Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ویروس کرونای جهش یافته در اقصی نقاط این استان در حال چرخش بوده و وضعیت استان در صورت تداوم بی توجهی برخی ها به رعایت پروتکلهای بهداشتی بسیار نگران کننده خواهد بود و شاید محدودیت هایی برای کنترل اوضاع در این استان وضع شود.

براساس آخرین آمار اعلام شده، ۴۲ نفر در استان هرمزگان مبتلا به کرونای جهش یافته شدند که از این شمار 2 فرد که علت ابتلایشان به این ویروس شرکت در یک دورهمی خانوادگی و صرف غذا در این مراسم بوده، به دلیل شدت بالای درگیری، جان خود را از دست داده اند؛ یکی از آنها جوانی ۳۰ ساله از شهرستان قشم بوده که برادر و مادر وی نیز مبتلا به این ویروس شده و هم اکنون بستری هستند؛جوانی که شاید بهار خانواده ای و جان و جانان عزیزانش بوده است و این قصه تلخ با توجه به شرایط و آمارهای اعلامی ، گویی تمامی ندارد و هنوز خیلی ها باید قربانی این ویروس مرگبار شوند تا شاید بعضی ها به خود بیایند و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بهار دیگران را تبدیل به زمستان سوزناک نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارها و بارها از سوی کارشناسان بهداشتی عنوان شده که با توجه به سرعت انتقال بالای ویروس جهش یافته کرونا نسبت به نوع قبلی آن ،اهمیت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و شرکت نکردن در دورهمی ها بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

سرایت پذیری بالای کرونای جهش یافته خطری جدی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به چرخش ویروس جهش یافته کرونا در استان گفت: سرایت پذیری بالای این نوع از کووید ۱۹ خطری جدی برای سلامت جامعه است و باید آن را جدی بگیریم.

دکتر حسین فرشیدی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر یک فرد مبتلا به کرونای معمولی می توانست دو تا سه نفر را مبتلا کند، کرونای جهش یافته امکان ابتلای ۷ تا ۱۰ نفر را به صورت همزمان دارد.

وی افزود: تنها راه ایمن بودن برابر ویروس کرونا از هر نوع آن، رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است که متاسفانه در چند وقت اخیر با وجود هشدارهای بسیار مورد غفلت برخی ها واقع شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: قدرت سرایت ویروس کرونای جهش یافته بسیار زیاد است و طبق توصیه سازمان بهداشتی جهانی بهتر است از ۲ ماسک پارچه‌ای و جراحی برای پیشگیری از انتقال ویروس استفاده شود و از سوی دیگر بالا و پایین ماسک باید حتما ثابت شود تا ورود ویروس امکان‌پذیر نباشد.

دکتر فرشیدی با اشاره به کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان ، تصریح کرد: شیوع ویروس جهش یافته ‌و تقارن آن با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، زنگ خطری جدی در جهت ورود به خیز جدید بیماری است و مطمئنا در صورت ورود به خیز جدید، شرایط بسیار سختی در هفته‌های آتی در پیش رو خواهیم داشت.

این مقام مسوول بیان داشت: مهمترین گام جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا از هر نوع آن رعایت کامل و جدی شیوه نامه های بهداشتی است و ما از همه مردم درخواست داریم تا حساسیت شرایط را درک کرده و خود را ملزم به رعایت این شیوه نامه جهت حفظ جان خود و عزیزانشان بدانند.

دکتر فرشیدی ضمن دعوت از مردم برای پرهیز از انجام سفرهای نوروزی، گفت: به هیچ وجه نباید برای سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی کرد زیرا که وضعیت بسیار خطرنانک است و تزریق واکسن هیچ محدودیتی را کمتر نخواهد کرد.

 شناسایی ۱۹ مورد جدید کرونای جهش یافته در هرمزگان بسیار نگران کننده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در مدت ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ مورد جدید کرونای جهش یافته در استان شناسایی شده و هم اکنون آمار مبتلایان به این ویروس به ۴۲ نفر رسیده است.

دکتر فاطمه نوروزیان بیان داشت: از مبتلایان جدید پنج نفر سابقه تماس با افراد آلوده در دو هفته گذشته داشتند و در حال حاضر نیز چهار نفر از آنها در مراکز درمانی استان بستری هستند و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.

وی شمار فوتی های کرونای جهش یافته در هرمزگان را دو نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون هفت شهرستان استان شامل پارسیان، بستک، بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرلنگه، خمیر به طور قطعی به این نوع ویروس آلوده هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان سرعت بالای انتشار کووید ۱۹ در استان را بسیار خطرناک دانست و گفت: هفته گذشته بندرعباس با افزایش ۴۶ درصدی موارد مثبت ، به عنوان خطرناک‌ترین شهرستان مشخص شد و در مجموع نیز هرمزگان جزو استان های پرخطر در حال حاضر است.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی یک الزام اجتماعی است، گفت: دستاوردهای علمی نشان می‌دهند که اگر یک نفر مبتلا به ویروس کرونا باشد و از ماسک استفاده کند تا ۵۰ درصد شانس انتقال ویروس به اطرافیان کاهش می‌یابد و اگر اطرافیان نیز از ماسک استفاده کنند، شانس ابتلا به کمتر از پنج درصد می‌رسد که این خود نشان دهنده اهمیت استفاده از ماسک در شرایط موجود می باشد.

بندرعباس در آستانه موج طوفانی کرونا

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: با توجه به افزایش دو برابری موارد مثبت کرونا نسبت به هفته گذشته موج طوفانی کرونا در این شهرستان با شیب تندی در حال وقوع است.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: اگر مردم در شرایط کنونی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند تا دو هفته آینده بطورقطع شاهد افزایش موارد بستری و سپس فوت ناشی از کرونا خواهیم بود.

وی ادامه داد: ویروس کووید ۱۹ در شهر بندرعباس به سرعت در حال گردش و ابتلای افراد است و این در حالی است که گردش نوع جهش یافته کرونا نگرانی ما را چند برابر کرده است.

این مقام مسوول گفت: از مردم خواستاریم تاز از تردد های غیر ضروری بپرهیزند، در دور همی و تجمع ها به هیچ عنوان شرکت نکنند، زدن ماسک از خانه تا خانه را جدی بگیرند و کارکنان ادارات، نهادها ،موسسات و شرکتها با حساسیت بیشتر پروتکل های بهداشتی را در محل کار رعایت کنند.

دکتر ذاکری تصریح کرد: ورزشکاران انجام تمرینات و مسابقات را به  زمان دیگری موکول کنند و همچنین شهروندان در صورت وجود کمترین علائم بطورحتم به مراکز کووید یا کلینیک ها و مطب های پزشکان مراجعه و حتما تست کرونا بدهند و در صورت ابتلا تحت درمان قرار گیرند.

۱۰۹ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: در حال حاضر ۱۰۹ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۲۱ نفر از این شمار در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و حال هفت نفرشان وخیم گزارش شده است.

دکتر محمود حسین پور بیان داشت: متاسفانه وضعیت استان از نظر شیوع کرونا بسیار خطرناک بوده و همانگونه که پیش از این نیز اعلام کرده بودیم نوع جهش یافته این ویروس از مناطق غربی هرمزگان به مناطق شرقی، مرکز و شمالی استان رسیده است.

وی مهمترین دلیل این وضعیت را رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی عنوان کرد و افزود: براساس آمارها میزان رعایت پروتکلها در هرمزگان به کمتر از ۹۰ درصد رسیده است ، در حالی که برای داشتن یک ایمنی خوب برابر کووید ۱۹، این میزان باید بیش از ۹۰ درصد باشد.

دکتر حسین پور تصریح کرد: کارشناسان بهداشتی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ مورد مثبت کرونای جهش یافته در بندرعباس شناسایی کردند که این خود نشان دهنده وضعیت خطرناک این شهرستان است.

وی با تاکید بر پرهیز جدی مردم از خروج غیرضروری از منزل و حضور در دورهمی ها و برپایی مراسم عروسی و عزا، گفت: کنترل شرایط در حال حاضر به تنهایی از دست سیستم بهداشت و درمان خارج بوده و مردم خودشان هم باید احساس مسوولیت کنند و با جدیت شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

حسین پور با اشاره به برنامه ریزی برخی از مردم برای انجام سفرهای نوروزی، ابراز داشت: با انجام سفر، زمینه شیوع بیشتر ویروس کرونا در سطح مناطق مختلف فراهم می شود و آنگاه باید منتظر شرایط پرخطری باشیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در هرمزگان گفت: تاکنون ۲۲۸۰ نفر در استان شامل گروه های درمانی شاغل در بخش کووید ۱۹، نیروهای بهداشت محیط، کارشناسان نمونه گیر در مراکز بهداشتی، شماری از سالمندان سرای سالمند واکسینه شدند و تا واکسیناسیون کامل همه افراد جامعه هنوز فاصله زیادی داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: شرایط بسیار ناپایدار و حساس است و حتی با زدن واکسن نیز نباید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را فراموش کنیم و باید همچنان از ماسک استفاده کرده و شست‌ وشوی مرتب دست‌ها را انجام دهیم.

خطر جدی در انتظار مراجعه کنندگان دیرهنگام کرونا به مراکز درمانی

اگرچه بسیاری از مردم تلاش می کنند تا با رعایت پروتکلهای بهداشتی نسبت به حفظ جان خود و دیگران کمک کنند، اما خوب برخی ها هنوز به وخامت اوضاع پی نبرده اند و بی تفاوت نسبت به شرایط هستند که در نتیجه بی تفاوتی این افراد شاهد روند صعودی کرونا هستیم و در نتیجه این بی توجهی ، شماری از افراد جامعه مبتلا به کرونا می شوند و متاسفانه بعضی از مبتلایان به دلیل مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی ، جان خود را از دست می دهند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و متخصص بیماری های عفونی با هشدار نسبت به شیوع بالای کرونا، گفت: متاسفانه برخی از بیماران مبتلا به دلیل مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی، با شرایط وخیمی مواجه می شوند.

دکتر مهدی حسنی آزاد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه به دلیل ترس و هراس برخی از افراد از بیمارستان، زمان طلایی در درمان فرد مبتلا به کرونا از دست می رود و وقتی بیمار را به بیمارستان انتقال می‌دهند که علائم و عوارض کرونا در او شدت یافته است و در چنین شرایطی فرآیند درمان سخت‌تر شده و  ممکن است کاری از تیم پزشکی بر نیاید.

این متخصص خاطرنشان کرد: همه بیماران مبتلا به کرونا نیازی به مراجعه ندارند، اما بیمارانی با شرایط خاص و کسانی که با مشکل تنفسی جدی مواجه می شوند باید بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: ۸۰ درصد موارد کووید ۱۹ نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارند و نیازی به بستری شدن بیمارانی با تب خفیف و بدن درد، علائم گوارشی و تنفسی نیست و تنها با استراحت در خانه، استفاده از مایعات، خواب کافی و قرنطینه خانگی قابل درمان است.

این متخصص عفونی با تاکید بر اینکه مراجعه به هنگام به بیمارستان می تواند جان بیمار را نجات دهد، تصریح کرد: بیماران مبتلا به کرونا باید در نظر داشته باشند که در صورت بیشتر شدن علائم از قبیل تنگی نفس، سرفه زیاد، تب طولانی و درد در قفسه سینه باید سریعا به بیمارستان مراجعه کنند.

دکتر حسنی آزاد با بیان اینکه ویروس کرونا رفتاری ناشناخته دارد و وضعیت ظهور آن در بیماری با بیمار دیگر متفاوت است، گفت: این بیماری در برخی ها با علایم تنفسی، بعضی با علایم گوارشی و برخی دیگر بدون علامت ظاهر می شود.

وی با بیان اینکه احتمال ابتلای افراد جوان به ویروس کرونای جهش یافته بسیار بالا است، گفت: مبتلایان به این گونه جدید، علائمی مشابه ویروس قبلی دارند یعنی ابتلا به این ویروس هم با تب،سرفه، سردرد، بدن درد و اختلال گوارشی همراه است.

این متخصص بیماری های عفونی ابراز داشت: توصیه برای مقابله با ویروس کرونای جهش یافته رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی همچون گذشته فقط بیشتر و دقیق تر است.

دکتر حسنی آزاد بیان داشت: در شرایط حال حاضر جامعه رعایت پروتکلهای بهداشتی یک وظیفه انسانی و یک مسوولیت اجتماعی و کوچکترین اقدامی است که می‌توانیم برای نجات جان خود و اطرافیانمان انجام دهیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا هرمزگان کرونای انگلیسی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هرمزگان کرونای انگلیسی ویروس کرونا هرمزگان کرونای انگلیسی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان رعایت پروتکلهای بهداشتی ویروس کرونای جهش یافته شیوه نامه های بهداشتی کرونای جهش یافته مراکز درمانی مبتلا به کرونا بستری هستند ویروس کرونا حال حاضر کووید ۱۹ جان خود برخی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ببینید | درخشش خیره کننده مهدی قائدی در امارات؛ بی‌توجهی آقای فوتبالیست به مهریه میلیاردی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد