Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ولیئی رییس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی استان سمنان  با توجه به بخشنامه جدید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور جهت ارائه فرصت یکساله برای تمدید و پرداخت عوارض پروانه چرای دام توسط مرتعداران اظهار داشت: این بخشنامه با هدف ارائه فرصت یکساله به دامداران و بهره‌برداران از مراتع که از سال‌های گذشته و امسال عوارض پروانه چرای دام را پرداخت نکرده‌اند و پروانه چرای دام خود را تمدید نکرده‌اند، صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بنا بر درخواست تعداد زیادی از مرتع‌داران مبنی بر عذر موجه در خصوص اطلاع نداشتن از ضوابط و مقررات و با توجه به شرایط کنونی، تمام مرتع‌دارانی که تاکنون موفق به پرداخت حقوق و عوارض ناشی از تمدید سالیانه پروانه چرای دام سنوات گذشته نشده‌اند، در صورت اجرایی نشدن شرایط ابطال پروانه چرای دام، نسبت به پرداخت بدهی خود به نرخ روز اقدام کنند.

ولیئی با تاکید بر اینکه پروانه چرای دام نوعی مجوز موقت بهره برداری از مراتع است و هر ساله باید عوارض تمدید چرای دام از سوی مرتع‌دار واریز شود، افزود: برابر بند ۱۰ از فصل دوم اصلاحیه شیوه‌نامه فنی و اجرایی بهره‌برداری از مراتع کشور، پروانه چرای دام برای یک فصل چرا صادر و تا زمانی که براساس قوانین از درجه اعتبار ساقط نشده با پرداخت حقوق و عوارض قانونی و استمرار دام دارای دارنده آن قابل تمدید می‌باشد.

رییس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی استان سمنان اظهار داشت: بر اساس بند۶ از فصل چهار شیوه‌نامه مذکور در صورت پرداخت نکردن سالیانه حقوق دولت و عوارض قانونی ناشی از تمدید پروانه چرای دام بدون عذر موجه، این پروانه باطل و ورود دام به مراتع غیرمجاز محسوب می‌شود.

او به اطلاع‌رسانی این بخشنامه از سوی رسانه‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شورای عشایری، شورای اسلامی شهر و روستا و ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: بهره برداران تا تاریخ ۸/۹/۱۴۰۰ فرصت دارند با مراجعه به دفاتر پیشخوان به صورت الکترونیکی پروانه چرای دام در مراتع را تمدید کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروانه چرای دام مراتع و آبخیزداری پروانه چرای دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- براساس اعلام ایران‌خودرو، فرصت واریز وجه برای مشتریان فراخوان شده محصول پارس، پس از اتمام مهلت ۱۰ روزه به مدت سه روز دیگر و تا پایان هفته جاری تمدید شده است.
بر اساس این گزارش، مشتریان فراخوان شده تا پنج‌شنبه، سیزدهم اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا نسبت به واریز وجه محصول پارس اقدام کنند. ایران‌خودرو از طریق پیامک به مشتریان اطلاع رسانی‌ می‌کند.

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند