Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:38:15 GMT

جشنواره « بزرگ شهروندان کوچک کرمانشاهی » تمدید شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۷۹۳۲

جشنواره « بزرگ شهروندان کوچک کرمانشاهی » تمدید شد

«مهدی عبدالمالکی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص طرح های مهم در حوزه آموزش شهروندی از سنین پایه گفت: امروزه می‌توان مصادیقی همچون مسوولیت گریزی، عدم تعلق خاطر به شهر، بزه های اجتماعی، وندالیسم شهری (تمایل به تخریب مبلمان شهری) و کاهش تاب آوری اجتماعی را به وضوح در رفتار شهروندان شهرهای بزرگ مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این رفتارها موجب کاهش کیفیت زیست شهری شده است، گفت: بی شک یکی از مولفه های تاثیرگذار در بهبود فضای رفتاری حاکم بر شهر، آموزش است.

وی افزود: تیم کارشناسی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه پس از تجربه موفق در همکاری با آموزش و پرورش در پیشبرد طرح شهریاران فرهنگ، این بار بر مبنای دغدغه هایی که در مقوله‌ی شهروند پروری دارد، پس از هماهنگی و مشورت با کارشناسان حوزه معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه طرحی را تحت عنوان «زنگ شهروندی» تدوین کرد تا با همکاری آموزش و پرورش به اجرا در آورد.

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه ابراز داشت: با جلسات متعددی که با صاحب نظران حیطه روانشانسی و جامعه شناسی و همچنین علوم تربیتی برگزار شد، ماحصل مباحث حول محور آموزش مبتنی بر بازی و تفریح بود ؛ بر همین اساس روش کار براساس طراحی شخصیتی عروسکی و احرای جشنواره بزرگ شهروندان کوچک در قالب طرح زنگ شهروندی قرار گرفت.

وی گفت: طرح زنگ شهروندی سعی دارد تا با روش های مبتنی بر آموزش غیرمستقیم و با بهره گیری از بازی، طنز و نمایش اصول اخلاق شهروندی را به جامعه هدف آموزش دهد. چارچوب کلی این طرح مبتنی بر ۲ مرحله بوده که مکمل یکدیگر می باشند: مرحله اول برگزاری جشنواره «بزرگ شهروندان کوچک» کرمانشاهی و گام دوم آموزش مبتنی بر طنز و نمایش با حضور شخصیت عروسکی «شمامه» است .

"ایمان درخشی" مدیر طرح زنگ شهروندی نیز در خصوص جزییات این طرح اعلام کرد: این طرح در قالب آموزش نکات فرهنگ شهروندی و نمایش طنز آموزشی شیرین و شمامه و همچنین جشنواره های مختلف تدوین گردیده که یکی از آنها جشنواره بزرگ شهروندان کوچک بوده که با استقبال بی نظیر مدارس مواجه گردیده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است گفت : در این جشنواره دانش آموزان می توانند آثار خود را در حوزه های فرهنگ ترافیک ، محیط زیست ، فضای سبز شهری و حقوق شهروندی در قالب خاطره نویسی، کاردستی و نمایش آماده و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

برچسب‌ها شهرداری کرمانشاه حقوق شهروندی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری کرمانشاه حقوق شهروندی کرمانشاه شهرداری کرمانشاه حقوق شهروندی کرمانشاه اخبار کنکور بزرگ شهروندان کوچک زنگ شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از اتمام عملیات ساخت پارکینگ در محله چهل اختران و نزدیکی بقاع متبرکه این محله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید متین‌فر امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف بوجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه حرم و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 748815

دیگر خبرها

  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود