Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:31:01 GMT

تنها مراکز اقامتی دارای مجوز مجاز به پذیرش مسافر هستند

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۲۲۹۰

تنها مراکز اقامتی دارای مجوز مجاز به پذیرش مسافر هستند

جلیل در جباری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه ریزی برای خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۰ در استان افزود: امسال سفرهای ایمن، هوشمند، مسئولانه و هدفمند در دستور کار است و در این راستا اعضای ستاد سفر استان در ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته در حالت آماده‌باش قرار داشته و به مسافران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ایام نوروز ۱۴۰۰ اقامت در مهمان‌سراهای دولتی، کمپ‌های گردشگری و خانه‌باغ‌ها ممنوع بوده و تنها مراکز اقامتی دارای مجوز مجاز به پذیرش مسافر هستند و در این مراکز نظارت مستمری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

جباری با تاکید بر لزوم پرهیز از مسافرت‌های نوروزی اظهار کرد: در صورت مسافرت از هم‌وطنان درخواست می‌شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

خسارت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی صنعت گردشگری در آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به خسارت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی به حوزه گردشگری گفت: امسال سفرهای نوروزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا در کشور انجام می‌شود تا پس از یک سال رکود در این حوزه، یک نشاطی در جامعه ایجاد شود.

جباری با بیان اینکه طبق آمارها در یک سال گذشته ۶۰۰ نفر از فعالان این حوزه کار بیکار شده‌اند، اضافه کرد: برای جبران این خسارت‌ها تسهیلات کرونایی در نظر گرفته شد که در سطح استان تنها ۷۰ میلیارد ریال خسارت کرونا پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در نوروز امسال دو نوع سفر وجود خواهد داشت که نوع اول سفر به شهرهای آبی، زرد و سفید است که ممنوعیتی برای سفر به این شهرها وجود ندارد و نوع دوم سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در قالب تور و با وسایط نقلیه عمومی است در این نوع سفر، سفر با ماشین‌های شخصی غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: پیش از شیوع کرونا آمار ورود مسافر به استان روند صعودی داشته و میزان اشغال مراکز اقامتی استان به طور متوسط ۷۰ درصد بود که با شیوع کرونا این آمار به زیر پنج درصد رسیده است.

جباری با اشاره به برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیر مجاز گفت: همچنین نسبت به تعطیلی دائمی تأسیسات گردشگری ارائه دهنده خدمات به این تورهای غیرمجاز اقدام می‌شود، دستورالعمل‌های لازم برای برخورد قاطع با تورهای غیرمجاز و آمادگی لازم برای ارائه خدمات بهینه به مسافران در شرایط کرونایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا صادر شده است.

برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز در آذربایجان غربی

وی افزود: براین اساس در ایام نوروز با برنامه‌ریزی و هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه در سطح استان اقدامات لازم برای پایش و کنترل تورها و گشت‌ها به عمل آمده و نسبت به رصد ویژه فضای مجازی به منظور کنترل و نظارت بر محتوای تبلیغی آنها در زمینه خدمات گردشگری اقدام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: در همین راستا ارائه خدمات اقامتی به تورهای غیرمجاز توسط تأسیسات گردشگری فاقد وجاهت حقوقی و حرفه‌ای بوده و ضمن تشدید نظارت‌ها متخلفان علاوه بر جریمه نقدی به مراجع دادگستری معرفی می‌شوند تا نسبت به تعطیلی دائمی محل فعالیت آنها اقدام شود.»

جباری تصریح کرد: همه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری باید براساس فرم قرارداد تیپ گشت‌ها نسبت به انعقاد قرارداد رسمی با مسافران و گردشگران از طریق سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت (سادرا) به نشانی ta.mcth.ir اقدام کنند.

کد خبر 5173744

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی آذربایجان غربی مراکز اقامتی ویروس کرونا حوادث چهارشنبه سوری کرمانشاه انتخابات 1400 آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا خطبه های نماز جمعه عکس استانها نوروز گرگان انتخابات شوراي شهر شیراز رعایت پروتکل های بهداشتی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟

نرجس خاتون اسعدی خلیلی، گفت: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور متولی ارائه خدمات، حمایت‌های اجتماعی و همچنین مداخلات به هنگام، مناسب و در دسترس مددکاری اجتماعی به بانوان سرپرست خانوار و دارای فرزند چندقلو است تا ضمن توانمندسازی آنان در تحقق اهدافی چون ارتقای سلامت، رفاه و توسعه اجتماعی در کشور گام بردارد.

وی با بیان اینکه این سازمان پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، نسبت به تحت پوشش قرار دادن تمام خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دو قلو و بیشتر پشت نوبت دریافت خدمات اقدام کرد، ادامه داد: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از تمام خدمات قابل ارائه سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور درباره حمایت‌هایی که از سوی سازمان بهزیستی به این خانواده‌ها ارائه می‌شود؟ تصریح کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری، در حال حاضر حدود ۴۱ هزار خانواده‌ دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی ۱ تا ۵ تحت پوشش سازمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بالاتر در دهک درآمدی ۱ تا ۷ نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته‌ و از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

اسعدی خلیلی خاطرنشان کرد:  این خانوارها از مستمری ماهیانه برخوردار بوده و همچنین خدمات غیر مستمر به خانواده های دارای فرزند چند قلو نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات غیرمستمر به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تصریح کرد: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نسبت به ثبت اطلاعات کودکان واجد شرایط دریافت شیرخشک در سامانه سلامت وزارت بهداشت (جهت دریافت شیرخشک رایگان) اقدام می‌کند.همچنین این خانواده‌ها از کمک هزینه ودیعه مسکن، وام اشتغال و خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند