Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،  اپل یکی  از اولین شرکت‌های حوزه فناوری بود که عنوان کرد علاقه‌مند به حضور در بازار اتومبیل‌ها نه به عنوان تولیدکننده تجهیزات فناوری، بلکه به عنوان تولیدکننده خود اتومبیل است. مدت‌هاست که این شرکت مخفیانه در حال کار روی پروژه خود موسوم به اپل کار است و اخیراً گزارش شده که در حال مذاکره با چند شرکت خودروسازی ژاپنی برای همکاری در تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن نوبت به هواوی رسید که از علاقه خودش برای حضور در صنعت اتومبیل بگوید؛ و اکنون خبر رسیده است که شیائومی نیز وارد این بازار خواهد شد. گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد خودرو شیائومی در دست توسعه قرار دارد.

رسانه‌های چینی به نقل از چندین منبع موثق اخیراً متوجه شده‌اند که شیائومی در حال کار روی توسعه اتومبیل خودش است، اما جزئیاتی از این پروژه و هدف نهایی آن در دست نیست. منابع می‌گویند پارامتر‌های متغیری در اینجا وجود دارد و هنوز هیچ چیزی قطعی نیست. یکی از افرادی که نزدیک به شیائومی است می‌گوید که این پروژه مستقیماً توسط بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت، لی جون مدیریت می‌شود. هرچند هنوز شیائومی واکنش رسمی به این موضوع نداشته است.

لی جون در سال ۲۰۱۳ دو مرتبه با ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت بزرگ تسلا در ایالات متحده دیدار کرد. از همان زمان بحث علاقه شیائومی به حضور در حوزه خودروسازی مطرح شد و اکنون به نظر می‌رسد علاقه آن‌ها برای حضور در این صنعت بیشتر هم شده است.

در این گزارش آمده است که رکود در بازار گوشی‌های هوشمند باعث علاقه‌مندی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری به متنوع ساختن محصولاتشان شده است. به این باید افزایش محبوبیت روز افزون وسایل نقلیه الکترونیکی هوشمند را هم اضافه کرد؛ بنابراین اگر این کمپانی بخواهد حضور خودش در بازاری که تاکنون تجربه‌ای در آن نداشته را گسترش ببخشد، به خصوص در زمینه سخت افزار الکترونیکی اتومبیل‌ها تیم تحقیق و توسعه خودش را تشکیل دهد، نباید متعجب شویم.

همانطور که گفته شد تا بدین لحظه شیائومی هیچ واکنش رسمی نسبت به این موضوع نشان نداده است؛ بنابراین ممکن است که کل این گزارش شایعه‌ای بیش نباشد. منتظر خبر‌های بیشتری از پروژه احتمالی خودرو شیائومی باشید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودوری خارجی شرکت شیائومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن

برند اکسید با حضور در نمایشگاه بین‌المللی خودروی پکن ۲۰۲۴، نوآوری‌ها و چشم‌انداز استراتژیک خود در زمینه خودروهای لوکس را به نمایش گذاشت.

تهران-ایسنا- این رویداد، نقطه شروعی برای مجموعه فعالیت‌های کلیدی اکسید از جمله رونمایی از محصولات جدید، نمایش مدل‌های سازگار با محیط زیست و ترسیم چشم‌اندازی روشن برای آینده این برند خواهد بود.
چری از اکسید ای ۰۸ خود رونمایی کرد. این ام‌پی‌وی (MPV) با سیستم انرژی جدید، تمام الکتریکی است که در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد .
 



اکسید در حال حاضر هم در چین و هم در بازارهای خارج از کشور به فروش می‌رسد و یک برند رده بالای چری محسوب می‌شود. این محدوده به خودی خود کاملاً گیج کننده است و به دو سری تقسیم می‌شود: برند اصلی اکسید که شامل آی‌سی‌ای ICE)) و آر ای‌ای‌وی REEV)) یا خودروی برقی با برد گسترده است و سری دیگری اکسید آتلانتیکس که شامل هر دو نسخه کاملا برقی و نسخه‌های برد گسترده است.
قیمت ها احتمالاً از حدود ۲۵۰,۰۰۰ یوان (۳۴,۵۵۰ دلار) شروع می شود و بعید است که تحویل آن قبل از اوایل سال آینده آغاز شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • فروش یا انتقال قرضی؛ منچسترسیتی علاقه‌ای به حفظ ژائو کانسلو ندارد
  • ابراز علاقه آژاکس به فرانچسکو فاریولی، سرمربی نیس
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا