Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دویست و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، گزارش «وضعیت تأمین و توزیع کالاهای اساسی و ضروری مردم در ماه‌های پایانی سال 1399 و برنامه سال 1400» ارائه شد.

به گزارش برنا، در این گزارش فعالیت ها و اقدامات بانک مرکزی، وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در ایجاد سیستم‌های هوشمند سفارش، تخصیص اعتبار، ترخیص کالا و چرخه توزیع کالاهای اساسی و تمهیدات لازم برای تامین کالاهای اساسی در ماه‌های پایانی سال و سال 1400 تشریح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه همچنین، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گزارشی از برنامه ها و وظایف دستگاه های ذیربط برای کنترل قیمت و نظارت بر بازار کالا ارائه کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر برنامه ها و مولفه های مطرح در گزارش ارائه شده، گفت: موفقیت و پیروزی بزرگی در خنثی سازی هدف شوم و اصلی دشمن مبتنی بر ایجاد قحطی و فشار غیرقابل تحمل و کمبود در تهیه کالاهای ضروری و در نتیجه ایجاد بهم ریختگی در کشور به دست آمد و هدف گذاری دشمن کاملا ناموفق و ناکام ماند.

رئیس جمهور در مورد برنامه سال 1400 برای تامین کالاهای اساسی گفت: دولت با قوت تدابیر و سیاست‌های معیشتی خود را ادامه خواهد داد و هر جا که حقوق مردم در میان باشد، تمام قد از معیشت مردم و تامین کالاهای اساسی با ارز ترجیحی که در لایحه بودجه 1400  نیز گنجانده شده، دفاع می‌کند تا در سال آینده نیز مردم در تأمین کالاهای خود با مشکلات روبرو نشوند.

دکتر روحانی اضافه کرد: سیاست های بازرگانی کشور از مرحله تامین تا حمل و توزیع باید با هماهنگی کامل مدیریت شود و قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با هماهنگی همه دستگاه های ذیربط این ماموریت را دنبال خواهد کرد و این چرخه و زنجیره باید به نحو موثری کنترل شود و اجازه داده نشود نوسانات قیمت بیش از این بر معیشت و اقتصاد خانوار فشار بیاورد.

رئیس جمهور تاکید کرد: مردم و فعالان بازار نباید در این حوزه احساس رهاشدگی و بی سامانی داشته باشند. سامانه جامع تجارت نیز باید در این مقطع به نحو موثر در راستای ارتقای شفافیت مورد بهره برداری قرار گیرد و ضروری است همه دستگاه‌ها به سرعت اقدامات خود را در این سامانه اطلاع رسانی کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید با تقویت این سیستم هوشمند و شفاف، تمامی دستگاه های ذیربط در زمینه مدیریت نوسانات قیمت کالا به ویژه در آستانه سال نو هماهنگ و دقیق عمل کنند.

بر اساس تصمیم امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صمت و سایر دستگاه‌های ذیربط موظف هستند، در چارچوب برنامه‌های دولت و با هماهنگی یکدیگر در یک وضعیت نظام‌مند، با تأمین کالاهای اساسی مردم، قیمت کالاها را به‌ویژه در مورد اقلامی که با ارز ترجیحی تأمین شده‌اند، به شکل دقیق کنترل و مدیریت کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دکتر روحانی تامین کالاهای اساسی دستگاه های ذیربط رئیس جمهور دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دشمن جوانان و نوجوانان را هدف گرفته است تا معضل بی‌هویتی را بین آنان گسترش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،انسیه خزعلی امروز در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز در مشهد گفت: دشمن در حال ترویج معضل بی‌هویتی در جامعه است و برای مقابله با آن، رئیس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.

وی افزود: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارتهای والدین برای بیدارسازی آنها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.

خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکارهای تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: پس از 6 ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت موثری در این زمینه داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است