Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@03:39:43 GMT

متهم اصلی تخریب معابر شهری آستارا کیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۲۰۷۷

متهم اصلی تخریب معابر شهری آستارا کیست؟

متهم اصلی تخریب و از بین رفتن آسفالت معابر شهری موجب ایجاد ناهمواری‌های زیاد در شهر شده که این موضوع علاوه بر اینکه چهره نازیبایی به شهر می‌بخشد، جان شهروندان را نیز به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حفاری‌ها در شهر یکی از معضلات امروز شهر آستارا است که دغدغه زیادی برای شهروندان ایجاد کرده است؛ بر اساس قانون شهرداری‌ها، ادارات دولتی قبل از هر گونه حفاری در شهر باید از شهرداری مجوز دریافت و در مدت زمان مناسب، حفاری صورت گرفته را ترمیم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی کلنگ اجرای یک طرح عمرانی و خدماتی به زمین می‌خورد، به آینده بهتری امیدوار می‌شویم که با تأمین برخی از امکانات، بخشی از مشکلات شهر برطرف شود، اما گاهی در مسیر اجرای طرح‌ها برای شهروندان مشکلاتی ایجاد می‌شود که یکی از آنها حفاری و کنده کاری‌های متعدد در معابر شهرها بوده. مدتی است حفاری‌ها در گوشه و کنار معابر شهر توریستی و گردش پذیر شهر آستارا باعث رنجش خاطر شهروندان این شهر شده است.

«سعید حشمدار» از شهروندان آستارایی در این باره می‌گوید: امسال حفاری‌های زیادی در شهر می‌بینیم و ترمیم، لکه گیری و آسفالت نوار حفاری‌ها به صورت ناهموار انجام می‌شود که این موضوع آسیب زیادی به خودروها وارد می‌کند.

او می‌افزاید: ناهمواری‌های زیاد در کوچه و خیابان‌ها باعث آسیب رسیدن به خودروها و تحمیل هزینه بر مالکان آن می‌شود البته این دست اندازها احتمال وقوع تصادف را نیز بیشتر می‌کند.

این شهروند آستارایی خاطرنشان می‌کند: اداراتی که برای اجرای طرح‌های خود، آسفالت معابر را حفاری می‌کنند، باید با رعایت نکات ایمنی آن محدوده را به طور کامل مسدود کنند تا در هنگام رفت و آمد شهروندان در خیابان مشکلی ایجاد نشود.

حشمدار تصریح می‌کند: بعد از انجام حفاری و اتمام کابل گذاری و یا لوله گذاری و پرکردن آن توسط ادارات مرتبط، مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا نوار حفاری‌ها ترمیم، لکه گیری و آسفالت شود.

«پیمان نیکدخت» یکی از کسبه شهر آستارا با ابراز گلایه از وجود دست اندازها می‌گوید: تعداد این دست اندازها به قدری در شهر زیاد است که گاهی مجبور می‌شویم در سال چندین بار برای تعمیر جلوبندی خودرو به تعمیرگاه مراجعه کنم البته غیر از این مشکلات دیگری نیز به همراه دارد؛ روزی چند موتور و ماشین جلوی مغازه ما تصادف می‌کنند.

او می‌افزاید: امسال بعضی از قسمت‌های شهر مثل بلوار معاد کمتر از دو ماه دو بار توسط ادارات حفاری، ترمیم و آسفالت شده که این موضوع مشکلاتی برای تردد شهروندان ایجاد کرده است.

این شهروند آستارایی تصریح می‌کند: به دلیل اینکه در هنگام اجرای طرح‌های مختلف هماهنگی‌های لازم بین اداراتی همچون شهرداری، آب، برق، گاز و مخابرات انجام نمی‌شود در یک نقطه از شهر چندین بار حفاری صورت می‌گیرد؛ انجام حفاری‌ها پشت سر هم در کوچه‌ها و خیابان‌ها باعث از بین رفتن آسفالت می‌شود.

نیکدخت می‌گوید: ترمیم، لکه گیری و آسفالت نوار حفاری شده به درستی توسط ادارات مرتبط انجام نمی‌شود و این اقدام آنها باعث به وجود آمدن دست اندازهای بسیار خطرناک می‌شود.

صدور مجوز برای حفاری در شهر توسط شهرداری

گلایه شهروندان در حالی مطرح می‌شود که «جواد معیتی» شهردار آستارا در این باره به ایمنا می‌گوید: آسفالت معابر یکی از مطالبات شهروندان بود که شهرداری در سال جاری کوچه‌های شهرک مهدی، حریم رودخانه مرداب، کوچه پنجم نهانی، کوچه پنجم نجاتی (حکیم نظامی غربی)، کوچه‌های پنجم، ۹، ۱۵، ۱۹و ۱۱ شهید رستمیان، کوچه شهید نشاطی و میدان شهید رجایی و خیابان‌های منتهی به آن و خیابان شکوفه در شهرک عباس آباد و بخشی از خیابان اسکله را به متراژ حدود ۴۰ هزار مترمربع آسفالت کرده است.

او در خصوص حفاری‌ها و کنده کاری‌های انجام شده در سطح شهر آستارا تصریح می‌کند: ادارات برق منطقه‌ای استان گیلان برای کابل گذاری و تقویت برق شهرستان آستارا و آب و فاضلاب نیز برای اجرای طرح ملی فاضلاب و تقویت فشار آب شهری در بعضی از معابر اقدام به حفاری کرده اند که این اقدام بسیار لازم و ضروری بود.

شهردار آستارا با بیان اینکه حفاری‌ها باعث ناراحتی تعدادی از شهروندان به ویژه رانندگان تاکسی شده است، می‌افزاید: شهرداری به محض اتمام طرح‌ها و مساعد شدن شرایط جوی، نوار حفاری‌ها را مرحله به مرحله در معابر شهری ترمیم، لکه گیری و آسفالت خواهد کرد.

او با ابراز نگرانی از کنده کاری انجام شده در شهر می‌گوید: اجرای برخی از طرح‌ها در محدوده شهری نیاز به حفاری معابر دارد و شهرداری نیز در این راستا باید مجوزهای لازم را برای ادارات مرتبط صادر کند.

معیتی خاطرنشان می‌کند: اجرای پروژه برق باعث تقویت برق بسیاری از نقاط شهرستان آستارا شده است و همچنین با اتمام طرح ملی فاضلاب نیز مشکلات فاضلاب مناطق شهری رفع می‌شود.

پرداخت هزینه ترمیم و لکه گیری آسفالت به شهرداری

«رضا احمدی» مدیر دفتر روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان گیلان نیز در این رابطه به ایمنا می‌گوید: این شرکت تمامی پروژه‌های سطح شهر را با نامه نگاری و هماهنگی با شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر ادارات مرتبط اجرا می‌کند.

او می‌افزاید: شرکت برق منطقه‌ای گیلان، هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای اخذ مجوز برای حفاری و اجرای پروژه خط کابل زمینی پست ۲۳۰ کیلوولت جنب پلیس راه تا پست شهید شاپور نبی نیا را از یک سال قبل با شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی انجام داده بود.

مدیر روابط عمومی برق منطقه‌ای گیلان خاطرنشان می‌کند: پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل ترافیک در مسیر مذکور مجوزهای لازم را برای حفاری و اجرای پروژه صادر نمی‌کرد که با نامه نگاری و پیگیری کارشناسان برق منطقه‌ای گیلان در نهایت مجوزهای لازم صادر شد و اجرای آن نیز امسال به پایان رسید.

او می‌گوید: دوم دی ماه سال جاری سه پروژه ۶۳ کیلوولت (شهید شاپور نبی نیا)، تقویت پست ۲۳۰ کیلوولت در جاده آستارا به تالش جنب پلیس راه و خط کابلی توسط وزیر نیرو به وسیله ویدئو کنفرانس در تهران و استاندار گیلان نیز در استان به صورت رسمی افتتاح شد.

احمدی یادآور می‌شود: هزینه ترمیم، لکه گیری و آسفالت نوار حفاری این مسیر توسط برق منطقه‌ای گیلان به شهرداری پرداخت شده است و در حال حاضر شهرداری وظیفه دارد که مسیرهای حفاری شده را با اولویت بندی ترمیم، لکه گیری و آسفالت کند.

هزینه لکه گیری و ترمیم نوار حفاری در بخش رینگ آبرسانی بر عهده شهرداری است

«علیرضا ملکی نژاد» مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آستارا نیز می‌گوید: اداره آب و فاضلاب شهرستان آستارا برای ایجاد تعادل در فشار آب و توزیع عادلانه آن در دو ماه گذشته در ضلع شمالی و جنوبی بلوار معاد اقدام به حفاری و لوله گذاری کرده و آن را به اتمام رسانده است که در ادامه هر دو ضلع به لوله گذاری که سال گذشته انجام شده بود، متصل خواهد شد.

وی ادامه می‌دهد: این اداره نامه نگاری برای اخذ مجوز از خطوط انتقال گاز استان گیلان را انجام داده که پس از صدور مجوز رینگ تقاطع بلوار معاد تا کمربندی آستارا-اردبیل تکمیل خواهد شد در این منطقه شرکت آب و فاضلاب دریچه منهول (دریچه بتونی) دارد که با نصب فشارسنج، فشار آب تنظیم و متعادل شده و ادامه این رینگ از فلکه شهدای گمنام تا سه راه غلام محله تکمیل می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آستارا خاطرنشان می‌کند: اداره آب و فاضلاب شهرستان آستارا، نامه نگاری و هماهنگی‌های لازم را قبل از شروع پروژه‌ها با شهرداری و سایر ادارات مرتبط که در مسیر اجرای طرح، تأسیسات زیرزمینی دارند، انجام داده است.

او با بیان اینکه لکه گیری و ترمیم نوار حفاری در بخش رینگ آبرسانی بر عهده شهرداری است، می‌افزاید: اداره آب و فاضلاب شهری هزینه حفاری‌ها را به صورت اوراق به شهرداری پرداخت کرده، مسیرهایی که طرح به اتمام رسیده توسط شهرداری لکه گیری شده، حدود دو تا سه متر از طرح در پیاده رو روبه روی فرمانداری (تقاطع کمربندی آستارا- اردبیل و بلوار معاد) باقی مانده که نیازمند حفاری و نصب شیر چهار خطه، لوله گذاری و نصب دریچه است.

ملکی نژاد ادامه می‌دهد: بخشی دیگری از این طرح نیز با هماهنگی شهرداری در فاز یک و دو شهرک عباس آباد و غلام محله شرقی و غربی در حال انجام است که تا تابستان سال آینده به پایان می‌رسد.

وی در خصوص حفاری انجام شده در شهرک مهدی (عج) می‌گوید: در این منطقه لوله گذاری برای اجرای طرح ملی فاضلاب شهری در حال انجام است برای ایستگاه پمپ پاژ در پارکینگ بازار ساحلی (کوچه تخته فروشان) زمینی اختصاص یافته که در این نقطه دستگاه پکیج به زودی نصب می‌شود و با نصب آن فاضلاب این مناطق جمع آوری و بعد از تصفیه کامل به وسیله پمپ آب، وارد رودخانه مرداب خواهد شد و پس از احداث تصفیه خانه مرکزی این خط لوله نیز به آن متصل می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آستارا یادآور می‌شود: لکه گیری و ترمیم نوار حفاری، بخش فاضلاب شهرک مهدی (عج) با نظارت شهرداری توسط پیمانکار آب و فاضلاب صورت می‌گیرد.

نداشتن برنامه و هماهنگی ادارات با شهرداری

«سروش وظیفه» سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا با انتقاد از حفاری‌های انجام شده در آسفالت معابر توسط ادارات برق، آب و فاضلاب می‌گوید: مناطقی مثل بلوار معاد و رو به روی ترمینال مسافربری که توسط این ادارات کنده کاری شده به تازگی توسط شهرداری آسفالت شده بود.

او با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر از اجرای طرح‌های ادارات آب و فاضلاب و برق در مسیر حفاری شده هیچ گونه اطلاعی نداشته‌اند و اگر نسبت به این موضوع زودتر اطلاع داشتند آسفالت معابر را به تعویق می‌انداختند، تصریح می‌کند: ادارات آب، برق و گاز باید برنامه‌های سالیانه خودشان را برای اجرای طرح‌ها و کنده کاری‌ها به صورت مکتوب به شهرداری اعلام کنند تا مدیریت شهری نیز اجرای پروژه‌هایی مثل آسفالت شهری را با این ادارات هماهنگ کند.

رئیس شورای شهر آستارا تاکید می‌کند: نداشتن برنامه و هماهنگی ادارات با شهرداری برای انجام حفاری‌ها در خیابان‌ها و معابر شهری، علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن آسفالت می‌شود هزینه زیادی را به شهرداری و بیت‌المال تحمیل می‌کند و این مسئله باعث ناراحتی و رنجش شهروندان شده است.

وی خاطرنشان می‌کند: شهروندان در خصوص کنده کاری معابر شهری از شهرداری و شورای شهر گلایه‌مند هستند و این موضوع را بارها با کنایه به مدیریت شهری گوشزد کرده‌اند.

گزارش از محمدرضا رشیدی، خبرنگار سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا

کد خبر 474855

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداري آستارا برق رسانی آب و فاضلاب شهروند مجوز حفاری شهرهاي ايران گيلان شهرهای ایران شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آب و فاضلاب شهرستان آستارا برق منطقه ای گیلان لکه گیری و آسفالت برای اجرای طرح ادارات مرتبط آسفالت معابر اجرای طرح ها انجام شده اجرای پروژه توسط ادارات نامه نگاری نوار حفاری شهر آستارا معابر شهری لوله گذاری کنده کاری معابر شهر خیابان ها حفاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر

مدتی است شهروندان شهرستان شهریار از وضعیت نامناسب و فرسودگی روکش آسفالت در برخی از کوچه و خیابان‌ها به ستوه آمده اند. این موضوع علاوه بر اینکه عابران پیاده را با مشکل مواجه کرده، تردد رانندگان را نیز مختل کرده است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال تصاویر از آسفالت غیر استاندارد و فرسوده این شهرستان خبر داد و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

نگرانی ساکنان محله ال خجند اصفهان از فرسودگی و فرورفتگی آسفالت خیابان + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۲۱۷ هزار تن آسفالت برای سطح معابر قم در سال ۱۴۰۳
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • رقص نور به جای آسفالت / در تونل کندوان چه خبر است ؟
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • عکس| رقص نور به جای آسفالت؛در تونل کندوان چه خبر ست؟
  • اقدام خطرناک در تونل کندوان؛ انتظار برای آسفالت بیش از ۲ سال؟! | تصویر
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان