Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:47:17 GMT

آغاز مطالعات باستان شناسی در شهرستان راور

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۹۵۶۸

آغاز مطالعات باستان شناسی در شهرستان راور

ایسنا/کرمان رییس پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: مطالعات باستان شناسی در شهرستان راور آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، «عمرانی» امروز ۱۶ بهمن ماه از کارگاه ها و واحد ریسندگی، شرکت فرش، همچنین قلعه تاریخی دهوج و قلعه قهقه راور بازدید کرد.

وی در این بازدید اظهار کرد: با توجه به انعقاد توافق نامه با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آغاز امسال برای انجام مطالعات حوزه میراث فرهنگی در استان، فعالیت داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهرستان راور نیز بیش از ۱۱ هزار کیلومتر مربع وسعت، مطالعات باستان شناسی توسط هیات مطالعات در حال انجام است.
 
عمرانی در ادامه گفت: یکصد محوطه شناسایی و بازشناسایی شده اندکه بسیار حائز اهمیت است چرا که تدوام روند جریان فرهنگی در این منطقه از دوران نوسنگی یعنی شجره شهرستان راور را نشان می دهد و محل های ابهامی وجود دارد که نقطه عطفی برای مطالعات بعدی است و درجه، نشان و اهمیت این ها استخراج خواهد شد.

وی تصریح کرد: نتیجه فعالیت ها به مسئولین استانی ابلاغ خواهد شد که بتوانند کارهای حفاظت را با جدیت بیشتری پیگیری نمایند و همچنین قرار بوده که کار مطالعاتی بر روی فرش، شهر ملی و جهانی شدن فرش دستبافت راور نیز انجام شود.

عمرانی بیان کرد: مقرر شده با کمک مطالعاتی پژوهشگاه پرونده کامل و زنجیره مطالعاتی استخراج شود و احتمالا آن چیزهایی که به وادی فراموشی سپرده شده احیا شود که این کار بسیار گسترده است و خروجی مطالعات کمک خواهد کرد که ما نگاهی به شناخت تنوع فرهنگی و قابلیت هایی که انسان از گذشته دور برای زیست در این منطقه و تجربه زیستی داشته، استخراج کنیم.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: این مطالعات می‌تواند خوراک و دست مایه بوم گردی های استان شده و بتواند بوگردی هایی با اصالت ایجاد شود تا در زمینه اشتغال زایی، توزیع متوازن ثروت، توسعه پایدار و مهاجرت معکوس و شرایط مناب تری را فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهرستان راور میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد محمدی در آیین افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در شیوه‌های نوین آموزشی، اظهار کرد: در فضای علمی جدید، انتظار تحول در شیوه‌های نوین آموزشی وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در این دانشگاه، ادامه داد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، یکی از واحدهایی است که در همه دانشگاه‌ها مورد توجه است. در این مرکز، راه‌حل‌های نوین توسعه آموزش پزشکی با مشارکت اساتید و دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است و فضای خوبی برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز منجر به تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است. امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

محمدی گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور