Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عارف خدرلو فرماندار مهاباد در جلسه شورای مهارت با بیان اینکه بسیار از مشاغل سنتی قدیم پاسخگوی امرار معاش جوانان نیستند، گفت: مهارت‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید به سمت شغل‌های تازه تاسیس و نوین در بستر‌های مختلف حرکت کند.

خدرلو افزود: مشاغل حوزه‌های گردشگری و یا استفاده از پتانسل فضای مجازی و همچنین استفاده از مهارت‌های کشور‌های منطقه از طریق بومی سازی نیز می‌تواند زمینه ساز اشغالزایی پایدار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن انتقاد از سیستم آموزشی کشور اظهار داشت: اکثر افراد تحصیل کرده و دارای مدرک دانشگاهی افرادی فاقد توانایی ایجاد اشتغال هستند که قادر به ورود به بازار کار نیستند.

محمدسلیم عباسی مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی در این جلسه گفت: سوارکاری، دوره‌های مهارت خوانندگی (سنتی‌خوانی، صداشناسی، سلفژ، تحریر)، دستگاه شناسی، مجری‌گری و کارگردانی نمایش عروسکی تئاتر کودک و نوجوانان از جمله رشته‌های جدید هستند که برای اولین بار در سطح استان مجوز تاسیس گرفته است.

عباسی ادامه داد: افزایش تعداد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در طول ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده و با توجه به نیاز‌های جدید جامعه و بازار کار متفاوت می‌تواند زمینه اشتغال جوانان را بیشتر فراهم کند.

او همچنین با اشاره به تاسیس شهرک مهارت در سطح استان گفت: این شهرک‌ها به منظور انسجام بخشی به آموزش‌های مهارتی و تقویت نقش آفرینی و مهارت آموزی در راستای توانمندسازی جوانان و متقاضیان راه‌اندازی می‌شود.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه واگذاری زمین این شهرک توسط دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود گفت: زمین این شهرک باید مکان مناسب برای دسترسی به خدمات شهری بوده و تمامی رشته‌های فنی و حرفه‌ای در این شهرک تجمیع و آموزش‌ها به مهارت آموزان ارائه شود.

عباسی در ادامه از فرمانداری‌ها سطح استان خواست نسبت به برخورد با آموزشگاه‌های بدون مجوز که آموزش‌های بدون کیفیت همراه با هزینه گزاف را به متقاضیان ارائه می‌کنند، برخورد قاطع و قانونی لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مهارت آموزی اشتغال جوانان فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی با کمک مجمع خیرین به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدحسین درویشی شامگاه _یک‌شنبه، نهم اردیبهشت_ در جلسه شورای مهارت واقع در سالن ششم بهمن فرمانداری ویژه آمل با اشاره به فعالیت دو هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در سراسر استان اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۰ آموزشگاه در این شهرستان وجود دارد که ۲۰۰ آموزشگاه آن به آمایش نیاز دارد.

وی افزود: در جهت جذب سرمایه‌گذار در ۲ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی فراخوان عمومی داده شود و این باید بر مبنی عنوان سال آن هم مشارکت مردمی باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه در این استان ۷۰ درصد آموزش در آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود، گفت: بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی در استان فعال هستند، بنابراین برای ارتقای مهارت و جذب کارگر باید در سامانه عضو شوند.

درویشی با تاکید بر اینکه در جهت مهارت‌آموزی واحدهای اصناف باید وارد کار بیاید، اظهار داشت: با وجود اینکه ایجاد اشتغال در سطح کشور جایگاه بالایی قرار داریم، اما در زمینه دانش‌آموختگان در تراز پایین قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۰ درصد کارآموز یا دانشجوی در حال تحصیل یا دانش‌آموز هستند و این مناسب نیست، عنوان کرد: با توجه به تشکیل مجمع خیرین فنی و حرفه‌ای در این استان نیاز به فعالیت گسترده در سراسر مازندران دارد؛ تشکیل بانک اطلاعاتی در این مجمع ضروری به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول افزود: پنجشنبه مهارتی به نام مهر راه انداخته شد که در این اصناف دهیاران و بخشداران برای توانمندسازی روستا به کمک سفیران مهارت آموزی بیایند، با توجه به این‌که پایلوت آن در ۵۰۰ روستا دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 748904

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • اولین جلسه شورای راهبری بانوان سازمان تبلیغات برگزار شد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟