Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@03:09:07 GMT

مردم اولین و اصلی ترین محقق کنندگان شعار سال

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۱۴۷۷

مردم اولین و اصلی ترین محقق کنندگان شعار سال

بررسی نامگذاری شعارهای دوازده سال اخیر کشور توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) نشان دهنده اهتمام و جدیت ویژه‌ ایشان نسبت به اقتصاد کشور و تقویت تولید داخلی است.

خبرگزاری شبستان- ایلام: محمد میرزایی، مدرس و عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی: اصولاً میزان تولید یک کشور نشانه پویایی و بالندگی اقتصاد آن کشور در سایه تولید است که  موجب کاهش تورم، اشتغالزایی و خیلی اتفاقات خوب اقتصادی دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اقتصاد مقاومتی که نسخه معاصر نظام اقتصادی اسلامی می‌باشد یکی از ارکان اصلی و مهم خود را تولید معرفی می‌کند، به گونه‌ای که از 24 اصل سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که در سال 1392 توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ گردید 18 اصل به طور مستقیم به مقوله تولید و تقویت تولید داخلی پرداخته است، لذا مانع زدایی از سر راه تولید، پشتیبانی و حمایت از آن بسیار حائز اهمیت است، به گونه ای که مقام معظم رهبری(مدظله) شعار سال 1400 را «تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» تعیین فرمودند.

از آنجائی که اقتصاد مقاومتی، اقتصادی مردمی است، لذا اولین و اصلی ترین محقق کنندگان شعار سال، مردم فهیم و با بصیرت ایران هستند، مردم با انتخاب فردی اصلح و معتقد به توانمندی‌های داخلی به عنوان سکاندار قوه اجرایی کشور، اولین و اصلی ترین عامل راه تولید کشور را  فراهم و مقدمات تحقق اصول اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در همه جوانب و صنایع کشور را  ایجاد می‌کنند.

 

 

به طور قطع تفکری که مبتنی بر مکتب توسعه-وابسته بوده و بدون توجه و در نظر گرفتن توانمندی‌ها، استعدادها و پتانسیل‌های داخلی کشور تنها راه‌حل برون‌رفت از کلیه مشکلات اقتصادی کشور را در وابستگی و مذاکره با کشورهای غربی به خصوص آمریکای جنایتکار می‌داند دستآوردی جز سرافکندگی و تضعیف اقتدار کشور و انحراف بیشتر قطار اقتصاد کشور از ریل خود نخواهد داشت.

 

باتوجه به بررسی و پژوهش های انجام شده، تحریم های اقتصادی ایران از نظر میزان تاثیرگذاری را می توان به دو دسته تقسیم کرد که بر این اساس 80 درصد تحریم های داخلی و 20 درصد تحریم های خارجی در اقتصاد کشور موثر است، منظور از تحریم های داخلی ناکارآمدی های رفتاری عوامل داخلی و همچنین نواقص موجود در ساختارهای اقتصادی کشور است، در نتیجه انتخاب فردی که با رویکرد اقتصاد مقاومتی قدم در اصلاح اقتصاد کشور بردارد بسیار مهم است.

 

علت اصلی اینکه نظام اقتصادی کشور در حال حاضر بر علیه تولید می باشد این است که بنای ساختار فعلی اقتصاد کشور در سال های 1332 الی 1357 که ایران زیر سلطه آمریکای جنایتکار بود توسط آن کشور برای کُند کردن روند حرکت به سمت تولید داخلی و حرکت بیشتر به سمت واردات پایه ریزی شده است، لذا در حال حاضر اقتصاد کشور به نوعی نیازمند یک انقلاب اقتصادی است.

 

یعنی دولت آینده بایستی اصلاحات اساسی درخصوص ساختار سازمان های مرتبط با اقتصاد کشور، مقررات و قوانین حاکم بر روند تولید، تسریع در صدور مجوزات راه اندازی کسب و کار و تولید و همچنین اصلاح فرهنگ اقتصادی با رویکرد تقویت تولید داخلی را انجام دهد.


 با انجام اصلاحات گفته شده موانع اصلی از سر راه تولید برداشته خواهد شد، در بسیاری از موارد برداشن موانع، به خودی خود نیز نوعی از مهم ترین راهکارهای پشتیبانی و حمایت کننده از تولید ایجاد می شود چرا که خیلی از تولیدکنندگان اساساً با رفع موانع تولید باتوجه به داشتن توانایی و سرمایه های مورد نیاز، دیگر نیازی به حمایت و پشتیبانی نخواهند داشت(البته منظور فقط در زمینه تولید می باشد نه صادرات تولید و ..)


همچنین ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست، باوجود مشکلات اقتصادی فراوانی که در حال حاضر با آن مواجهه‌ایم اما به ازای همه آنها نیز راه حل رفع و گذر از مشکلات نیز وجود دارد و به فرموده رهبر معظم انقلاب گره زدن اقتصاد کشور به رفع تحریم ها کار درستی نیست، در انتها به مردم عزیز ایران بایستی گفت که همه چیز از یک انتخاب درست شروع خواهد شد امیدوارم سال 1400 سال استقرار کامل اقتصاد مقاومتی در ساختار اقتصادی ایران عزیزمان باشد. ان شاالله.


 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: پشتیبانی شعار سال اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی تولید داخلی اقتصاد کشور تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، خالقی پور در جمع بانوان صنعتگر استان یزد با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها زنان در فعالیت‌های اقتصادی گفت: شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید، مشارکت مردمی» نامگذاری شده است که فعالان اقتصادی در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه بانوان صنعتگران هم در تحقق شعار نقش سنگینی برعهده دارند اظهار کرد: امیدواریم با همراهی همگان و بخش خصوصی بتوانیم در جهت جهش تولید و رونق اقتصادی گام برداریم.

مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده تصریح کرد: برای پررنگ‎تر شدن فعالیت‌های زنان در صنعت و تولید اقداماتی در دست اقدام است.

خالقی پور اظهار داشت: برای منتخبین دیدار با رییس جمهوری در روز صنعت معدن امسال، بر اساس ۲ فاکتور انتخاب می‌شوند که یکی اینکه رئیس واحد تولیدی زن باشد و دیگر اینکه که بانوان شاغل در واحد تولیدی ۵۰ درصد آنها سرپرست خانوار باشند.

دیگر خبرها

  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور