Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روزنامه القبس کویت امروز (سه شنبه) به نقل از منابع دیپلماتیک بلند پایه این کشور بدون اشاره به نام آنها نوشت: متن نامه امیر کویت به رهبران مصر، قطر و امارات دربرگیرنده اهتمام دولت کویت به تقویت اتحاد و یکپارچگی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و قدردانی از اقدامات آنها برای پایان دادن به بحران این شورا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه مذکور آمده است که پس از تلاش های دولت کویت برای حل بحران شورای همکاری خلیج فارس، اختلافات میان این سه کشور در آستانه حل و فصل قرار دارد.

به گفته منابع دیپلماتیک بلندپایه کویتی، نشستی در سطح وزیران در نیمه ماه جاری مارس میان قطر، امارات و مصر برای بررسی مهم ترین نتایج و دستورالعمل ها و مصوبات اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس و نیز نتایج نشست های پیشین کویت، در شهر «العلا» عربستان به صورت وبینار برگزار خواهد شد.

مصر از ۱۵ خرداد ۹۶ به تحریم های عربستان، امارات و بحرین علیه قطر پیوست و به همین دلیل تمامی روابط خود با دوحه را قطع کرد.

این اختلافات در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در شهر «العلا» در عربستان که ۱۶ دی ماه برگزار شد، طرف های تحریم کننده قطر ظاهرا با دوحه آشتی کردند.

مصر از همان ابتدا با آشتی میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با قطر مخالف بود و به همین دلیل با وجودی که رییس جمهور مصر از سوی سعودی ها برای شرکت در نشست العلا دعوت شده بود، نه وی و نه مقام دیگری از مصر در نشست عربستان حضور نیافتند.

هیات های رسمی قطر و مصر ۲۳ فوریه (۵ اسفند) در کویت گرد هم آمدند تا در خصوص راههای اجرای بیانیه نشست العلا مذاکره کنند.

به رغم ادعای سعودی ها مبنی بر موثر بودن نشست العلا، اختلافات اساسی میان بحرین، امارات و مصر با قطر همچنان ادامه دارد.

رسانه های منطقه از مقامات امارات و بحرین نقل کرده اند که نشست العلا تنها به اختلاف میان ریاض و دوحه آنهم به صورت ظاهری پایان داده و منافع منامه و ابوظبی در این نشست مورد توجه قرار نگرفته است.

برچسب‌ها قطر کویت مصر دوحه شورای همکاری خلیج فارس ریاض

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر کویت مصر قطر کویت مصر دوحه شورای همکاری خلیج فارس ریاض اخبار کنکور شورای همکاری خلیج فارس نشست العلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی برای آماده سازی اسناد پانزدهمین اجلاس سران این سازمان در «بانجول» پایتخت گامبیا از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز بکار کرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست که با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسایل و چالش های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارایه خواهد شد.

نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی طی روزهای ۱۳ و ۱۴ و نشست سران نیز طی روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، کشوری اسلامی با حدود دو و نیم میلیون نفر جمعیت در منطقه غرب آفریقا واقع شده است.

این کشور قرن ها مستعمره بریتانیا بود و در فوریه ۱۹۶۵ به استقلال رسید.

گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

از جمهوری اسلامی ایران هیاتی به ریاست رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده‌است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند