Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@21:12:55 GMT

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۹۰۰۲

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹

فرارو- شاخص بورس ضبح امروز کار خود را با روند نزولی آغاز کرد و در مدت ۱۵ دقیقه تا هفت هزار واحد عقب‌نشینی کرد، اما درست در همین دقایق اغلب نماد‌ها تغییر روند دادند و شاخص کل کمی صعودی شد. با گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات، شاخص کل بورس هزار و ۷۰۰ واحد پایین‌تر است. در این دقایق شاخص کل ۱۴ صدم و شاخص هم‌وزن ۱۱ صدم درصد کاهش پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا اینجای کار نماد‌های شستا، تاپیکو، وتجارت و حکشتی بیشترین تاثیر مثبت و نماد‌های فملی، فولاد و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشته‌اند.  

 

۶۰ درصد نماد‌ها قرمزپوش هستند

به گزارش فرارو، در ساعات اولیه معاملات امروز از مجموع ۳۲۵ نماد بورسی معامله شده، ۲۰۴ نماد روند نزولی در پیش دارند و ۱۲۱ نماد صعودی هستند. همچنین در بازار فرابورس از مجموع ۲۱۲ نماد معامله شده شاهد افزایش قیمت سهام در ۷۷ نماد و کاهش آن در ۱۳۵ نماد هستیم. موردی که نشان می‌دهد امروز ۶۰ درصد نماد‌ها از نظر تعداد با رنگ قرمز به تابلو بورس آمده‌اند.

 

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

 

با وجود روند نزولی در دقایق ابتدایی، بعد از چند دقیقه نماد‌های شاخص ساز به مدار صعودی افتادند و نقشه بازار را تا حدودی سبز کردند. بیشترین آمار معاملات امروز هم در اختیار گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF است. پالایش یک درصد کاهش قیمت و دارا یکم یک درصد افزایش قیمت را تا اینجای کار پشت سر گذاشته. دیگر صندوق‌های سهامی هم با کمترین نوسان نسبت به روز گذشته معامله می‌شوند. نماد‌های بزگر گروهخودرو و ساخت قطعات نوسان چندانی نسبت به روز قبل ندارند. در بین نماد‌های کوچکتر، خنصیر و خرینگ روند صعودی و خزامیا، خکمک و خمحرکه روند نزولی دارند. گروه سیمانی‌ها که شگفتی‌ساز هفته اخیر به حساب می‌آید و حتی در بازار‌های قرمزرنگ روند صعودی داشت، حالا شاهد افزایش حجم معاملات است. این گروه همچنان سبزرنگ و اغلب نماد‌های آن دارای صف خرید است، اما در بینشان نماد‌هایی مثل سدور و سفار در روند صعودی گروه همراهی نمی‌کنند. در گروه بانکی‌ها، صف خرید برای وتجارت ادامه پیدا کرده. وبصادر و وبلمت، اما نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند. در گروه فلزات اساسی هم فولاد و فملی به عنوان لیدر‌های گروه بدون تغییر نسبت به قیمت دیروز باقی مانده و دیگر نماد‌ها پرنوسان ظاهر شده‌اند. فرزین و فرآور صف فروش و زنگان و کویر صف خرید دارند. فرآورده‌های نفتی هم بازار متعادلی تجربه می‌کنند. شپنا با رشد دو درصدی، شتران بدون تغییر، شبندر با کاهش یک درصدی و شبریز هم با کاهش سه درصدی نسبت به روز گذشته معامله می‌شوند. هولدینگ‌ها عموما در حدود سه درصد افزایش قیمت را تجربه می‌کنند. در گروه نسبتا سبزرنگ محصولات شیمیایی هم شاهد درجا زدن پترول و فارس، روند صعودی تاپیکو و شدوص و روند نزولی پاکشو و شپترو هستیم. دارویی‌ها، حمل و نقل، کانی غیر فلزی، محصولات کامپیوتری، رایانه، ارتباطات و محصولات کاغذی از جمله گروه‌های سبزرنگ بازار امروز هستند.

 

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار ارزش سهام عدالت بیت کوین شاخص بورس امروز راهنمای خرید بورس سهام روند نزولی روند صعودی شاخص کل نماد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار گرفت و هفته دوم اردیبهشت را با سبزپوشی آغاز کرد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۱ هزار و ۳۹۵ واحدی در ارتفاع ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۶۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد فملی بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۸۵ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۹۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه، فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد‌های تجلی، حسینا و فجهان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار