Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام  خواستار سرمایه‌گذاری هلدینگ های مجموعه بنیاد مستضعفان در مناطق محروم استان شد و گفت: بنیاد مستضعفان در استان تاکنون طرح‌ها و پروژه‌های بسیار مهمی را اجرایی کرده که در این راستا می‌تواند این تجربه موفق را در دیگر مناطق استان اجرا کند.

"قاسم سلیمانی دشتکی" در نشست محرومیت‌زدایی استان که با حضور مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور، مهندس منصوری رئیس بنیاد علوی کشور، بسطامی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی برگزار شد، از مجموعه تلاشها و خدمات بنیاد مستضعفان در استان تقدیر و اظهار کرد: کار ماندگار بنیاد مستضعفان در استان ایلام را باید در تحت پوشش قرار دادن دو شهرستان محروم استان در امر محرومیت زدایی دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  از مهندس فتاح به عنوان یک فرد انقلابی و جهادگر یاد کرد و گفت: مردم استان ایلام قدردان زحمات و خدمات ایشان و مجموعه همکاران در بنیاد مستضعفان هستند.

استاندار ایلام تصریح کرد: البته خدمات و تلاشهای ارزنده بنیاد مستضعفان منحصر به محرومیت‌زدایی نبوده بلکه در حوزه ها و حوادث و رخدادهای مختلف چون سیل فروردین ماه ۹۸، کنگره بزرگ اربعین و ... امروز در بحث کرونا همواره شاهد دلسوزی و تعهد این نهاد ارزشمند در کمک به مردم استان بوده ایم.

استاندار ایلام  ادامه داد: بنیاد مستضعفان ظرف دو سه سال اخیر بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان طرح و پروژه مختلف یا شروع به کار کرده، یا در حال انجام بوده، یا افتتاح کرده و یا به صورت کمک‌های مومنانه پرداخت کرده است.

سلیمانی در ادامه در جهت ایجاد توسعه و محرومیت زدایی بنیادین از مناطق محروم استان چند پیشنهاد ارائه داد و گفت: اگرچه امروز بنیاد مستضعفان نگاه ویژه‌ای به استان در تحت پوشش قرار دادن دو شهرستان داشته است اما در اقصی نقاط استان مناطق محروم دیگری از جمله در شهرستان دره شهر بخش ماژین، در شهرستان دهلران بخش زرین آباد، در شهرستان آبدانان بخش مورموری، در شهرستان بدره بخش هندیمینی، همچنین در برخی از مناطق شهرستان های ایوان، چوار، مهران، سیروان و چرداول نیز وجود دارد که نیازمند رسیدگی است.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود یک اکیپ مجرب به سرپرستی ریاست محترم بنیاد علوی در استان موضوع محرومیت‌زدایی این مناطق را مورد بحث و بررسی قرار بدهد و نتایج حاصله را به بنیاد مستضعفان ارائه دهد.

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به زیرساخت های اربعین در استان گفت: پیشنهاد می‌شود برای خدمات‌دهی بهتر به زوار یک موکب چندمنظوره و دائمی یا در مهران و یا در همان محل قدیمی موکب در کنار کارخانه سیمان ایلام دایره شود.

وی در پیشنهاد دوم خود گفت: در چند سال اخیر تلاش های زیادی برای کامل کردن زیرساخت های اربعین صورت گرفته است اما کماکان در بحث سایبان‌ها، زیرساخت‌های آبرسانی و ... نیازمند تداوم کمک و مساعدت بنیاد در این حوزه هستیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه در بخش اشتغال زایی و سرمایه گذاری کارها و اقدامات خوبی در مناطق محروم صورت گرفته است تصریح  کرد: تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان در این راستا تسهیلات اعطا شده است که در ادامه تقاضا می شود این تسهیلات توسعه و افزایش پیدا کند.

استاندار ایلام  خواستار سرمایه‌گذاری هلدینگ های مجموعه بنیاد مستضعفان در مناطق محروم استان شد و گفت: بنیاد مستضعفان در استان تاکنون طرح‌ها و پروژه‌های بسیار مهمی را اجرایی کرده که در این راستا می‌تواند این تجربه موفق را در دیگر مناطق استان تکرار نماید.

وی افزود: با توجه به موقعیت استان ایلام و مرزی بودن و امکان صادرات کالا به کشور عراق می‌شود که بنیاد مستضعفان در حوزه های مختلف چون آب و خاک و کشاورزی و دامپروری و صنایع تبدیلی در مناطق محروم استان سرمایه گذاری کند.

استاندار ایلام در جمع بندی صحبت های خود گفت: در نهایت پیشنهاد می‌شود دو گروه یکی در حوزه زیرساختی درمانی، بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی که تاکنون کارهای خوبی نیز صورت گرفته است در مناطق محروم استان کار محرومیت‌زدایی را بررسی کند.

وی در ادامه گفت: گروه دوم نیز می‌توانند در بخش تولید و اشتغال و کشاورزی و ...  جهت برآورد زمینه های سرمایه گذاری در مناطق محروم به استان بیایند و یا اینکه هیئت کارشناسی ما این موضوعات را در بنیاد پیگیری کند. 

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: البته همزمان با مساعدت های خوب بنیاد مستضعفان در امر محرومیت‌زدایی از دیگر نهادهای مهم کشور چون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و دیگر نهادها و ارگان ها و بنیاد های خدمات رسان کمک می گیریم. 

وی در پایان از تمامی تلاش ها و خدمات ارزشمند بنیاد مستضعفان، نظام و در نهایت نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در امر محرومیت‌زدایی استان تقدیر و  تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام قاسم سلیمانی دشتکی بنیاد مستضعفان در استان مناطق محروم استان استاندار ایلام محرومیت زدایی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند

به گزارش جماران؛ پس از سیستان و بلوچستان به عنوان محروم ترین، استان‌ های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.

استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است. مرکز پژوهش‌های مجلس تصویری از محرومیت در استان‌های کشور را ترسیم کرده است. 

مرکز پژوهش‌های مجلس با استفاده از شاخص فقر چندبعدی جهانی و با استفاده از داده‌های پرسشنامه درآمد و هزینه خانوار در سال ۱۴۰۱ تصویری از وضعیت موجود محرومیت در کشور ارایه کرده که بر مبنای آن، استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.

پس از سیستان و بلوچستان، استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.

منبع: اعتماد

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند