزش های انقلاب نومید کند لذا باید دستاوردهای این چند دهه را به سمع و نظر مردم برسانیم‌.

سرهنگ قاسمی با تأکید بر لزوم بصیرت افزایی، افزود: سپاه ناحیه مرکزی رشت در دهه مبارک فجر مصمم تر از گذشته گام های خود را خواهد برداشت.

او با اشاره به اجرای بیش از ۱۰۰۰ برنامه در طول دهه مبارک فجر توسط سپاه ناحیه مرکزی رشت، پایگاه های بسیج، حوزه های مقاومت بسیج، مساجد و رده های قشری ابراز کرد: در اولین روز از دهه فجر در ۴۸نقطه از سطح شهر رشت رزمایش سیاسی، روشنگری و بصیرت افزایی در قالب ۳سطح از جمله مساجد برای عموم مردم، در پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج و در اقشار جامعه و رده های قشری در جامعه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه هدف از اجرای این کار نشان دادن قوت های مردم، مسئولین، رهبری رهبر انقلاب و امام خمینی(ره) به سمع و نظر همگان است، گفت: باید امید را در جامعه زنده و مردم را نسبت به آینده امیدوار کرد.

سرهنگ قاسمی  با اشاره به برگزاری رژه موتوری و خودرویی ، رأس ساعت ۸صبح از فرودگاه سردار جنگل تا گلزار شهدای شهر رشت در اولین روز دهه فجر،  افزود: ساعت ۹صبح نیز یک برنامه با سخنرانی در این مکان برگزار می گردد.

او  با اشاره به نواختن زنگ انقلاب در مدارس پیش بینی شده و در شبکه‌ شاد، برگزاری نمایشگاه در سطح شهرداری رشت در قالب رادیو انقلاب و ۵ غرفه نمایشگاه، توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم  از سوی پایگاه های مقاومت بسیج، مسابقات ورزشی، تجلیل از مادران دانش آموز نمونه طرح شهید بهنام محمدی، برگزاری یادواره مجازی شهدای دانش آموز، برگزاری جلسه بصیرتی پیرامون انقلاب اسلامی توسط بسیج فرهنگیان و یادواره شهدا در بستر فضای مجازی، گفت: رزمایش بصیرتی در ۲۱ پایگاه مقاومت بسیج و مساجد، جشن میلاد کوثر و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، تجلیل از مجاهدان مقابله با کرونا، جشنواره صنایع دستی، ویزیت رایگان نیز از برنامه های دومین روز از دهه مبارک فجر است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه سومین روز از دهه مبارک فجر با برنامه‌ هایی نظیر جشن ولادت حضرت زهرا (س)، راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری در حوزه ها، شب خاطره انقلاب اسلامی و دیدار با خانواده های شهدا، می‌گذرد ، افزود: افتتاح پایگاه بسیج، توزیع مواد خوراکی و مسابقات نقاشی  نیز از برنامه های روز چهارم دهه فجر است.

سرهنگ قاسمی با اشاره به نمایشگاه صنایع دستی و گل و گیاه، محفل انس با قرآن، نمایشگاه عفاف و حجاب، همایش معاونین پرورشی و دبیران آمادگی دفاعی، افتتاح ۱۰ واحد مسکن محرومین و ۲۰ بهمن ماه، توزیع بسته‌های معیشتی در یوم الله دهه فجر از سوی بسیجیان ، گفت: تجلیل از خبرنگاران افتخاری بسیج و کارگاه آموزش خبرنگاری توسط روابط عمومی و راه‌اندازی پویش چله بیداری در فضای مجازی، نیز در طول دهه فجر برگزار می گردد.

او  با بیان اینکه در ۲۲بهمن به دلیل کمک به ارتقای سلامت و رعایت دستورالعمل بهداشتی راهپیمایی نخواهیم داشت، افزود: رژه خودرویی و موتوری از فرودگاه سردار جنگل تا میدان توشیبا با حضور خانواده ها جایگزین راهپیمایی خواهد شد و به ۲۲ خودرویی که جلوه آرایی زیبا و متناسب با موضوع داشته باشد از سوی  شهرداری هدیه‌ای تقدیم خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: دشمن در طول این سال ها همواره شکست خورده و باید این را بدانند که قطعا مردم ولایت مدار و ارزشی ما درگام دوم انقلاب با توصیه های رهبری آمریکا و ایادی آنها را کنار خواهد زد و در تمدن نوین اسلامی و گام دوم انقلاب زمینه ها را برای ظهور فراهم می کنیم.

سرهنگ قاسمی،  با بیان اینکه در عرصه های مختلف پیشرفت انقلاب را دیدیم و این پیشرفت بیانگر جهش صنعتی انقلاب است افزود: امسال بیش از ۱۰۰۰ برنامه‌ در طول دهه فجر برگزار می‌کنیم و حتما کیفیت این برنامه‌ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اولویت است تا با اعلام این دستاوردها امید را به جامعه برسانیم‌.

او  با بیان اینکه صادرات غیر نفتی ایران از ۵۴ میلیون دلار به ۳۱ میلیارد دلار افزایش داشته و ایران تک محصولی به صادر کننده محصولات صنعتی کشاورزی و خدمات فنی مهندسی در طول این ۴۲ سال تبدیل شده است، گفت: محصولات پتروشیمی ایران از سال ۵۷ تاکنون ۳۳برابر رشد داشته و ایران توانسته‌ بدون پیوستن به سازمان تجارت جهانی هفتمین اقتصاد جهان باشد و تولید فولاد خود را از ۳۶۰هزار تن به ۱۸ میلیون تن افزایش دهد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه صنعت دارویی کشور قبل از انقلاب تنها ۲۵ درصد از داروهای ابتدایی‌ را تامین می‌کرد اما اکنون بیش از ۹۵ درصد از تخصصی ترین داروها در داخل تولید می‌شود ، تصریح کرد:  با وجود تحریم ها توانستم با فنآوری های کاملا بومی در صنایع مختلف حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهه فجر انقلاب اسلامی سپاه پاسداران فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب اعتماد به نفس قبل از انقلاب دهه مبارک فجر سرهنگ قاسمی مقاومت بسیج امام خمینی برنامه ها دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه‌اندازی فاز اول خط دو مترو، خرید ۵ واگن قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان‌شهر و تکمیل سالن اجلاس، نیازمند حمایت مستقیم استاندار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی (ره) با فرمانی که داشتند، دستور بر تشکیل شورا دادند که در ادامه این روز در تقویم ثبت شده است، شوراها نقطه عطف در انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی نظام جمهوری اسلامی است که مردم را صاحبان اصلی نظام قلمداد می‌کنند.

وی افزود: تشکیل شوراها به‌منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها و روستاها است، بنابراین باید از این ظرفیت و توان حضور مردم با توجه به شعار سال بهره برد، شکل‌گیری شوراها نشان‌دهنده آن است که از آغاز انقلاب تا امروز مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت آن‌ها در تمام عرصه‌ها مدنظر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با اینکه نهاد مردمی شورا با ۲۰ سال تأخیر تشکیل شد، اما طی ۲۵ سال که از فعالیت آن می‌گذرد، شاهد رشد و شکوفایی مسئولیت‌پذیری نهاد مردمی هستیم.

نورصالحی گفت: تمام مسئولان نظام و رؤسای قوای مختلف توجه داشتند که از این ظرفیت بیشتر استفاده شود و به نوعی ارتباط مستقیم مردم با بدنه نظام برقرار شود.

وی ادامه داد: میان مدیریت شهر و شورا و مقامات استان همدلی و تفاهم و حمایت و پشتیبانی وجود دارد که امیدوارم روزافزون شود تا در روزهای باقی‌مانده دولت و مدیریت شهری، دستاوردهای خوب و ارزنده برای شما و مردم داشته باشیم.

نورصالحی با اشاره به مطالبه شورای ششم از استاندار اصفهان افزود: راه‌اندازی فاز اول خط دو مترو، بحث قرارداد مپنا برای تجهیزات خط دو مترو، خرید ۵ واگن قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان شهر و تکمیل سالن اجلاس، کلنگ آغاز حفاری خط سه مترو و ورزشگاه نقش جهان و شهرک ورزشی در شمال اصفهان نیازمند حمایت مستقیم استاندار است که مطالبه ما از نماینده دولت در استان است.

کد خبر 748631

دیگر خبرها

  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • واگذاری «استقلال» به هلدینگ خلیج فارس با عدل و انصاف سازگار نیست
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است