Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در شهرستان دهلران رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از دهلران، «نصر اله پارسه» در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته مننابع طبیعی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران یگان حفاظت این اداره و همکاری خوب دستگاه قضا این میزان از اراضی ملی از چنگال متصرفین خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی تصریح کرد: سالیانه در شهرستان دهلران حدود 260هزار اصله نهال تولید می شود که با برنامه ریزی های صورت گرفته ظرفیت تولید نهال در سال جاری به یک میلیون 200هزار اصله رسیده است و این کار برای توسعه کشت درخت اکالیپتوس و تامین نهال مورد نیاز شهرستان انجام شده است.

 

پارسه افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵ هزار هکتار بیابان زدایی و جنگل کاری در شهرستان دهلران انجام شده است.

 

وی ادامه داد: این میزان جنگل کاری در عرصه های بیابانی شهرستان  با گونه های سازگار با آب و هوای منطقه کاشته شده است  و در حال حاضر سرانه جنگل مراتع در حوزه شهرستان به ازای هر نفر یک هکتار است.

 

پارسه  ابراز کرد: درحوزه آبخیزداری امسال 6 پروژه در شهرستان اجرا شد یکی از اهداف مهم آبخیزداری، کنترل و مهار سیلاب های مخرب و بهره برداری بهینه از روان آب های سطحی برای تغذیه سفره های آب زیرزمینی و کاهش خسارات ناشی از سیل و خشکسالی است  و توسعه سازه های آبخیزداری از موضوعات بسیار مهم و با اهمیتی است که در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران افزود: در مجموع امسال ۱۷میلیارد تومان از اعتبارت ملی و استانی در حوزه های بیابان زدایی، جنگل کاری و آبخیزداری هزینه شده است.

 

وی گفت: خوشبختانه امسال اقدام بسیار خوبی در سطح شهرستان در بحث کشت درخت اکالیپتوس صورت گرفته و بیش از 3000هکتار از اراضی شهرستان به کشت زراعت چوب اختصاص پیدا کرده است که  در بحث اقتصادی می تواند کمک شایانی به معیشت مردم منطقه داشته باشد و از ابتدای سال تاکنون 5000هزار تن تن چوب در شهرستان دهلران  به ارزش بیش از 5میلیارد برداشت شده است.

 

پارسه یادآور شد: اجرای طرح کاداستر یکی از اقدامات مهم ۹ گانه اعلامی از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال جاری است که در این خصوص با تعامل خوبی که بین منابع طبیعی و ثبت اسناد وجود دارد، فرآیند کاداستری شدن اراضی ملی از روند رو به رشدی در شهرستان برخوردار است و تا پایان سال جاری کاداستر اراضی ملی در شهرستان دهلران به اتمام خواهد رسید.

 

 

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: رفع تصرف از اراضی ملی هفته درختکاری و منابع طبیعی حفاظت از منابع طبیعی دهلران شهرستان دهلران منابع طبیعی اراضی ملی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: میانگین بارش سالیانه خوانسار ۳۷۰ میلی‌متر است که باتوجه به توپوگرافی شهرستان حدود ۷۰ درصد آن به صورت روان آب هدر می‌رود.
مهدی کیخایی یکی از طرح‌های مهم برای ذخیره این روان آب‌ها را احداث بند‌های چند منظوره آبخیزداری دانست و افزود: به این منظور تاکنون بیش از ۳۵۰ بند سنگی و سیمانی و خشکه چین و ۱۴ بند خاکی احداث شده است.
وی ادامه داد: این بند‌ها ظرفیت آبگیری ۱۰میلیون متر مکعب و نفوذ و تغذیه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب در سال را به سفره‌های آب زیرزمینی دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسارادامه داد: خوانسار بیش از ۴۰۰ چشمه و قنات دارد و بیش از ۸۰ درصد آب کشاورزی شهرستان از این قنات و چشمه‌ها تامین و این بند‌ها موجب افزایش حداقل دو برابری دبی و طول مدت زمان آبدهی آنان شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی