Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین نقاط شهری کرمان به دور از چشم مسئولان از داشتن زیر ساخت های اساسی محروم است، ابعاد این محرومیت تا حدی است که معابر خاکی این منطقه در زمان بارندگی به رودی مبدل شده اما رسیدگی به این نقاط مغفول مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، مخاطبان پایگاه اطلاع رسانی در تماس های مکرری با دبیر اقتصادی راه آرمان از مشکل نبود زیرساخت های اساسی و خاکی بودن معابر شهرک های صنعتی و حجتیه کرمان گلایه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید صمدانی مدیر امور مناطق آبفا شهرستان کرمان در ارتباط با عدم وجود زیر ساخت های لوله کشی آب در شهرک حجتیه به خبرنگار ما گفت: آب رسانی به این منطقه از طریق تانکرهای آب انجام می شود البته برخی از ساکنان منطقه به واسطه انشعابات غیر مجاز آب منازل خود را تامین می کنند.

وی افزود: شهرک تور طناب با ۲ سازمان شهرداری و مسکن و شهرسازی دارای اختلاف است، یکی از این اختلافات با مسکن و شهرسازی بر سر زمین های دولتی است که شهرداری تاکنون نتوانسته این زمین ها را تعیین تکلیف کند.

مدیر امور مناطق آبفا شهرستان کرمان عنوان کرد: روز گذشته این مسئله مجددا با شهردار کرمان مطرح و مقرر شد تا جلسه ای دیگر برای تعیین تکلیف این زمین ها برگزار شود.

صمدانی تصریح کرد: به دلیل عدم تعیین تکلیف این زمین ها شهرداری قادر به اعطا پروانه به ساکنین منطقه نیست و در نتیجه ما نمی توانم لوله کشی آب را برای اهالی انجام دهیم.

چندین سال است که وضعیت این زمین ها بلاتکلیف مانده و جلسات ما بین مسکن و شهرسازی و شهرداری بی نتیجه بوده البته دود این بلاتکلیفی به چشم اهالی منطقه رفته و آن ها را محروم از نعمت آب کرده است.

مسئله دیگر قابل بررسی، آسفالت نبودن معابری است که جزء محدوده شهر محسوب می شود، محور خاکی که اتوبوس تا پایان محدوده شهری طی کرد، فاصله زیادی از آخرین خیابان آسفالت دارد و همین امر سبب بروز مشکلات بسیاری برای اهالی منطقه به ویژه در روزهای بارانی سال می شود.

شیب نامناسب کوچه ها سبب شده تا در روزهای بارانی حجم زیادی از آب باران در وسط کوچه جمع شده و اهالی برای گذر از میان رودی عبور کنند، در این شرایط رفت و آمد تنها با قایق امکان پذیر است حال آنکه پس از تبخیر آب تا مدت زیادی از میان گل و لای باید عبور کنند.

سلمان متحدین مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در سال گذشته و سال جاری بخش هایی از این منطقه آسفالت شد و افتتاح پویش آسفالت را از منطقه ۴ آغاز کردیم که شامل شهرک های هشت بهشت، صنعتی، بخشی از جاده قدیم ماهان و سرآسیاب می شود.

وی افزود: بخش هایی از شهرک صنعتی جزء محدوده شهری محسوب نمی شوند که هنوز هم تعیین تکلیف نشده اند، معابر اصلی این شهرک ها که جزء محدوده شهری هستند، آسفالت شده اند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمان اظهار کرد: شهرداری قیر کافی برای آسفالت معابر ندارد، همان قیری که در اختیار شهرداری قرار می گیرد برای آسفالت معابر استفاده می شود.

به گزارش راه آرمان، بنا به گفته شهردار منطقه ۴ اگر کل بودجه یک سال شهرداری به آسفالت معایب این منطقه تخصیص داده شود باز هم توانایی آسفالت کردن همه کوچه ها را شهرداری ندارد.

دلایل شهرداری اگرچه برای مخاطب قانع کننده است اما شهرداری می تواند حداقل با شیب بندی مناسب کوچه ها بخشی از مشکلات اهالی این منطقه را رفع کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تعیین تکلیف زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی

ایسنا/کردستان استاندار کردستان، مصلحت مردم را مهمترین نکته دانست و گفت: در مورد برخی مشکلات در زمینه اراضی قولنامه‌ای و غیره مصالح مردم باید همواره مورد نظر قرار گیرد و در چارچوب قوانین به مطالبات به حق مردم پاسخ داده شود.

 اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت)در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که با حضور فرماندار و شهردار سنندج و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: مطالبات اراضی شهری شهرداری از راه و شهرسازی باید پرداخت شود.

وی افزود: راه و شهرسازی استان و دیگر دستگاه های اجرایی باید مطالبات شهرداری را پرداخت کنند، در این جلسه مصوب می کنیم که ۲ هکتار از ۲۰ هکتار خالص مسکونی که شهرداری از راه و شهرسازی طلب دارد، ظرف ۶ ماهه نخست امسال بازگردانده شود و به مرور مابقی این مطالبه نیز بازگردد.

استاندار کردستان در ادامه به بند ت تبصره ۶ هم اشاره کرد و ادامه داد: انتظار داریم وجود اینگونه مشکلات را انتقال دهید تا پیگیری های لازم را از طریق وزارتخانه‌های ذیربط انجام دهیم.

زارعی‌کوشا، با تاکید بر رفع مشکل بیمه کارگران شهرداری، اضافه کرد: عملکرد شهرداری سنندج در حوزه‌های مختلف به ویژه توجه به نقاط کم برخوردار، توسعه فضای سبز، اجرای نهضت آسفالت بسیار مثبت بوده لذا نباید این اقدامات ارزشمند تحت‌الشعاع برخی مسائل مانند بیمه قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: اعضای شورا و شهرداری‌ها باید مسئله و مشکلات را در صحن حل و در فضای رسانه‌ای از این عملکرد دفاع کنند، چرا که عملکرد شهرداری نتیجه تصمیم‌گیری شورا است.

استاندار کردستان با تاکید براینکه شهردار و معاونین شهردار نیز باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند، گفت: اینکه شهرداری‌ها همیشه مورد نقد هستند، طبیعی است اما عملکرد مطلوب شهرداری در حوزه‌های مختلف نباید تحت‌الشعاع برخی مشکلات داخلی قرار گیرد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: رضایتمندی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل شهرداری در زمینه پرداخت به موقع حق بیمه رضایتمندی ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار است و رضایتمندی این افراد می‌تواند به کل شهر و مردم سرایت کند، لذا برای رفع مشکل پیگیری‌های لازم با تامین اجتماعی صورت بگیرد و به بهترین نحو حل و فصل شود.

وی در ادامه مصلحت مردم را مهمترین نکته دانست و گفت: در مورد برخی مشکلات در زمینه اراضی قولنامه‌ای و غیره مصالح مردم باید همواره مورد نظر قرار گیرد و در چارچوب قوانین به مطالبات به حق مردم پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: به عنوان نماینده دولت در کردستان در تریبون‌های رسمی از سوی برخی افراد کم تخریب نشده‌ایم البته منشا تمام این تخریب‌ها را می‌دانیم اما معتقدیم اگر خود را درگیر این حواشی کنیم در مسیر اصلی استفاده از فرصت مسوولیت برای خدمت فاصله می‌گیریم.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه فضای تعاملی بین شورا و مجموعه مدیریت شهری موجب دلگرمی مردم می‌شود، گفت: بی‌اعتمادی که امروز وجود دارد، محصول بردن برخی مسائل در فضاهای رسانه‌ای است.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: خوشبختانه اعتماد خوبی نسبت به مسوولان در جامعه استان وجود دارد، نباید اجازه دهیم این فضای مطلوب اعتماد از بین برود.

وی در پاسخ به مباحث مطرح شده در مورد آلایندگی‌های زیست‌محیطی برخی واحدهای تولیدی بزرگ در شهر سنندج هم گفت: در موضوع حقوق مردم هیچ تعارفی با کسی نداریم، موضوع وجود آلاینده‌های زیست‌محیطی واحد پتروشیمی باید به صورت ویژه و از مسیر قانونی بررسی شود در دفاع از منافع مردم هیچ تعارفی با کسی نداریم.

استاندار کردستان اضافه کرد: اگر این واحد صنعتی واقعا به لحاظ زیست‌محیطی آسیب‌رسان است باید نسبت به پرداخت عوارض شهرداری در این زمینه اقدام کند.

زارعی‌کوشا در مورد تعامل ضعیف برخی از دستگاه‌ها با مجموعه شورا و شهرداری هم گفت: حتما این موضوع از طریق معاونت امور عمرانی استانداری بررسی و ساز و کارهای لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

وی از اختصاص ۳ هزار و ۵۰۰ تن قیر به شهرداری در سالجاری خبر داد و گفت: اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه قاطع تکیه چمن از سوی سازمان برنامه ریزی استان رقم مناسبی است که خوشبختانه تا کنون ۱۲ میلیارد آن تامین شده است البته امیدواریم بازهم به اجرای این پروژه کمک شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • آسفالت معابر کرمان شتاب می‌گیرد/ آغاز به کار طرح «جهاد آسفالت»
  • ️ پایان آسفالت کانال‌های فیبر نوری در شهر کرمان
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا