Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با جدی شدن راه‌اندازی دفتر منطقه‌ای یونسکو در همدان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان و شورای بسیج فرهنگیان استان همدان با صدور بیانیه‌ای جداگانه ضمن اعتراض شدید به این برنامه، خواستار متوقف شدن این اقدام شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  همدان‌،  با جدی شدن راه‌اندازی دفتر منطقه‌ای یونسکو در همدان  بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان و شورای بسیج فرهنگیان استان همدان با صدور بیانیه‌ای جداگانه ضمن اعتراض شدید به این اقدام خواستار متوقف شدن این اقدام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان  خطاب به شورای اسلامی شهر همدان آمده است:

جناب مهندس عسگریان؛ ریاست شورای اسلامی شهر همدان

سلام علیکم

با توجه به انتشار بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و عدم دریافت پاسخ جامع و رسمی از جانب شورا و بنا بر شایعات واصله مبنی بر  پیگیری مسئله تأسیس دفتر یونسکو در شهر همدان، قدری بیشتر شورای شهر همدان در موضع پاسخگویی قرار می‌گیرد که باید قبل از پیش داوری درمورد علل عملکرد خود توضیح دهد.

هویداست که سازمان یونسکو آنچنان که در سند امنیت ملی ایالات متحده امریکا آمده مجری برنامه های استکبار جهانی و تأمین کننده منافع آنها در نقاط مختلف جهان است .

چنانکه شاهد هستیم  تدوین و تحمیل اسنادی همچون سند توسعه پایدار 2030  تماما خلاف جهت استقلال فرهنگ‌ها و ملت‌هاست و ارائه آنها در راستای برنامه گلوبالیزیشن و مقهور کردن ملت ها در مقابل فرهنگ منحط غربی است . 

همانگونه که امروز می‌بینیم گاه و بیگاه گزارشات اجرای آشکار و نهان سند 2030 به گوش می‌رسد و چه چیز از تأسیس دفتری جدید به اجرای گسترده تر این سند ننگین کمک می‌کند؟

چرا در حوزه فرهنگ با وجود اسناد و راهبردها و مبانی فرهنگی جمهوری اسلامی باید دست به دامن سازمان‌های بین المللی شد که مبانی و ارزش‌های کاملاً متفاوتی با مبانی فکری و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند؟ ماحصل تأسیس دفتر به نسبت آسیب‌ها و تبعات پیشرو مشخصا چه خواهد بود؟

اساسا چه دلیلی دارد که ما با مبانی دینی و تربیتی برخاسته از اسلام ناب؛ بله قربان گوی سازمان‌های به اصطلاح بین المللیِ به ظاهر بی طرفی باشیم که به خود این حق را می‌دهند با وقاحت تمام برای ساختار و محتوای نظام آموزشی ما تصمیم بگیرند؟!

این را باید بپذیریم که با تأسیس دفتر یونسکو و در حقیقت سرباز خانه دشمن، تن به شکستی سنگین در خط مقدمِ جبهه فرهنگی و ایدئولوژیکی، را داده‌ایم که در نهایت با نظام آموزشی وارداتیِ غربی زمینه ساز فروپاشی نهاد ِ خانواده، آموزش و فرهنگِ اسلامی خود شده‌ایم.

مقام معظم رهبری در سال 96 در خصوص اقدامات خبیثانه این سازمان ها فرمودند: «... به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی‌ای -که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّتهای گوناگون، با تمدّنهای مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید این‌جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است.

ما میدانیم باید در زمینه‌های آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چه‌کار کنیم؛ جمهوری اسلامی خودش مشی دارد خط و ربط دارد، ما میدانیم باید در زمینه اموزش، پرورش،اخلاق،سبک زندگی چه کار کنیم.»

شورای شهر همدان باید به این سوال پاسخ دهند که ایجاد زمینه نفوذ سازمان‌هایی که عملکرد مشکوک و مغرضانه‌ای داشتند در امور مختلف از جمله امور مهم و حیاتی فرهنگی ؛ با کدام یک از منویات رهبر معظم انقلاب منطبق بوده و با توجه به عملکرد و فعالیت‌های استکبار ، تضمین عملکرد صحیح این سازمان به چه صورت خواهد بود؟!

و در پایان باید اظهار داشت جریان دانشجویی انقلابی اجازه نخواهد داد استقلال این ملت که حاصل خون هزاران شهید تربیت یافته فرهنگ ناب ایرانی اسلامی است خدشه دار شود و خواستار اعلام موضع انقلابی از سوی شما خدمتگزاران انقلاب  است.

بیانیه شورای بسیج فرهنگیان استان همدان نیز آمده است:

(اگر منافقان همراه شما بیرون آمده بودند، جز فساد، بر شما نمى‌افزودند و به سرعت در میان شما رخنه می‌کردند تا فتنه پدید آورند ودر میان شما جاسوسانی دارند که به نفع آنان اقدام می کنند و خداوند به حال ستمگران آگاه است. " توبه 47").

ایران اسلامی این دیار کهن که به تاریخ و فرهنگ غنی اسلام نبوی و ایمان علوی مزین گشته و به جان‌نثاری هزاران لاله گمگشته پاسداری شده است برگرفته از ارزش‌های والای انقلاب عظیم الشان اسلامی، مترقی‌ترین و عالی‌ترین ارزش‌های انسانی را در راستای سعادت و اعتلای بشریت در قوانین مدنیت خود تدوین و تبیین نموده است.

تاریخ گواه آن است که وضع قالب قوانین و الگوهای جهانی از سوی سازمان‌های بین المللی در حوزه‌های مختلف سیاسی اجتماعی عمده به هدف حفظ منافع قدرت‌های بزرگ و تحقیر و اغفال دولت‌ها و ملت‌های دیگر است.

هیچ دلسوز و عاقلی تعامل با کشورهای دنیا را نفی نمی‌کند اما برخی مسئولین نظام تعامل را به وابستگی به اظهار ضعف در مقابل خود بزرگبینان جهان می‌دانند و تنها راه پیشرفت را همراه شدن و هضم شدن در معادلات جهانی می‌پندارند.

سازمان فراملیتی یونسکو، با هدف به اصطلاح ایجاد علقه‌های واحدهای فرهنگی و یکسان سازی نوع نگرش جهانی است که با تدوین و برنامه‌ریزی دقیق سعی در تحقق موارد زیر را دارد:

1- گلوبالیزاسیون فرهنگی مطابق با آرمانها و تصورات خاص

2 -حذف یا ایجاد باورها و اعتقادات مدنظر خود در تمامی جوامع و ملل

3 -ایجاد دریچه‌های دید مطابق با آرمان‌های تصور خود

4-ایجاد دغدغه‌های واحد مبتنی بر مقاصد از پیش مدنظر

متأسفانه براساس ابلاغیه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به استانداری‌ها در خصوص تعیین مکانی برای فعالیت شاخه استانی، استانداری همدان، از شهرداری خواسته است نسبت به تجهیز نمودن کامل مکان استقرار شاخه استانی این نهاد اقدام نماید.

لذا مجموعه فرهنگیان بسیجی و انقلابی استان همدان قویا این نفوذ استعمارگران فرهنگی را محکوم نموده و از مسئولین ذیربط میخواهیم نسبت به نفوذ فرهنگی بیگانگان آگاه باشند و با نیت تعاملات جهانی از ارزش‌های والای انسانی، علمی، فرهنگی و دینی خود غافل نبوده و خودباختگی را فدای داشته‌های بومی خود ننمایند.

عضویت براتی در کمیته ملی ورزش و تربیت بدنی کمسیون ملی یونسکو پرونده خوشنویسی ایران برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شد چهارمین سالگرد ثبت جهانی چوگان در یونسکو

به گزارش تسنیم یکم مرداد ماه سال 98 و در حاشیه مسئله بررسی برگزاری همایش بین المللی راه ابریشم در استان همدان، مسئله راه‌اندازی دفتر منطقه‌ای یونسکو در استان همدان در جلسه علنی صحن شورای شهر همدان که با حضور شهردار و مدیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/742/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بسیج فرهنگیان استان همدان بین المللی تأسیس دفتر شهر همدان سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

به گزارش ایسنا، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه‌های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد ۳، ۱۱ و ۲۱ نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد.

در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری‌های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه فرهنگی، افزایش رویکردهای داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی داده‌ها از فعالیت‌های دانشجویی، تحلیل فعالیت‌های فرهنگی، زمینه سازی برای کشف ضعف‌ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

 محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقای سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌ها، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتواها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص‌ها، سامانه یکپارچه‌ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن همافزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد تا از نظر فنی امکان تجمیع داده‌های آموزش عالی و گزارش گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری‌های بعدی فراهم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده