Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در نشست شورای مهارت استان قزوین گفت: زمانی می‌توانیم به توسعه مطلوب و قابل قبول دست پیدا کنیم که نظام آموزش مهارتی خود را ساماندهی کنیم و ارزش مهارت را به عنوان یک اصل انکارناپذیر مورد توجه قرار دهیم.

این مسئول با بیان اینکه در کشور برخی اقدامات نادرست بوده و به ضعف مهارت منجر شده است، افزود: مثلا دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایجاد و در همین دانشگاه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا تعریف کردیم و دوباره وارد فاز آموزش‌های تئوری شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر تغییر نگرش آموزشی در آموزش و پرورش، گفت: باید آموزش‌های خود را در مدارس به سمتی ببریم که دانش آموزان با خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی آشنا بشوند.

استاندار قزوین با اشاره به اهمیت پرورش نیرو‌های ماهر و متخصص در رشد پیشرفت کشورها، اظهار داشت: کشور‌هایی که امروز در زمینه فناوری و توسعه پیش رو هستند، مهارت را در رأس امور خود قرار داده اند و نظام‌های آموزشی آن‌ها در خدمت مهارت آموزی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با وجود پیشرفت‌های علمی ثبت شده در کشور در بخش آموزش‌های مهارتی به اهداف مورد نظر دست پیدا نکرده ایم، افزود: متأسفانه توجهی به هزینه کرد در بخش تربیت نیروی انسانی و ماهر نداریم.

وی، مهمترین چالش پیش روی بخش خصوصی را ضعف مهارت دانست و گفت: بخش خصوصی باید به این درک و واقعیت واقف شود که هزینه و سرمایه گذاری در مهارت ضروری است و این مهم می‌تواند برای بنگاه‌های اقتصادی ارزش افزوده ایجاد کند.

استاندار گفت: اگر مهارت مورد توجه قرار نگیرد به سمت توسعه نخواهیم رفت.

جمالی پور با اشاره به تحصیل ٧٠ هزار دانشجو در قزوین افزود: در حوزه صنعت نظام آموزشی همپای نظام مهارتی حرکت نکرده است در حالی که نظام اموزشی باید در خدمت توسعه باشند و در اقتصاد کشور نقش آفرینی کند.

استاندار گفت: ٩٠ درصد از مشکلاتی که در سر راه واحد‌های تولیدی وجود دارد به علت حرکت نکردن به سمت مهارت آموزی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بخش خصوصی استاندار قزوین شورای مهارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، فاطمی به مناسبت روز ملی شورا‌های اسلامی در نشست صمیمی با اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و شهرداران استان یزد، افزود: شهرداری با آن مجموعه عریض و طویل بدون مصوبات شورا نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد، بنابراین توجه به شورا‌ها بسیار مهم است.
وی ادامه داد: ما هم باید به عنوان دستگاه اجرایی استان یزد، زمینه ساز و بستر تحقق مصوبات شورا‌ها را فراهم کنیم.
استاندار گفت: در سال‌هایی که گذشت مجموعه عوارضی که در قالب مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عوارض و آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها داده ایم، حدود ۱۰ برابر شده است.
فاطمی افزود: این حرکت می‌تواند شهرداری‌ها را برای اینکه بتوانند اقدامات عمرانی موثرتری را انجام دهند، بیشتر یاری دهد که البته در حوزه روستا‌ها هم کار‌های به زمین مانده نیز زیاد است.
همچنین در این مراسم از شورا‌های اسلامی شهر‌های یزد، مهریز، احمدآباد اردکان، مهردشت، مجومرد و بفروئیه به عنوان شورا‌های منتخب تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز
  • مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز (عکس)
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • چالش عجیب برای عنایتی قبل از سفر به قزوین
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی