Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:57:13 GMT

روسیه و امارات هواپیمای مسافربری مافوق صوت می‌سازند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۲۷۵۹

روسیه و امارات هواپیمای مسافربری مافوق صوت می‌سازند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، شرکت هوانوردی یونایتد روسیه و صندوق سرمایه‌گذاری امارات متحده عربی (مبادله) برای تولید هواپیمای مسافربری مافوق صوت جدید همکاری می‌کنند.

دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه با اعلام این خبر گفت: طراحی مفهومی این هواپیما تا انتهای امسال (۲۰۲۱) رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای وزیر همچنین اشاره کرد که هنوز مسأله تقسیم‌بندی سهام این شرکت مشترک مورد مذاکره قرار نگرفته است.

قرار است این هواپیمای جت با دو مدل طراحی شود که یکی دارای ۸ صندلی و دیگری دارای ۳۰ صندلی مسافر هستند. هر دو هواپیما در کلاس تجاری خواهند بود.

مانتوروف گفت: اکثر پارامترهای کلیدی تعیین شده‌اند. سرعت این هواپیما بین ۱.۵ تا ۱.۸ ماخ خواهد بود. زمان پرواز با سرعت ۱.۸ ماخ به ۴ ساعت محدود شده است. در مقایسه باید گفت که هواپیمای مسافربری غول‌پیکر ایرباس، ای ۳۵۰، می‌تواند در ارتفاع ۱۲ هزار متری به حداکثر سرعت ۰.۸۹ ماخ (حدود ۹۴۵ کیلومتر در ساعت) برسد.

او گفت: این هواپیما برای بازار جهانی و به ویژه جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه طراحی شده است.

کد خبر 5153122

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه امارات متحده عربی هواپیمای مسافربری اقتصاد روسیه اقتصاد مقاومتی بانک مرکزی ایران اقتصاد آمریکا شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا قیمت دلار قیمت نفت قیمت طلا بورس تهران ایالات متحده امریکا مرز دوغارون رمز ارز بازار سهام اسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خودرویی که به صورت خرچنگی پارک می کند (فیلم) نحوه تولید خودرو در کارخانه BMW در شهر مونیخ آلمان (فیلم) پرتاب پهپاد ۱۳۶ سپاه از روی سقف یک خودرو (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان