Web Analytics Made Easy - Statcounter

عین الله حاتمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هم اینک طرح معدن آلبلاغ اسفراین در اختیار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) است اما قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) اعلام کرده است که اگر این طرح واگذار شود قرار گاه خاتم ساماندهی آن  را به طور کامل می پذیرد.

وی گفت: هم اینک ساماندهی این منطقه به مطالبه برای مردم و به خصوص اهالی این منطقه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شرکت حفاظت از معدن آلبلاغ با همکاری دستگاه های حفاظت محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و نیروی انتظامی بعد از جریان درگیری چند روز اخیر یک ساماندهی و پاکسازی کرده اما اقدام موثری انجام نشده است.

حاتمی با بیان اینکه برآورد اولیه معدن سرب و روی آلبلاغ با ذخیره ۲ میلیون تن است افزود: با راه اندازی این معدن برای حدود پنج هزار نفر شغل ایجاد می شود و حتی صنایع فراوری نیز با اشتغال زیادی در این منطقه ایجاد خواهد شد.

مسوول اقشار بسیج در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: افراد محلی و سنگ معدن را به صورت غیر مجاز برداشت و به ارزش هر کیلوگرم ۵۰ تا ۸۰ هزار ریال به دلالان می فروشند و دلالان نیز با چندین برابر سود به ارزش ۵۰۰ هزار ریال به کارخانه ها تحویل می دهند.

وی بر ساماندهی معدن آلبلاغ تاکید کرد و افزود: حتی این نابسامانی در سایر مناطق شهرستان اسفراین تاثیر گذاشته است و سودجویان در سایر معادن حتی معدنی که دارای پروانه بهره برداری است حضور یافته اند و نسبت به برداشت غیرمجاز اقدام کرده اند.

حاتمی از تمامی مسوولان مربوط و نماینده های مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا این امر را تبدیل به یک مطالبه استانی و ملی کنند. 

به گزارش ایرنا، برداشت غیرمجاز از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین، که در منطقه ای کوهستانی و سخت گذر با همین نام واقع است، از اواخر سال ۹۷ آغاز شد که از بهار ۹۸ با هجوم سودجویان به این منطقه شدت بیشتری گرفت.

وی با بیان اینکه معادن ظرفیت و ثروت نهفته هستند افزود: متاسفانه به علت کم کاری ها و غفلت ها معادن استان ساماندهی نشده اند.

واقع شدن این معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، موجب شد سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی مدتها در ثبت آن ناکام بماند ولی سال قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مطالعات و اکتشافات اولیه بر روی این منطقه معدنی را برای ایمیدرو صادر کرد.  

حوادث ریزش سنگ و آوار در معدن آلبلاغ تاکنون جان هشت نفر از برداشت کنندگان غیرمجاز را، که بعضا از دیگر مناطق کشور راهی این منطقه شده می شوند، گرفته است.  

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

برچسب‌ها بجنورد وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی بجنورد وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اخبار کنکور خراسان شمالی معدن آلبلاغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی سپاه شهرستان خوی و پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری در تپه شهدای گمنام حضور یافتند و نشست بصیرتی و جهاد تبیین برگزار کردند و همچنین قرآن قرائت کرده و به روح بلند شهدا هدیه کردند.

در این مراسم از پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

شهروند خبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری نشست بصیرتی با موضوع انتخابات مجلس در انابد + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود