Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها -رئیس بسیج اصناف استان زنجان گفت : ظرف ۴۵ روز گذشته بیش از ۲۰ میلیارد تومان احتکار در سطح استان کشف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم‌ از    زنجان، علیرضا حیدری در جلسه شورای فرهنگی سپاه استان زنجان ضمن گرامیداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اقدامات بسیج اصناف اظهار داشت: در استان زنجان بیش از 14 کارگاه تولید ماسک فعال هستند که روزانه تولیدات خود را با ارزان‌ترین قیمت از 400 تا 600 تومان عرضه می‌کنند و در حال حاضر درحال برنامه‌ریزی برای صادرات ماسک هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، افزود: برای آزادی 170 نفر از زندانیان، بازاریان و اصناف نزدیک به 650 میلیون تومان کمک کردند و خوشبختانه  اصناف زنجانی در ستاد دیه بسیار فعال هستند.

رئیس بسیج اصناف استان زنجان با بیان اینکه یکی از معضلات ما گران بودن پوشاک اسلامی است‌، گفت: پس از نوسانات ارز قیمت چادر به شدت در کشور گران شد چرا که متاسفانه اکثر چادر کشور از طریق واردات تامین می‌شد و همین موضوع سبب شد بسیاری از خانواده‌های انقلابی به این موضوع اعتراض داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج در گفت‌وگو با تسنیم: شرایط کشور با اجرای طرح شهید سلیمانی‌ بسیار مطلوب شد / اجرای طرح ‌تا ریشه‌کنی‌ ویروسمسئول سازمان بسیج علمی سپاه همدان : اقتدار امروز کشور به واسطه رشد و پیشرفت علمی استرئیس سازمان بسیج رسانه کشور: سیاسیون دستاوردهای نظام را فدای دعواها و کشمکش‌های سیاسی خود نکنند

وی تصریح کرد: خوشبختانه کارگاه تولید چادر اخیرا در اصفهان افتتاح شد با این حال ما هم در تلاش شروع فعالیت‌های این چنینی در استان هستیم.

حیدری با اشاره به بحث اشتغال‌زایی عنوان کرد: با به راه‌اندازی طرح استاد شاگردی زمینه اشتغال 300 نفر را ایجاد کردیم، با این حال در راستای ایجاد اشتغال یکی از اقدامات خوبی که انجام شده است یک واحد فرشبافی در استان است که زمینه اشتغال برای معتادان ایجاد کرده و در کنار آن امکان ترک را برای آنان ایجاد می‌کند.

وی با انتقاد از عدم تمایل خانواده‌ها به مهارت ورزی فرزندانشان در شرایط کنونی گفت: در این روزها خانواده‌ها تمایل دارند فرزندانشان را تا مقاطع دکتری و پزشکی هدایت کنند و اعتقادی به کسب مهارت‌های فنی فرزندانشان ندارند. خوشبختانه با رایزنی‌های که با فنی و حرفه‌ای، اداره کار و تامین اجتماعی داشته‌ایم خوشبختاته در حال سوق جوانان به سمت کسب مهارت‌های فنی هستیم. 

رئیس بسیج اصناف استان زنجان در زمینه بحث احتکار عنوان کرد: در 45 روز گذشته نزدیک 20 میلیارد تومان احتکار در استان کشف شده است که بیشتر این احتکارات در زمینه اقلام روغن، برنج، تخم مرغ، لاستیک و دیگر اقلام بوده است. 

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج اصناف استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد

خلیل قاسملو معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بودجه استان شامل بودجه اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای (عمرانی) و بودجه هزینه ای بوده و تعداد دستگاههای مشمول بودجه عمرانی استان بالای ۷۰ دستگاه اجرایی و شمار دستگاههای اجرایی مشمول بودجه جاری نیز ۲۴ دستگاه استانی است.

وی ادامه داد: ۲۴ دستگاه مشمول بودجه استانی سه هزار و ۲۵۰ کارمند دارند در حالی که شمار کل کارمندان بخش دولتی در زنجان ۳۵ هزار و ۶۰۰ نفر است یعنی پرداخت حقوق کمتر از ۱۰ درصد کارمندان استان به صورت استانی است و مابقی مثل معلمان و کارکنان دانشگاهها و مراکز درمانی و شرکتهای دولتی به صورت ملی انجام می شود.

قاسملو به وضعیت درآمدهای استان در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته سهم مصوب استان از درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها ۹۶ هزار میلیارد ریال تعیین شده بود ولی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تحقق یافت که ۴.۵ درصد آن یعنی معادل چهار هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال مازاد درآمد استان بود.

وی همچنین به وضعیت مصارف استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مجموعه اعتبارات عمرانی و هزینه ای مصوب استان در سال گذشته ۳۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بود که ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت؛ ‌از این مبلغ ۱۱ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بودجه عمرانی و ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هم اعتبارات هزینه ای عمومی و حدود ۸۰۰ میلیارد ریال درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش و بهزیستی بود.

معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: علاوه بر این موارد ذکر شده در خصوص منابع و مصارف استان، سال گذشته ۱۵هزار و ۵۰ میلیارد ریال نیز از محل حقوق دولتی معادن در استان وصول شد و در سمت دیگر هم بیش از ۱۷هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده ‌به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: اخیرا در مطالبی عددهایی پیرامون ضریب برگشت درآمد استان ذکر شده بود که بر تحلیل دقیقی استوار نیست چرا که در این نوع تحلیل ها باید همه منابع استانی و ملی و همین طور همه مصارف استانی و ملی مدنظر نظر قرار داده شود که با نظر گرفتن این مهم، ضریب برگشت درآمدهای استان بالای ۱۰۰ درصد می شود یعنی میزان برداشت استان زنجان از بودجه کشور بیشتر از میزان درآمدهای آن است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان