Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت آموزش متوسطه در گزارشی اعلام کرده است: آموزش غیرحضوری برای دانش آموزان موجب شده برخی از آن‌ها از فضای تلاش برای یادگیری به‌خصوص آموزش مهارت‌های اجتماعی محروم شوند. همچنین رفع اشکال در فضای مجازی نمی‌تواند همانند شرایط حضوری پاسخگوی رفع مشکلات و اشکالات دانش آموزان باشد. شرایط روانشناختی در پاسخ‌گویی در شرایط حضور با درک موقعیت یادگیری و رفع اشکالات کاملاً با شرایط غیرحضوری و در فضای مجازی متفاوت است و دانش آموزان را با مشکلات و چالش‌های جدی درسی مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش این معاونت آمده است: عدم تجربه چنین شرایطی با توجه به مهیا نبودن زیرساخت‌های فضاهای مجازی و عدم امکان سطح دسترسی همه دانش آموزان مشکلاتی را برای همه کادر آموزش، معلمان، دانش آموزان و اولیا ایجاد کرده است. همچنین عدم وجود فرهنگ استفاده صحیح در شرایط و سنین نوجوانی برای استفاده از وسایل و تکنولوژی‌های جدید، بسیار دشوار و آسیب‌زا است.

بر اساس این گزارش، عدم آموزش به‌صورت چهره به چهره در شرایط حقیقی باعث کاهش شرایط تربیتی و تمام ساحتی خواهد شد و نقش مدارس را کمرنگ خواهد کرد و عدم ارتباط با همسالان در فرآیند یاددهی یادگیری موجب کاهش اثربخشی آموزش‌ها می‌شود.

این معاونت در خصوص آموزش‌های مهارتی در فضای مجازی اعلام کرد: عدم امکان فرآیند آموزش‌های مهارتی در فضای مجازی که باید به‌صورت حضوری انجام شود، موجب افت کیفیت این آموزش‌ها به دلیل عدم تکامل فعالیت‌های کارگاهی می‌شود که درنهایت منجر به دست ورزی این آموزش‌ها با رویکرد تمام ساحتی نخواهد شد.

این معاونت فرصت‌های ایجادشده در آموزش مجازی را این‌گونه اعلام کرد: افزایش خوداتکایی و باور به توانایی‌های فردی دانش آموزان - توسعه برنامه‌ریزی و ابداع راهکارهای آموزشی شخصی دانش آموزان برای خود و انتقال تجارب به همسالان توسط شبکه‌های مجازی - استفاده از فنّاوری‌های به‌روز (سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) و افزایش راندمان بهره‌وری- بهینه‌سازی فعالیت‌های عملکردی دانش آموزان برای رفع نیازهای علمی آموزشی - به دور ماندن از آسیب‌های اجتماعی که در شرایط حضوری امکان برخورد با آن‌ها وجود داشت و افزایش رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و ایجاد فرهنگ پاکیزگی در ابعاد مختلف از فرصت‌های آموزش مجازی است.

کد خبر 5146287

منبع: مهر

کلیدواژه: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش آموزش مجازی آیت الله سید ابراهیم رئیسی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه ویروس کرونا راهپیمایی 22 بهمن انقلاب اسلامی ایران عراق مترو دیوان عدالت اداری جشنواره فیلم رشد کمیته امداد امام خمینی فضای مجازی دانش آموزان آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟

محسن زارعی؛ درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد ۱۴۰۲ برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده، اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود