Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش فرهادیان مدیر سازمان تیم‌های ملی تکواندو  در گفت و گو  با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که در بخش کسب کرسی‌های بین المللی در فدراسیون جهانی تا چه میزان موفق عمل کرده ایم بیان کرد: در اتحادیه تکواندوی آسیا تعدادی کرسی ارزشمند داریم. من هم عضو کمیته رسانه ای اتحادیه تکواندوی آسیا هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتباط با اتحادیه تکواندوی آسیا خوب است، اما بخشی از کرسی‌های فدراسیون جهانی در انتخابات است. متاسفانه لابی می‌شود و شاید سیاست را هم دخیل است و با نهایت شایستگی ما را کنار می‌گذارند.

او افزود: با این حال "دکتر چو" رئیس فدراسیون جهانی تکواندو چند باری  به ایران سفر کرده  و در مسابقات حضور داشته است و ارتباط خوبی با او داریم.

فرهادیان درباره شرایط تیم‌های ملی تکواندو برای حضور در المپیک توکیو عنوان کرد: اوایل سال آینده مسابقه کسب سهمیه در بخش بانوان را پیش رو داریم و در حال برنامه ریزی یک اردوی اروپایی برای بانوان هستیم. همچنین تورنمنتی را در کشور خارجی در نظر گرفته ایم تا ملی پوشان شرایط خود را بسنجند. میرهاشم حسینی و آرمین هادی پور در وزن پر تراکم تکواندو در توکیو حاضر هستند، اما بازیکنان ما شایستگی و توانایی دارند تا انشاالله در المپیک افتخار آفرینی کنند. می‌خواهیم در بخش پاراتکواندو هم شاهد درخشش مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی باشیم.

تلاش می‌کنیم افتخارات تکواندو تکرار شود

مدیر سازمان تیم‌های ملی تکواندو درباره پیشرفت‌های اخیر تکواندو بیان کرد:  تکواندو در دهه اخیر توانسته موفقیت‌های خوبی به دست بیاورد. بعد از انقلاب نتایج ارزشمندی در مسابقات قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و در رده‌های مختلف سنی گرفتیم که همگی به واسطه سرمایه گذاری در بخش پایه بوده است.   تک مدال ارزشمند بانوان هم در تکواندو به دست آمده است. فدراسیون تمام تلاش خود را کرده است تا همه تیم‌های ملی در تمامی رده‌ها در مسابقات جهانی شرکت کنند و در این امر نتایج ارزشمندی به دست آمده است. البته شاهد ناکامی‌هایی هم بودیم که سعی کردیم همگی را رفع کنیم. در حال حاضر تیم‌های ما تلاش می‌کنند تا در رقابت‌های پیش رو افتخار آفرینی کنند.

او ادامه داد:  عنوان برتر تکواندوی ایران در جهان افتخاری برای ورزش و جامعه است. تکواندوی ایران نشان داد با تمام مشکلات باز هم می‌توان در دنیا رتبه‌های برتر را کسب کرد. شاخص های مختلفی از جمله قهرمانی و پرداختن به سنین پایه و ... باعث شد تا به این مهم برسیم.

در بخش‌های مختلف تکواندو سرمایه گذاری خوبی کرده ایم

فرهادیان درباره سایر افتخارات تیم‌های ملی تکواندو اظهار کرد: تنها کشوری در تکواندو هستیم که در تمامی رده‌ها لیگ برتر داریم. واقعا مسابقات پویا است. ورزشکاران خوبی در رده‌های پایه داریم. در رده سنی نونهالان وقتی برای اولین بار شرکت کردیم در بخش دختران و پسران قهرمان جهان شدیم و ۵ مدال طلا کسب کردیم. به خاطر دارم از پولادگر پرسیدند که عجیب نیست در ۵ وزن مختلف ۵ مدال طلا گرفته اید و او گفت فکرش را می‌کردیم، چون در بخش‌های مختلف تکواندو سرمایه گذاری کرده ایم. البته با تمهیدات انجام شده نسل طلایی تکواندو در ۲ بخش زنان و مردان را خواهیم دید که در رقابت‌های مختلف مدال کسب می کنند.

او ادامه داد: اغراق نیست اگر بگوییم در بیشتر حوزه‌ها پیشرفت محسوسی داشته  و قله‌های افتخار را فتح کرده ایم. امیدواریم با حمایت دولت، وزارت ورزش و کسانی که دلشان برای ورزش می‌سوزد، استعداد ورزشکاران  به کار گرفته شود و  افتخار آفرینی کنند.

فرهاديان درباره شرایط اردوی تیم ملی تکواندو بیان کرد: متاسفانه ویروس منحوس کرونا ورزش را مختل کرده است، اما با ستاد مبارزه با کرونا در ورزش تعامل داشتیم تا اردوی تیم ملی و مسابقات لیگ را آغاز کنیم.  خدا راشکر در حال حاضر مشکل نداریم و اردو‌های بانوان و آقایان در حال برگزاری است. امیدواریم حداکثر استفاده را از اردو ببریم.

بيشتر بخوانيد

باید از تجربیات ارزنده تکواندوکاران ایرانی استفاده کنیم / ویترین افتخاراتم را برای مدال المپیک خالی گذاشته ام

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون تکواندو المپیک توکیو تیم های ملی تکواندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد

اتحادیه جهانی کشتی ضمن اعلام تعلیق محمد مصلایی‌پور، به او فرصت ارسال دفاعیه درباره اتفاق رخ داده در مبارزه کشتی‌گیران چین و قزاقستان را داده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک، محمد مصلایی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود که با توجه به عدم حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا، شانس او برای حضور در المپیک بسیار کم و در حد صفر شده است، اما او خودش را به مسابقات گزینشی المپیک رساند و در این رقابت‌ها در کنار سه داور ایرانی دیگر به قضاوت پرداخت.

شب گذشته اسامی داورانی که به استانبول دعوت ‌شده‌اند از سوی اتحادیه جهانی اعلام شد که نام نیما صادقی، کامران سلطانی‌زاده و مهدی بشیرزاده از داوران S1 ایران در جمع آنها دیده می‌شود، اما خبری از مصلایی‌پور نبود.

در ادامه نامه تعلیق او به ایران ایمیل شد که به دلیل قضاوت اشتباه در مبارزه 65 کیلوگرم مسابقات گزینشی آسیایی بین دو کشتی‌گیر چین و قزاقستان، او با تعلیق مواجه شده است. بنابراین دو موضوع غیبت مصلایی‌پور در مسابقات قهرمانی آسیا و تعلیق شدنش از سوی اتحادیه جهانی منجر به عدم حضور نامش در لیست داوران دعوتی به ترکیه شد.

بخشی از غربال داوران S1 کشتی جهان برای حضور در المپیک، در مسابقات گزینشی جهانی اتفاق می‌افتد و بعد از این رقابت‌ها که آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک است، لیست نهایی داوران قضاوت‌کننده در المپیک اعلام خواهد شد که فعلاً مصلایی‌پور تعلیق است.

نکته عجیب در ماجرای تعلیق این داور که در المپیک 2020 توکیو قضاوت کرده بود، این است که از میان گروه داوری رقابت یادشده، صرفاً او معلق شده و محرومیت و تعلیقی برای رئیس تشک و قاضی در نظر گرفته نشده است، برخلاف آن چیزی که در ماجرای چامیزو و توران بایراموف اتفاق افتاد.

بعد از بازبینی فیلم داوری آن کشتی که در وزن 74 کیلوگرم گزینشی اروپایی بین کشتی‌گیران ایتالیا و آذربایجان برگزار شد، تمام گروه داوری مسابقه با تعلیق مواجه شدند.

ضمن اینکه به محمد مصلایی‌پور این فرصت داده شده است که دفاعیه خود را درخصوص این مبارزه ارائه دهد.

باید دید آیا ارائه دفاعیه از سوی رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی، کمیسیون داوران اتحادیه جهانی را قانع کرده و می‌تواند تعلیق او را از بین ببرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • استاندار: امیدوارم خوزستان در المپیک صاحب مدال شوند
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک