تقدیر از برگزیدگان فراخوان تولید و نشر محتوا حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۹۸۹۱
برگزیدگان فراخوان مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی (مرکز سابق فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) برای تولید و انتشار محتوا در فضای مجازی با موضوع ابعاد مختلف زندگی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، شهید ابو مهدی المهندس و شهید دکتر محسن فخری زاده معرفی شدند و در دهه ی فجر از ایشان تقدیر خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، در این فراخوان تولید کنندگان و ناشران محتوا طی روزهای شنبه ۱۳ دی ماه مصادف با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس تا چهارشنبه ۱۷ دی ماه مصادف با چهلمین روز شهادت دکتر محسن فخری زاده فرصت داشتند که در این پویش شرکت کنند.
بنابراین گزارش در طول پویش، بیش از 1200 اثر فاخر در فرمت های مختلفی مانند عکس،فیلم، پوستر، نماهنگ، مستند ویدئویی، کلیپ، شعر و دکلمه، سرود، نقاشی و دل نوشته با موضوعات زیر شرکت کردند:
۱. نقش و جایگاه سردار سلیمانی، ابو مهدی المهندس و دکتر فخری زاده در تحقق تمدن نوین اسلامی
۲. نقش و جایگاه سردار سلیمانی، ابو مهدی المهندس و دکتر فخری زاده در آرامش و ثبات جهان اسلام و منطقه خاورمیانه
۳. معرفی سبک زندگی، حسن خلق و اخلاق کریمانه ی سردار سلیمانی، ابو مهدی المهندس و دکتر فخری زاده به مردم سراسر جهان
هیات داوران با بررسی آثار شرکت کننده در این پویش، ۶ اثر را در بخش حرفه ای و مردمی به شرح زیر حایز رتبه های برتر تشخیص داد:
1- ویدئوی مستند 10 دقیقه نفس گیر همراه شهید قاسم سلیمانی تا خط مقدم جبهه مقاومت، خبرگزاری تسنیم
2- نماهنگ قهرمان من، مرکز بین الملل سازمان فضای مجازی سراج
3- نماهنگ ملک سلیمانی، کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) آران و بیدگل
4- خواهر ابومهدی از سیره شخصی فرمانده شهید میگوید، خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)
5- نماهنگ طراحی چهره شهید سردارعزیز، خانم مهدیه فلاح نژاد
6- دکلمه¬ی خون سردار نسل جدید را به صدا در آورد، سید امیر حسین چراغ چشم
مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی و تشکر از همه شرکت کنندگان در این پویش ملی، جوایز ارزشمندی را به تولید کنندگان و ناشران آثار برتر اهداء خواهد کرد.
همچنین در طول زمان برگزاری پویش، آثار برتر در پلتفرم ها و رسانه های پر مخاطب کشور، بازانتشار شده و میلیونها بار این آثار مورد بازدید و بهره گیری مخاطبان و کاربران فضای مجازی و رسانه ای کشور قرار گرفته است.
برگزاری پویش های تولید و انتشار محتوا در فضای مجازی یکی از برنامه های مستمر مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی (مرکز سابق فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) است که از طریق آن به تولید محتوای سالم، مفید و فاخر در فضای مجازی کمک می شود.
منبع: ایران آنلاین
کلیدواژه: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی ابو مهدی المهندس قاسم سلیمانی فخری زاده
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
سعید بارانی خودش را برای «قاب کوچک» اینگونه معرفی میکند: از سال۷۸کارگویندگی را شروع کردم. از برنامههای شاخص میتوانم به برنامه «خانه فرهنگ» رادیو تهران، بخش شامگاهی چهارشنبههای رادیو پیام «پل مدیریت»، رادیو تهران برنامه «خانه ما»، «خانواده تهرانی»، آرم و آنونسهای شبکهها اشاره کنم.از گمگشتگی تا درک و یافتن
وی در ادامه با ارائه تعریفی از رادیو میگوید: رادیو با نگاه بیرونی و گاه با نگاهی کاملا درونی به جزئیات درونی علم فرو میرود و تلاش میکند تا گمگشتگیها را تبدیل به یافتن و درک دقیقتر کند. برخی بر این باورند که رسانه در دنیای مدرن ساحتی از اندیشه است. در این صورت، این ساحت الزامات و مبانی ویژه خود را دارد که میتوان بزرگترین ویژگی آن را تأثیرگذاری و جهتدهی دانست. گوناگونی رسانهها، گسترش هرروزه آنها و بهطور کلی جایگاه رسانهها و بهخصوص رادیو در تنویر افکار، ایجاد فضایی برای تضارب آرا و همچنین اهمیتی که رسانههای گروهی در ارتقای سطح آگاهی و تعالی فرهنگ و دانش عمومی دارند را نمیتوان نادیده گرفت.بیگمان رادیو یکی از مهمترین عوامل فرهنگی در دنیای مدرن است که بر پیچیدگی آن نیز افزوده و ساحات شناخت و معرفت را نیز غامضتر کرده است. برخی رادیو را از نشانههای پویایی، تحرک توسعه و بسط فرهنگی هر جامعهای در گسترش ساحت شناختی آن میدانند. در کل رادیو یعنی گرما، بودن، صمیمیت و درک هستی...
بارانی با بیان مهمترین ویژگی و شاخصه گوینده رادیویی میافزاید: گویندگی به مفهوم امروزی آن، واژه نسبتا جدیدی است که با پیدایش و گسترش «رادیو» ازحدود۷۰سال پیش به فرهنگ واژگان فارسی افزوده شد. در لغتنامهها و فرهنگهای گذشته گویندگی را به معنی سخنگویی، نطق، خوانندگی، قوالی، قصهگویی، سرایندگی، شاعری و...آوردهاند؛امری که درنوشتههای ادبی و متنهای کهن شعر و نثر و فرهنگ فارسیزبانان جامعه ایرانی بیش از هزار سال با همین معانی رواج داشته است. گویندگی در کاربرد حرفهای و امروزی آن، عبارت است از: فرآیند تبدیل اندیشه شفاهی یا مکتوب به کلام و سخن مفهوم و انتقال آن به مخاطب، به صورتی هنرمندانه.
اهمیت تمرین و آموزش در گویندگی
وی ادامه میدهد: امروزه گویندگی، بهویژه در دنیای ارتباطات و رسانهها، بهعنوان حرفهای جذاب مورد توجه و تحسین است و همراه با رشتههای مشابهی همچون گزارشگری، بازیگری، دوبلاژ و اجرا، توجه بخش بزرگی از مخاطبان مراکز رادیویی و تلویزیونی را به خود جلب کرده و گویندگان توانا و خوشصدا سالها بهعنوان شخصیتهایی محبوب مورد احترام و توجه مخاطبان رسانهها بودهاند. میتوان شاید و باید مهمترین ویژگی و شاخصه گویندگی در رادیو را، صدای فونیک و رادیوفونیک دانست که با شنیدنش لذت شنوای شما تحریک میشود.گوینده باسابقه رادیو تهران با بیان پیشنهادهایی به علاقهمندان حرفه گویندگی عنوان میکند: با وجود آنکه موارد متعددی مانند جنس صدا و... امری ژنتیکی و خدادادی از نکات قوت یک گوینده بهحساب میآید اما فنبیان، سبک گویندگی و چگونگی سخن گفتن یک گوینده، مهارتهایی هستند که دراثر تمرین و آموزش بهدست میآیند و تقویت میشوند. به نظر من پشتکار، تمرین وهمچنین تمرکز مهمترین مواردی هستندکه باید قبل از ورود به این حرفه مدنظرقرار بگیرند.
بارانی در پاسخ به این پرسش که چشمانداز رادیو را چطور میبینید؟ میافزاید: یکی از پیامدهای تحولات شگرف فناوری، تغییر مصادیق انواع رسانههاست، مثلا شکل ظاهری آنچه روزگاری رادیو خوانده میشد و در شکل نمایشی از آن دیده میشود، با شکل امروزین رادیو که در گوشیهای همراه و حتی یخچالها ظاهر میشود، کاملا متفاوت است. رادیو همزمان با گذر از فناوری آنالوگ و ورود به عصر دیجیتال، خود را بازتعریف کرد و با ساختاردهی مجدد خود از رسانهای که زمانی خبر و سرگرمی را صرفا به شکل صوتی منتقل میکرد، به رسانهای تبدیل شد که محتوای چندرسانهای در دسترس مخاطبان قرار میدهد. همچنین مفهوم برنامه رادیویی، محتوای رادیویی و فرمت این محتوا کاملا دگرگون شده است.
شکلگیری مفهوم جدیدی از رسانه
وی بیان میکند: پادکست، نوعی برنامهسازی رادیویی یا نوعی رادیوی امروزین است. همچنین رادیوهای تصویری یا ترکیب تصویر و متن با رادیو و اطلاعاتی که از طریق رادیو به مخاطب داده میشود، مفهوم رادیو را از رسانههای صرفا صوتی خارج کرده و میتوان اینگونه گفت که چه در فرم، چه محتوا و با ظهور رسانههای اجتماعی باعث شده که مفهوم تازهای از رسانه جمعی ــ اجتماعی شکل بگیرد که ظهور و ترکیب جدیدی از رسانههای سنتی، جمعی و رسانههای مدرن اجتماعی است. در نتیجه مفهوم دیگری را پیشبینی میکنم که اوج همگرایی فرم و محتوا خواهد بود و میتوان به آن رسانه همراه جهانی نام داد.
وی در پایان با اشاره به حقوق اساسی مخاطب میافزاید: به نظر من یکی از حقوق اساسی مخاطب آن است که همواره جایی برای مخاطب درنظر بگیریم و بگذاریم او خود محتوا را تکمیل کند. شهروندنگاری و تولید محصول، یکی ازمصادیق این اصل است که فراتر از آن در هر محصول حرفهایی توسط رسانهنگاران و حرفهایی متعلق به رسانه مطرح است که باید جای مخاطب و کاربر محفوظ باشد. تمام حقوق فقط برای ناشر یا رسانه محفوظ نیست، بلکه برای مخاطب هم محفوظ است...امیدوارم در سال پیش رو تحولی عظیم را شاهد باشیم در عرصه تولید، محتوا و سلامت روان کارمندان.