نامزدهای دو بخش از جشنواره تئاتر فجر اعلام شدند
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۶۳۳۱
نامزدهای دو بخش «دیگرگونههای اجرایی» و «سرباز انقلاب» سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، نامزدهای بخش دیگرگونههای اجرایی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به شرح زیر و بدون اولویت اعلام شد.
مهیار جوادیها برای نمایش «تناسخ»
رضا سعیدی برای نمایش «حیاط ناتمام خانه ورنوسفادرانی»
گلنوش قهرمانی برای نمایش «15 ثانیه»
پویان محمودی برای نمایش «15 ثانیه»
همچنین نامزدهای بخش ویژه «سرباز انقلاب» (نمایشهای خیابانی) سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در رشتههای مختلف به شرح زیر و بدون اولویت معرفی شدند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بخش موسیقی :
مازیار اسدزاده و امید کرمی برای نمایش «او پهلوان اکبره»
محمد نادری برای نمایش«انگشتری»
مهدی کرمی برای نمایش «قاصد»
طراحی فضا :
سید مهرداد کاووسی برای نمایش «زهی خیال باطل»
نسا سلیمانی و علیرضا آقایی برای نمایش «انگشتری»
سعید بادینی برای نمایش«ژنرال»
بازیگر زن :
آرزو جعفری برای نمایش «قاصد»
نجمه محرابی خوزانی برای نمایش «زندگی با طعم باروت»
نرگس خاک کار برای نمایش «آن سالها»
بازیگر مرد :
سید مهرداد کاووسی برای نمایش«زهی خیال باطل»
سعید براتی برای نمایش «انگشتری»
مرتضی مودی برای نمایش «ژنرال»
سید پویا امامی برای نمایش «زندگی با طعم باروت»
مصطفی کولیوندی برای نمایش «آن سالها»
کارگردانی :
امین پورمند برای نمایش «سرباز »
مجتبی خلیلی برای نمایش «زندگی با طعم باروت»
سید مهرداد کاووسی برای نمایش «زهی خیال باطل»
سید پویا امامی برای نمایش «پیله انقلاب»
سعید بادینی برای نمایش« ژنرال»
طرح و ایده :
سعید بادینی برای نمایش«ژنرال»
سید مهرداد کاووسی برای نمایش «زهی خیال باطل»
محمد جواد صرامی برای نمایش «پیله انقلاب»
مصطفی جعفری خوزانی برای نمایش«انگشتری»
سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه فردا (دوشنبه 20 بهمن) با معرفی برگزیدگان در آیین اختتامیه به کار خود پایان میدهد.
منبع: ایران آنلاین
کلیدواژه: سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر زهی خیال باطل
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دلش برای «آسید کاظم» پر میکشید
دلش تنگ شده بود برای دنیای آسید کاظم، برای آن همه عاطفهای که در آن دوران جریان داشت، برای مردی که برای کبوترش گریه میکرد ...
محمود استادمحمد دلش برای همه این چیزها پر میکشید.
به گزارش ایسنا، حالا سالهاست که محمود استادمحمد مهمان قطعه هنرمندان بهشت زهراست ولی «آسید کاظم» او همچنان به زندگی خود ادامه میدهد. در این سالها چند بار کارگردانهای جوان تئاتر این نمایشنامه را به صحنه بردهاند و فردا (شنبه ۸ اردیبهشت ماه) هم قرار است قاسم زارع آن را در تماشاخانه ایرانشهر نمایشنامهخوانی کند.
این برنامه، بهانهای شد برای ما که کمی به سالهای دورتر برگردیم و با مرور خاطرات گذشته، بخشی از دلتنگیهای خود را برای تئاتری که داشتیم، برطرف کنیم.
محمود استادمحمد که نامش با نمایشنامه «آسید کاظم» گره خورده است، در گفتگویی که به مناسبت برگزاری بزگداشتش در سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر با ایسنا داشت، درباره نمایشنامه «آسید کاظم» که خودش هم آن را بسیار دوست میداشت، گفته بود : «آسید کاظم» را خیلی دوست دارم، خودم هم به عنوان یک فرهنگ عتیق به آن نگاه میکنم. چند وقت پیش که محمد رحمانیان آن را نمایشنامهخوانی کرد، یک اجرایش را دیدم. محمد نه تنها زبان مردم را خوب میشناسد، ادبیات را هم خوب میشناسد اما وقتی بازیگران محمد، متن را اجرا میکردند احساس کردم که این متن نسبت به این بازیگران چقدر عتیق است! چقدر زبان این نمایش، دنیا آدمهای این نمایش در فرهنگ سپری شده معاصر قرار گرفته است. من دنیای «آسیدکاظم» را خیلی دوست دارم، گاهی حسرت این دنیا را میخورم که چقدر محترم بود، چقدرعاطفی و چقدر ریشهدار بود. از اینکه یک انسان بنشیند برای کبوترش گریه کند، حسی به من دست میدهد که نمیتوانم بگویم زیباست چیزی فرای زیبایی است.»
او که در ۲۰ سالگی این نمایشنامه را نوشته بود، درباره حال و هوای جوانان همدوره خودش چنین گفته بود: «فکرش را بکن، مونولوگ «آدم از روزی که تو خشت مییاد تا روزی که رو خشت بیفته، بدبخته...»، ما کجا بودیم و یک جوان ۲۰ ساله چگونه به زندگی نگاه میکرد!»
ما اما شگفتزده شده بودیم که او چگونه در نخستین روزهای جوانی خود چنین نمایشنامهای نوشته و او در پاسخ به حیرتزدگی ما گفته بود: «متن را در ۲۰ سالگی نوشتم. در ۲۰ سالگی خیلی کارهایم را کرده بودم. قبل از ۲۰ سالگی دو نمایش کارگردانی کرده بودم. آن وقتها ریتم ما تند بود. حکم زمانه بود. فقط من نبودم. بیضایی در چند سالگی «نمایش در ایران» را نوشت. اینکه یک نفر زیر ۲۰ سالگی نگاه تاریخی داشته باشد، خیلی مهم است چون نوشتن تا نوشتن با نگاه تاریخی دو مساله است. عباس نعلبندیان هم زیر ۲۰ سالگی چند اثرش را نوشته بود.»
حالا و با تغییرات هر روزهای که تئاتر ما داشته است، نمایشنامه «آسید کاظم» هم واقعا گویی از عهد عتیق میآید و اما همچنان بخشی از بدنه تئاتر ما دلتنگ جهانی است که این نمایشنامه روایت میکرد. شاید به دلیل همین دلتنگی است که قاسم زارع هم تصمیم به خوانش این نمایشنامه گرفته. او قرار است با همراهی مسعود کرامتی، قاسم زارع، بهرام ابراهیمی، فرهاد بشارتی، بهرام درخشان، علی عطاییحور، حسن شفیعی، دانیال ابراهیمی، آیدا قدرتی ساعت ۲۰ فردا، در هشتمین روز ماه اردیبهشت این نمایشنامه را در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر نمایشنامه خوانی کند.
انتهای پیام