Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  برخلاف تصور غلطی که در بین بیشتر مردم وجود دارد، عسلی که شکرک می‌زند؛ عسل اصل و طبیعی است و هیچ قند مصنوعی در آن وجود ندارد. البته استفاده از کلمه «شکرک زده» تأثیر زیادی در این برداشت اشتباه داشته‌است. چون در عسل طبیعی شکر وجود ندارد. پس بهتر است از کلمه رس‌بسته استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رس‌بستن در عسل
ساکارز، گلوکز و فروکتوز، قند‌های طبیعی موجود در عسل هستند. این گلوکز خوشمزه و شیرین خیلی دوست ندارد به‌صورت مایع بماند و ترجیح می‌دهد به حالت جامد در بیاید به همین دلیل است که اگر شرایط مهیا باشد کریستالی یا بلوری خواهد شد یا به اصطلاح رس می‌بندد یا شکرک می‌زند که اصلا نشانه بدی نیست.

بیشتر بخوانید:

ویژگی های عسل مرغوب چیست ؟

رس‌بستن یا شکرک زدن عسل به چند عامل بستگی دارد:

میزان گلوکز عسل
همان طور که گفته شد، این گلوکز است که باعث می‌شود عسل شکرک بزند. پس هرچه میزان این ماده در یک عسل بیشتر باشد، آن عسل زودتر رس می‌بندد. این قضیه بستگی به نوع عسل، گلی که از آن به وجود آمده و البته منطقه‌ای که عسل برداشت شده است دارد. برای مثال عسل یونجه، چون گلوکز زیادی دارد زودتر شکرک می‌زند.

میزان رطوبت و دمای محیط نگهداری
عسل باید در جای خشک نگهداری شود، زیرا رطوبت محیط می‌تواند منجر به شکرک زدن آن شود. عسل را نباید در محیط سرد مثل یخچال یا خیلی گرم قرار دهید دمای پایین منجر به زودتر شکرک زدن و دمای بالا سبب از بین رفتن ویتامین‌های آن خواهد شد بهترین دمای نگهداری، دمای محیط است.

با عسل شکرک‌زده چه کنیم؟
هر عسلی ممکن است شکرک بزند. البته همان‌طورکه گفتیم، شکرک زدن اتفاق بدی نیست و عسل‌های طبیعی و خالص هم ممکن است شکرک بزنند. اما اگر اصرار برای از بین بردن شکرک دارید، یک قابلمه را پر از آب کنید و روی شعله گاز بگذارید هنگامی که دمای آب به ۴۰ درجه سانتی گراد رسید؛ عسل را خیلی آرام با شیشه‌اش درون قابلمه بگذارید. وقتی تقریباً نصف شکرش آب شد شیشه را بیرون بیاورید و اجازه دهید که بقیه شکرک‌ها با گرمای خود شیشه آب شود.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی ها دانستنی ها عسل تقلبی شکرک زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد

پس از جنجال‌ها در خصوص تولید موبایل با برند نوکیا در ایران بدون مجوز از شرکت نوکیا، سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار توضیح این وزارت‌خانه در خصوص تولید نوکیای تقلبی شد.

به گزارش تسنیم، ابتدای امسال معاون وزیر صمت اعلام کرده بود سازمان توسعه تجارت باید درخصوص استفاده از برند نوکیا و تأیید نمایندگی نوکیا اظهارنظر کند.

به‌نظر می‌رسد در روز‌های آینده این سازمان به دعوای تولید نوکیای تقلبی در ایران خاتمه دهد.

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • بالا بردن جام قهرمانی آسیا توسط ستاره فوتسال (فیلم)
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • بازگشت سعید صادقی از بیماری
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • صعود هوادار با بردن مس سونگون