Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قاسمی گفت: در زاهدان به دلیل نیاز روزافزون و رشد بی‌رویه جمعیت با کمبود بیش از ۸۰۰ لیتر بر ثانیه، معادل ۳۵ درصد جمعیت زاهدان مواجه هستیم و هرچه به تابستان نزدیک می‌شویم، بحران آب بیشتر رخ‌نمایی می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش عصرهامون؛ سال هاست، مردم کلانشهر زاهدان گرفتار مشکلی به نام قطعی یا تنش آبی هستند که طی روزهای اخیر نیز با گرم شدن هوا این قصه پر غصه تکرار شد، به همین منظور و برای تبیین دلایل این قطعی ها با علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت و گویی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به خبرنگار ما گفت: تأسیسات آب انتقالی از زابل به زاهدان پیچیدگی زیادی دارد، نخست اینکه ارتفاع پمپاژ آن در ایران و خاورمیانه بی‌نظیر یا کم‌نظیر است. تمامی الکتروپمپ ها خاص و بسیار گران‌قیمت هستند. خطوط آب ۲۰۰ کیلومتری و خطوط برق ۶۳ و ۲۰ کیلو ولت اختصاصی برای خط در مدار است، اما با وجود بازرسی‌های مستمر، اما گاهی به دلیل عمر بالای تأسیسات، حوادث غیرقابل پیش بینی و گریزناپذیر رخ می‌دهد.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان ادامه داد: در زمان کنونی برای افزایش میزان ظرفیت تولید و تأمین آب پایدار، منابع آبی جدیدی وجود ندارد و از طرفی در زاهدان به دلیل نیاز روزافزون و رشد بی‌رویه جمعیت با کمبود بیش از ۸۰۰ لیتر بر ثانیه، معادل ۳۵ درصد جمعیت زاهدان مواجه هستیم و هرچه به تابستان نزدیک می‌شویم، بحران آب بیشتر رخ‌نمایی می‌کند.

 این مقام مسئول اضافه کرد: چنانچه در تمام تابستان‌های گذشته با قطع مداوم و روزانه آب تمام مناطق شهر به مدت حداقل ده ساعت مواجه بوده‌ایم. با این شرایط و کمبود جدی آب که تنها مختص سیستان و بلوچستان نیست و در کشورمان تبدیل به بحرانی فراگیر شده، در سالی که گذشت مشترکان جدیدی نیز در حاشیه شمال شهر و  ۱۰۰ درصد اراضی غرب شامل شهرک الغدیر، مسکن مهر سه خانواری، شهرک جهاد و شهرک برق اضافه شدند.

وی با بیان این که نتوانستیم بی‌عمل بمانیم و به بهانه شرایط، از مسئولیت شانه خالی کنیم و چشم‌مان را بر روی رنج مردم ببندیم، اظهار کرد: در همین راستا با عزمی راسخ مطالعات کارشناسی را آغاز کردیم تا با داشته‌های اندک‌مان برای رفاه شهروندان در یک حرکتی جهادی و با اتخاذ تدابیر لازم در مسیر بهبود وضعیت تا عملیاتی شدن خط انتقال دوم یا منابع پایدار دیگری گام برداریم.

قاسمی تصریح کرد: نسبت به اجرای ۲ پروژه مهم شامل راه اندازی فاز چهارم آب شیرین‌کن زاهدان با ظرفیت ۱۵ هزار متر مکعب در شبانه روز و تأمین آب اضطراری شهر زاهدان از دشت حرمک با عملیات حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه و همچنین با بهره‌گیری از قطعات اجرا‌شده‌ خط دوم انتقال آب از چاه نیمه به زاهدان که بلااستفاده مانده بود، اقدام شد تا مجموع این عملیات بتواند تنها بخشی از کمبود آب شهر زاهدان را جبران کند.

به گفته وی، اجرای عملیات اتصال خط اول به دوم انتقال آب به زاهدان در دو ماه اخیر که لاجرم می‌بایست در پنج مرحله انجام می‌ شد، با قطعی های مداوم موجب نارضایتی در بین مردم شریف شهر زاهدان شد که از تک تک شهروندان مجدد عذرخواهی می کنم و به نمایندگی از مجموعه آبفا، قدردان صبوری‌ آن ها هستم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهر زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

مصطفی مطورزاده منتخب مردم خرمشهر در گفتگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خرمشهر با انتقاد از کمبود شدید امکانات اورژانسی در این شهرستان اظهار کرد: کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند و شهری مثل خرمشهر با این‌همه مراجعات زائر و میهمان در طول سال بمناسبت‌های مختلف، اربعین حسینی و راهیان نور تنها دو آمبولانس سالم دارد.

وی خاطرنشان کرد: گر چه تامین آمبولانس وظیفه وزارت بهداشت است اما دستگاه‌های مختلف و شرکت‌های فعال با حجم بالای تردد و نیروی انسانی همچون نفت‌وگاز اروندان و نیشکر نیز بایستی برای تامین آمبولانس به شهر کمک کنند.

مطورزاده تصریح کرد: طبق استاندارد بایستی بعد از تماس شهروند ۸ و نیم دقیقه بعد آمبولانس در محل حضور پیدا کند اما الان به دلیل کمبود آمبولانس مردم مدتها منتظر می‌مانند که غیر قابل قبول است.

وی از تماس کنفرانسی با معاون وزیر بهداشت و همچنین مدیرعامل اورژانس کشور برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: خوشبختانه علاوه بر قول تامین چند دستگاه آمبولانس در آینده، مقرر شد فعلا برای رفع موقت این مشکل دو آمبولانس بصورت امانی به خرمشهر منتقل شود تا مشکل کمبود آمبولانس در اورژانس این شهر تا حدودی مرتفع شود.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228403 برچسب‌ها سازمان اورژانس کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • کشف مقادیری مهمات و نارنجک و سلاح در شوروی زاهدان
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • بارش‌های اخیر کبود آب تهران را جبران نکرد
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان